Celebrity Summit 6 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 6 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 6

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 Mei 2010 | Bermuda, Hamilton

Celebrity Summit May 14 2010 12.45u


Good afternoon,

Zoals ik al eerder schreef , hoefde ik gisteren geen show te doen en daardoor was ik gisteren in de gelegenheid om Bermuda te verkennen. De boot ligt momenteel in de Cruiseport Dock Yard in Kingswarf Bermuda..Naast ons ligt nog een andere boot nl. Norwegian Cruiseline.Rondom Een aantal plekken op het eiland kun je bereiken per boot, bus, of taxi.Ik koos er voor om met de boot naar Hamilton te gaan.Dat kost je slechts 4 dollar heen en 4 dollar terug.Vlak bij de boot heb je de gebruikelijke giftshops etc, glasblazerij, een winkeltje waar wijn wordt gemaakt, je kan er zwemmen met dolfijnen, snorkelen etc...
De overtocht naar Hamilton duurt ongeveer 10 minuten. Naar mate we dichterbij Hamilton kwamen, hoe groter de huizen werden.Je ziet echt de ene villa na deandere, kasten van huizen.De boot stopt vlak in het centrum en ook her zag ik een boot van Holland America Line met de naam Veendam.De engelse invloeden zijn duidelijk merkbaar, niet dat alleen het verkeer links rijdt, maar er zijn toch aardige wat engelse winkels. Ik kwam zelfs een marks & Spencer tegen.
Ook in het centrum zie het ene mooie grote gebouw na het andereIk kwam zelfs een School for Girls tegen.Dat schijnt hier overigens normaal te zijn, gescheiden onderwijs.Ik zag veel studenten nog lopen in een schooluniform.
Zoals ik al zei, het barst hier van de mooie gebouwen en huizen en het schijnt dat als je in zo'n duur appartement woont met uitzicht op zee, dan betaal je maar liefst 4 miljoen dollar .
Dat dingen hier anders aan viel me op toen ik langs een bankgebouw liep. Mn oog viel op een koffertje dat met een flink kettingslot aan een lantarenpaal vast gebonden zat.En met een stuk of wat sloten er op.Ik heb er en foto van gemaakt want het stata toch vrij maf als je dat zo ziet staan.
Wat de foto's betreft, het duurt vanwege de trage ( satelliet) verbinding erg lang voor dat ik foto's kan uploaden dus die komen er aan zodra ik een wat snellere verbinding heb.Excuus daarvoor.

Afgelopen woensdag hadden we een soort test naar aanleiding van een 3 tal veiligheidstrainingen.
De eerste training had ik gemist omdat we de klok een uur vooruit moesten zetten omdat we richting Bermuda gingen en dat ligt in een andere tijdszone.Later bleek dat er meer mensen de klok niet vooruit hadden gezet.
Van de 30 vragen die we kregen mocht je er maximaal 5 fout heben , ik had er 3 fout, dus dat onderdeel is afgelopen. We kregen overigens meerkeuze vragen.


Zoals ik al eerder vermeldde, er lopen hier zo veel nationliteiten rond.Gisteren sprak ik met eenn fotografe die werkt en die kwam uit Zuid Afrika en het schijnt dat de naam Bosma daar ook voorkomt.Ze keek namelijk naar mn A pass en zag de naam Bosma staan en vroeg waar ik vandaan kwam.We hebben nog ff nederlands lopen lullen, al merkte ik wel na een paar dagen dat ik gewoon moest wennen om weer even nederlands te spreken.Ik had het ook toen ik ff het thuisfront belde.Gelukkig gaat het daar ook goed.Ook in Zuid Afrika is gescheiden onderwijs nog steeds in, zeker onder katolieken hahaha.

Vanavond hebben we weer 2 productie shows met als titel Broadway.Vanmiddag vanaf 16.00 gaan we Bermuda weer verlaten en varen we weer richting Cape Liberty, New Jersey waar we zondag ochtend aankomen.Dan gaan de passengers weer off the boat en kot er weer een nieuwe lichting passengers en varen we zondag vanaf 16.00 weer richting Bermuda geloof ik.We gaan later dit seizoen nog naar Canada, Boston, New England.Ik hoop ook nog een keer naar New York te kunnen want dat ligt vlakbij New Jersey, kortom ik nog wel het nodige bekijken.
Vanmidddag heb ik weer 2 trainingen en het wordt volgende week hoop ik wat rustiger.,
Dank wederom voor alle reacties, en voor de gene wie het nog niet wisten , ik ben ook regelmatig online op MSN, Hyves, Facebook en Skype, dus genoeg middelen om contact te houden.


C U 2morrow.

M


p/s heb net mn eerste salaris ontvangen, in contanten ;-)



  • 15 Mei 2010 - 13:46

    Jaap Willem Kuiper:

    Klinkt goed allemaal Martijn, Je houdt je verslagen goed bij! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 123364

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: