NCL 5 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 5 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 5

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

25 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tuesday, April 24 2012 19.00 hr.


Goodevening,

Gisteren waren we voor de laatste maal in Port Canaveral en is het me toch nog gelukt om naar The Kennedy Space Center te gaan.Aanvankelijk was er een mogelijk om met crewmembers te gaan , maar omdat er te weinig aanmeldingen waren ging dat feest niet door..Damn.Uit eindelijk werd me geadviseerd om de afdeling Shore Excursions maar te bellen in de hoop dat er nog plek was voor 1 crewmember en godzijdank kon ik voor maar $ 50 mee.Normale prijs is geloof ik rond de 80 euro.Om 11.45 moesten alle pasagiers verzamelen in het Stardust Theater, ook alle passagiers die zich voor alle overige excursie's hadden aangemeld en van uit het theater werden alle groepen naar de gangway geleid . Buiten stonden de touringcars al klaar om alle gasten te vervoeren naar het Space Center dat op ongeveer 20 minuten rijden van de Terminal ligt.Onze Excursie Leider vertelde het een en anders over het park en wat er allemaal te beleven viel.Waar ik voornamelijk in geinteresseed was , was de Launch Experience Simulation, of te wel hoe het voelt om in een raket gelanceerd te worden.En volgens astronauten die in de ruimte in zijn geweest, en in de simulatie zijn geweest komt het heel dicht in de buurt.Dus dat moest ik ook een keer ervaren.
Eenmaal binnen het park , eerst maar richting de tourbus,die ons het hele terrein liet zien , langs de lanceer platformen,en 2x maakten we een stop waar iedereen zolang kon blijven als als men maar wilde.Om de 10 minuten kwam er een bus voor bij die naar de 2e stop reed.
Pas als je in de bus over het terrein rijdt zie je pas hoe inmens groot het terrein wel niet is. je zou er zo een dorp of eenkleine stad op kunnen bouwen volgens mij.Echt enorm groot.We reden langs de diverse platformen, de loods waar de shuttles en raketten worden gebouwd/gerepareerd , jammer genoeg mochten we daar niet naar binnen maar reden we er alleen maar langs, We reden langs de lanceer controle room en uit eindelijk kwamen webij de 1e stop.Hier werd in een klein zaaltje een 6 minuten durende video vertoond over het space center en was er een kleine tentoonstelling.Daarnaast was er een enorme uitkijk toren en keek je uit over het gigantische terrein.
Daarna op naar de bus voor de 2e stop. We weren afgezet bij een gebouw met gesloten deuren...geen idee waarom , maar kenelijk moetsen we wachten op de meer mensen uit andere bussen.Toen de groep eenmaal groot genoeg was gingen de dueren op en mochten we naar binnen.na een korte video presentatie , werden kwamen we in een ruimte waar een controle room was na gebouwd en kregen we weer een video presentatie over de lancering van de space shuttle erg interessant en de nagebouwde controle room, was meer als decor bedoeld voor bij de video.Nadeze video moesten we naar de volgende hal en daar zagen we de enorme Saturn V Raket.ding was zo groot. dat ik em niet eens in zn geheel kon fotograferen.Heel erg indrukwekkend.Omdat er in deze hal ook een restaurant zat , besloot ik ook maar om wat te gaan eten, aangezien ik het ontbjt aanboord had gemist.Ook werd hier een video presentatie gegeven over de 1e maanlanding.Toch erg leuk om die beelden terug te zien.Nadat ik hier enige tijd had door gebracht besloot ik maar weer terug te keren naar het bezoekers centrum en op zoek te gaan naar de simmulatie.Die had ik snel gevonden aangezien de bus stopte bijde ingang ervan.Eenmaal binnen n het gebouw stond er al een behoorlijke goep mensen te wachten en het duurde nog al een tijd voor dat we in de simulatie plaatst konden nemen.Maar na 10 muniten ongeveer was et moment dan eindelijk daaar.We konden plaatst nemen, , veiligheids gordels om en het feest kon beginnen.Op het video scherm konden we precies zien wat er gin gebeuren.Vervolgens werd we 45 graden gedraaid zodat we zeg maar met onze rug naar beneden lagen en onze benen naar boven zodat we allemaal in de lucht keken.Vervolgens werden de motoren gestart en kwam er een behoorlijke bak herrie uit de speakers en de trillingen waren zo hevig, dat het net was als of je door elkaar werd geschud..behoorlijk heftig. Beetje vergelijkbaar als of je in een vliegtuig zit, maar dan vele malen heftiger.Vervolgens zagen we op het video scherm dat we de ruimte in werden geschoten.zodra alle rakketten zijn verwijderd, werden de trillingen voorbij.Daarna ging het dak open en zagen we, welliswaar video, de de steren en de aarde...heel leuk gedaan .Na dit avontuur ben ik ik nog even over het park gelopen.Helaas heb ik de imax theaters moeten overslaan wegens tijdgebrek omdat k anders de bus zou missen naar het schip terug.Maar desalniettemin, heb ik me wederom prima vermaakt .Er zullen ongetwijfeld nog meer tours volgen, zeker als ik binnenkort naar Alaska ga.Maar zowiezo ga ik aankomende zaterdag, als we voor het laatst in NYC zijn, naar The Metropolitan Museum.

Tot zover, bye for now.

M

  • 25 April 2012 - 18:59

    Gerry:

    Leuk! Lijkt mij ook wel wat om in een space shuttle te zitten! Gaaf! Een keer wat anders ;)

  • 26 April 2012 - 07:03

    Cathrine:

    Ohh, ben maar een kleeeeeein beetje jaloers ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 123460

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: