Celebrity Summit 7 - Reisverslag uit New Port, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 7 - Reisverslag uit New Port, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 7

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

16 Mei 2010 | Verenigde Staten, New Port

Celebrity Summit 7 Sunday May 16th 2010 15.53 u.

Good afternoon,

Na de laatste 2 shows van gisteravond ben ik vroeg gaan slapen omdat ik vanmorgen om 6.30 am naar de immigratiedienst moest, die kwamen aanboord.at dara nou precies de bedoeling van was was me nog niet geheel duidelijk.Waarschijnlijk had het te maken met het feit dat we weer terug in de USA waren en bovendien, gingen vandaag alle passengers weer van boord.Ook waren er een hoop mensen wiens contract was afgelopen en die kregen hun pas weer retour.De immigratiedienst kwam pas rond 7.30 dus we moesten allemaal wachten.Het hield niet meer in dan, je paspoort laten zien en we kregen een formulier met een stempel er op en dat moesten we bewaren gedurende de gehele contract periode,bij verlies kost een nieuwe $300.

Na het ontbijt ben ik met Gene ( de andere saxofonist ) en Tim ( een pianist die elders op de boot speelt) naar Manhattan , New York geweest.We moesten erg lang wachten voor dat we van de boot konden ( van wege de autoriteiten die aan boord waren) maar toen het eenmaal zo verwas,werden we met een bus naar het dichtstbijzijnde trein station gebracht.Daar zijn we op de trein gestapt.Daarna nog een klein half uurtje met de metro maar uit eindelijk kwamen we aan in Manhattan.
Vanwege de beschikbare tijd zijn we er niet al te lang geweest ( we moesten om 14.30 weer op de boot zijn) maar wat ik er van gezien heb was in 1 woord geweldig.Je ziet het regelmatig op tv , maar als je er dan zelf bent, is het nog veel leuker.Het verkeer is 1 grote chaos, vergelijkbaar met Amsterdam, maar dan nog erger volgens mij.Taxi's rijden af en aan, overal staan stalletjes met hotdogs en pretzels, of tijdschriften en het was er ontzettend druk.Zal ook te maken hebben met het mooie weer. Et was wederom 21 graden. Uiteindelijk zijn we terrecht gekomen op Broadway en hebbben daar ff wat gegeten en gedronken.En ja, als je in zo'n stad bent, je blijft fotograferen.Het ene gebouw is mooier en groter dan het andere.We zijn naar lange The Empire State Building gelopen, mooie winkels, theaters kortom het was overweldigend.Jammer dat we niet meer tijd hadden. O ja, one more thing : I met Elmo :-) hahaha.. picture will come soon

Zoals gezegd, komen er vandaag weer nieuwe passengers aanboord, en hebben we alweer de 1e passengerdrill gehad.Dat houdt in het kort in, dat passengers een instructie krijgen wat ze moeten doen en war ze moeten zijn in geval van nood.Iedere gast krijgt een lifeboat toegewezen op een bepaalde plek op de boot waar ze dan naar toe moeten.Tevens worden alle cabine ummers opgeschreven.

Vanavond hebben we de Welcome On Board show met de Amerikaanse komiek Bruce Smirnoff en spelen we een paar moppies.De repetitie;s hebben we gisteravond al gehad dus nu even tijd om mn blog ff te updaten, relaxt te kunnen eten en om 19.00 en 21.00 is het weer show time.
En dan begint het hele avontuur weer opnieuw en dat de komende 3 maanden lang :-)

C U tomorrow.

M

• 17 Mei 2010 - 08:01

Uilke, Wendy & Kids:

Met Elmo op de foto: wat zullen de kids jaloers zijn!
    Ach, ik zie nog geen buikje en de kleren zien er gladgestreken uit ;-)

Groeten!

• 17 Mei 2010 - 08:43

Anke:

Hé Martijn,

Wat een lappen tekst zeg! Fijn dat het zo goed bevalt en dat je je draai al begint te vinden. Ook super dat je naar NY bent geweest, vooral de foto met Elmo is top! Heel veel succes en plezier nog de komende tijd. En wat betreft het snurken zijn er natuurlijk altijd nog herriestoppers ;)

Het ga je goed! Liefs Anke

• 17 Mei 2010 - 09:39

Marloes:

Hey martijn, te gek dat je zo ff New York kan meepakken!! Geniet van de rest van de trip! x marloes(jeans)

• 17 Mei 2010 - 11:03

Roel De Jonge:

Zo te horen heb je het best naar je zin. Veel gezien en nog te zien.Van ons allemaal (Theater G. Teis) de groetjes.
    Roel.

• 17 Mei 2010 - 12:36

Allard Buwalda:

Wereldreiziger !!! geniet er maar van, leuk om af en toe te lezen hoe het daar gaat. Gr. Allard

• 17 Mei 2010 - 12:51

Sascha:

elmo is cooooooooool

• 17 Mei 2010 - 17:10

Willy:

Hey Martijn,

Wat gaaf zeg NY. Wat een belevenissen allemaal. En dan in zo'n korte tijd al zoveel gezien. En die foto, geweldig.
    Geniet er maar van.

Liefs Willy,

• 17 Mei 2010 - 17:44

Trienke & Roelof:

Dag Martijn,

leuke foto's en natuurlijk weer een uitgebreid verhaal!
    Groeten!