NCL 12 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 12 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 12

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

09 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

June 9th 2012 17:50


Hello there,


Even een kleine update.

Rond 16 uur vanmiddag hebben we Seatte weer verlaten en zijn we weer onderweg naar Ketchikan, Alaska.Integenstelling tot vorige week was het weer wat frisser, wel droog en zonnig maar er waaide een frise wind.Vanochtend konden we al vrij roeg vanboord ( 9:00 uur) en vanmorgen heb ik een bezoek gebracht aan de Space Needle, die 50 jaar geleden werd gebouwd ter gelegenheid van de wereld tentoonstelling.Gelukkig lag de needle niet ver van de cruise port dus ik kon er naar toe lopen.Duurde ongeveer 10 minuten. natuurlijk barste het er weer van de vele giftshops, dus die heb ik maar over geslagen,ticket gekocht en mar aangesloten in de behoorlijk lange rij.Voor dat we de lift in konden werd er van ieder bezoeker een foto gemaakt die je gratis kon emailen vanaf de needle.Erg leuk idee, zouden meer attractie's moeten doen .haha
De toren is ruim 500 foot hoog en met de razend snelle lift was je in een mum van tijd in het observatie deck. en eenmaal buiten kon je over heel Seattle kijken.Na een paar keer in de rondte te hebben gelopen en flink wat foto's te heben genomen, vond ik het wel genoeg en bovendien werd het ook als maar drukker.Eenmaal beneden ontdekte ik de Mono Rail, die had ik vorige week ook al gezien alleen wist ik toen nog niet waar die naar toe reed.Vanaf de needle brengt de monorail je naar het centrum.Natuurlijk had ik ok kunnen lopen maar dacht, ach , ik ben er nu toch laaat ik de monorail maar een nemen.Een enkeltje koste maar $2,25, en binnen een paar minuten was ik weer in hartje centrum.De dichtstbijzijnde Starbucks was overvol, dus dan maar op zoek naar een andere Starbucks om wat te eten en te drinken.Tenslotte had ik nog niks gegeten.Ik passeerde bij toeval een Seattle's Best, een soort Starbucks, en zag daar ook allemaal mensen zitten met een laptop dus besloot daar maar naar binen te gaan .Bovendien was het er lekker rustig en plek zat.Na het checken van de mails etc..nog even wat inkopen gedaan en nog even wat rond gelopen in de prachtige stad.Seattle is echt prachtig.Gelukkig kom iker nog een paar keer voordat ik weeer terug vlieg.Aanrader.

Afgelopen week hadden we voor t eerst mooi weer in Alaska, het was zonnig en droog en ik dacht kom, het word tijd om eens een excursie te gaan doen .Ik wilde nou eindelijk wel eens beren zien en Eagles .Er was een tourtje van ongeveer 2 uur mogelijk dus ik besloot die maar te gaan doen.In een busje van ongeveer 20 man, reden door de prachtige natuur van Ketchikan stopte op diverse plekken .Uit eindelijk kwamen we uit op een plek waar regelmatig beren worden gesignaleerd.Er waren verrekijkers beschikbaar dus uitstappen en zoeken maar en warempel , uit de bosjes kwam er 1 beer te voorschijn.Na 10 minuten kwam er een 2e bus met touristen het terrein op rijden en op dat moment verdween de beer weer.Waren wij even mooi op tijd.
Vervolgens reden we weer verder door het prachtige landschap.Het zag er allemaal een stuk fleuriger uit, dankzij het mooie weer.Vorige week werden we zo wat weg gespoeld door de regen.Op een gegeven moment vlogen er 2 eagles lang onze bus en we reden vlakbij een parkeerplaats , dus de gids reed gelijk de parkeer plek op en in 1 van de bomen zaten 2eagles.Wat een reusachtige vogels zijn het toch.Prachtig.Vervolgens reden we weer verder naar de volgende stop genaamd Saxman , een plek met allemaal totempalen.erg grappig maar ik heb er niet zoveel mee.Totempalen worden hier in Alaska als souvenir verkocht. Hier mochten een half uur rondlopen.,Erg veel te beleven was er verder niet.Na een half uur gingen we weer terug naar de opstap plek en was het weer tijd om aanboord tegaan.
Komende 2 weken wil ik nog proberen om een walvis tour te doen en wie weet nog een helicopter glacier expedition.

Gisteren heeft onze gitaris ons verlaten, die vliegt via Parijs weer terug naar het verre Rusland, komende week is de laatste week van Greg , de pianist en Larry, trompettist en bandmaster en volgende week is mijn laatste week.Tja zo gaat dat, de 1 komt en de ander gaat weer.

Anyway jullie zijn weer op de hoogte.

Till next time.


M

  • 10 Juni 2012 - 12:37

    Ineke De Lange:

    Martijn je bofte maar weer een beer en eagles. Daar hoef je niet meer voor naar de dierentuin.
    Die toren van 500 foot hoog ,hoger dan de euromast neem ik aan.
    En wat een leuke foto waar jezelf op staat.
    Zie je trouwens ook zeedieren of heb je daar geen tijd en gelegenheid voor?
    Vliegende vissen dolfijnen en wat zo meer .
    Groet van ineke

  • 10 Juni 2012 - 19:17

    Gerry:

    Wat maak je weer gave dingen mee Martijn! Tof!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 123342

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: