NCL 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 6

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Saturday April 28 2012. 17:42


Hello everybody,



Zoals is in mn laatste verslag al schreef waren we vandaag voor den laatste maal in New York vanaf vandaag repositioning dwz we gaan een nieuwe route varen,een 22 daagse cruise ipv 7 daagse cruise.De komende week gaan we naar Miami, Colombia en Mexico.Ook het rooster voor de showband is compleet anders dan de afgelopen 4 weken.
Omdat ik vandaag naar het Metropolitan Museum wilde gaan, dat om 9.30 open ging, moets ik dus wederom vroeg opstaan, heb et ontbij tmaar over geslagen en gelukkig kon ik al om 8:45 van boord. amper 5 minuten later zat ik al in de taxi die me 20 minuten later zowat voor de deur afzette.Omdat ikal om 9:10 al was gearriveerd, zat er niks anders op om maar te wachten.Helaas was het een stuk minder warm dan vorige week.Wel droog en zonniig maar aan de frisse kant.14 graden.Gelukkig dat ik mn jas mee had genomen.Even na 9 .30 mochten we naar binnen en er stond werkelijk 2 gigantische rijen mensen te wachten.Gelukkig dat ik 1 van de eerste was dus ik stond mooi vooraan.Eenmaal binnen, werd mn tas doorzocht , omdat ik ook mn laptop mee had werd ik naar een adere bali verwezen en werd me verzocht m mn laptop op te starten ,geen idee waarom , want zodar ik em aanzetten, zei de security guard, its ok..raar..maar goed, ik kreeg een notitie dat mn handbagage goed was gekeurd.Kaartje kopen en het feest kon beginnen.Nu werd me alverteld dat het mueum groot was, maar dat het zo groot was had ik nooit gedacht.Ik had werkelijk geen idee waar ik moest beginnen.Ik wilde ook geen gebruik maken van een rondleiding met een gids, dus toen ben ik maar gewoon een kant opgelopen.Ik kwam werkelijk van alles tegen.Veel aarde werk, prachtige schilderijen, mooie beelden uit oa China,Tibet, India,..werkelijk de ene hal was nog mooier dan de andere..ik bleef maar fotograferen..aan het eind van de rit had ik ruim 200 foto's gemaakt. Wat ik oa erg mooi vond was een Rembrandt/ Degas exopositie die tot stand was gekomen met medewerking van het Rijks Museum.Toch leuk om iets Nederands te zien in New York.Verder veel werken van Picasso, Monet , Mattis en ook veel nederlandse schilders waar ik nog nooit van had gehoord.
Wat kennelijk ook erg veel belangstelling trok waren de kunstwerken , beelden etc uit Egypte, aangezien het hier het drukste was.En wat mij ook erg boeide waren de beelden uit China, er waren veel boedistische beelden werkelijk schitterend.Ik mekrte al dat het Museum dermate groot was aangezien ik na 2, 5 uur alleen nog maar de 1e verdieping had gezien en dan nog niet eens alles.( wat wij in NL begane grond noemen, noemen ze in de USA 1 floor)Ik begon op een gegeven moment zo'n trek te krijgen dat ik eerst maar naar het restaurant ben gegaan om even iets te eten.Er waren meeerdere eetgelegenheden, je kon er zelfs dineren, maar ik heb maar snel even een broodje gegeten en toen gauw de rest bekeken, inmiddels was het al rond half 1 .Daarna op naar de overige vertrekken naar oa de muziekiinstrumenten collectie .en jawel er hing een echte saxofoon van Adolph Sax en opmerkelijke klarinetten, trompetten, zelfs een franse hoorn gemaakt van porselein en 1 van glas, maar die werden op verzoek gemaakt, meer als pronkstuk dan dat er op werd gespeeld.en verder veel vleugels, clavesimbels, diverse basklarinetten.Echt heel leuk om te zien.Ik zal zodra het leukt de foto's plaatsen maar doen moet ik een snellere internet verbinding hebben, hier aanboord is dat wat lastig, maar jullie houden ze nog te goed..Na dat ik zo'n 4 uur had rond gelopen begon ik het genoeg te vinden...als je echt werkelijk alles op je dooie gemak wil bekijken dan moet je r wel een hele dag voor uit trekken en dat lag niet tot de mogelijkheden aangezien ik weer op tijd terug moest.Buiten bij de ingang stonden al vele taxi's te wachten en na een kwartier was ik weer terug, moe van het vele lopen en de geweldige indrukken.Mocht jullie ooit naar New York gaan, ga naar het Metropolitan of simpel gezegd: The Met.Ik viel echt van de ene verbazing in de andere.Dit is echt tot nu toe het aller grootste museum dat ik ooit in mn leven heb gezien us als je van kunst houd, ga er vooral heen.Inmiddels is het hier 18.23 geworden dus ik ga me zo omkleden want om19.00 uur en 20.00 uur hebben we 2 Welcome Aboard shows en dan zit deze mooie dag er weer op.Wat er de komende weken allemala gaat gebeuren , ik heb geen idee, maar dat laat ik jullie wel weten.

Bye bye,

M

  • 29 April 2012 - 19:31

    Ineke De Lange:

    Nou Martijn je hebt me wel nieuwsgieirg gemaakt naar the Met ,ik hou wel van een museum bezoeken. Je kiest in een veelzijdig museum gewoon wat je het interessants lijkt en de rest is toegift.
    Wat een leuke uitstapjes maak je ,ruimtevaart, musea niet slecht voor een vrije dag.Ben benieuwd naar de foto's . Veel plezier groet van ineke

  • 30 April 2012 - 07:29

    Greta De Vries:

    Hoi Martijn,
    Wat heerlijk dat je ons laat mee genieten met je ervaringen.Ik kijk altijd weer uit als er weer een mailtje van je komt.Bedankt .
    Liefs Greta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 123550

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: