Celebrity Summit 8 - Reisverslag uit New Port, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 8 - Reisverslag uit New Port, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 8

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 Mei 2010 | Verenigde Staten, New Port

Celebrity Summit 8 Monday May 16th 2010 16.37

Good afternoon.


Vandaag zijn we aangekomen in New Port Rhodes- Island met een nieuwe ploeg passengers. Het plaatsje ken ik alleen van naam omdat daar ieder jaar het New Port Jazz Festival plaats vind en dat bestaat al jaren lang . Het was geloof ik het eerste jazz festival ter wereld. Ik zag zelfs dat er nu ook een New Port Jazz & Folk festival georganiseerd door George Wein.Zal waarschijnlijk het zelfde festival zijn.
Aangezien de Summit te groot was om aan te meren in de haven van New Port, bleef de Summit een enkele meters van de kade en werden we met reddings boten naar de haven gebracht.Het duurde even voor dat we in mochten stappen om dat in dit geval de volgende regel van toepasing is: Passengers first, then Crew.
De overtocht duurde een kwartier ongeveer en er vaarden 2 boten continu heen en weer.Het weer was wederom heerlijk, ik schat een graad of 23 en ik had duidelijk te veel kleren aan,maar ja op het water is het toch frisser dan als je aan land gaat.

Zo druk als het gisteren in New York was, zo rustig was het op New Port. Het deed me een beetje denken , qua rust, aan Gorredijk. Het kwam erg vreedzaam over.Wat me vooral op viel waren de huizen, veel al van hout en echt alleraardigst de meeste huizen strak n de verf, andere huizen zagen er verwaarloosd uit of waren zelf helemaal leeg.Het leek mij geen grote plaats toe, al zag ik toch opmerkelijk veel kerken.K ben er geloof ik in het gedeelte waar ik ben geweest wel 4 tegen gekomen waar van er enkele echt prachtg uit zagen.Dat kon ik niet zegen van sommige weg gedeelten, die waren soms super slecht.Vergelijkbaar met sommige nederlandse weg gedeelten a een strenge vorst periode.

Ik ben echt de meeste leuke winkeltjes tegen gekomen : ik kwam zelfs een christmas shop tegen, een leuke winkel waar aardewerk wed gemaakt, juwelieren, ik zag zelfs een gitaar winkel ,een museum en antiek zaak. Vooral de winkelpandjes waren erg leuk en ja je blijft maar foto's maken.
Ik denk dat mn ouders het een erg leuk plaatsje zouden hebben gevonden.In de lange winkelstraat was het wel ietsje drukken dan in het eerste gedeelte waar ik langs liep, maar je zag hier geen New Yorkse taferelen zoals claxonerende taxi's of loeiende sirene's en qua aantal mensen dat op straat liep was het erg rustig,Toe ik even in de schaduw een ijsje zat te eten ( Ben & Jerry's) kwam ik nog een collega muzikant tegen , John, en met hem heb ik nog even een hotdog gegeten met ( alweer ) friet.In iedere restaurant waar ik tot nu toe ben geweest (2x) staat standaard Heinz ketchup optafel.Kennelijk zijn ze niet zo van de mayonaise als in NL.En de meeste ice tea die ik tot nu toe heb gedronken was unsweeted. Dus geen suiker.Gelukkig hadden ze hier lipton ice tea. Met suiker .


Vandaag kreeg ik overigens mn 1e twee certificaten , dat ik een aantal trainingen heb gevolgd en met succes heb afgerond, wat niets meer betekent, dat je alles sessie's hebt bij gewoond.Je presentie wordt overigens nauwkeurig bijgehouden.Mis je en training dan magje de week daar op nog een keer.
Vorige week had ik 1 training gemist omdat in de nacht van maandag op dinsdag de klok een uur vooruit moest om dat Bermuda in een andere tijdszone ligt en dat had ik vergeten.

Vanavond is er wee het gebruikelijke welkomstwoord door de captain die iedereen weer officieel welkom gaat heten met een glas champagne en daarna volgen er weer 2 shows.
Morgen zullen we aan komen in Boston, benieuwd wat me dan weer te wachten staat, waarschijnlijk ga ik dan met een aantal collega's een kleine rond wandeling maken of eem bus tour maken.Wat het ook mogen worden ik zal er uit gebreid verslag van doen.


Dank voor de leuke reactie's wederom.

M

  • 18 Mei 2010 - 07:37

    Ineke :

    dat is het leukste van een rondreis,elke haven waar je de kans krijgt om de plaats te bezichtigen moet je aan grijpen.ook al kom je er weer,dan is er wel iets anders te bezichtigen en heeft dan zelfs wel iets vertrouwds.

  • 18 Mei 2010 - 09:52

    Marco:

    Leuk hoor Martijn! Goed bezig! Ben blij dat het je goed gaat! Groetjes Marco

  • 18 Mei 2010 - 10:30

    Trienke & Roelof:

    Dag Martijn, wat beleef en zie jij toch veel! Geniet er maar van! We hebben op internet de sites met cruises van Celebrity bekeken; dat ziet er bijzonder leuk uit en de prijzen vallen mee! Wellicht een idee voor in de vakantie! Groeten!

  • 18 Mei 2010 - 16:11

    Piet Verhaag:

    Het lijkt wel 1 grote vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 123937

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: