Celebrity Summit 29 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 29 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 29

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 Juli 2010 | Bermuda, Hamilton

Celebrity Summit 29 July 27th 2010 10.28hr.

Goodmorning,

Hoog tijd voor een update, al had ik de afgelopen dagen weinig spectaculairs te melden.Het gaat allemaal nog steeds prima hier en zolangzamerhand komt het einde alweer inzicht.Ik heb nog ongeveer 5 weken te gaan.Zondag 5 september vlieg ik weer terug richting Nederland waar ik 6 september zal aankomen op Schiphol.Als k weer terug ben ben ik nog even vrij en dan begint de montage voor Jeans 20 'Let's Celebrate ' en dat wordt dan mn 10e seizoen alweer.Ben heeft inmiddels de bladmuziek en de cd's opgestuurd, dus ik kan er mee aan de slag gaan.
En voor degen die het (nog) niet wisten we hebben een site: www.jeanscompany.nl Hier vind je oa de speellijst voor het komende seizoen en achtergrond info.

Afgelopen week waren we dus weer in Portland, Bar Harbour ( de vakantieplek van Obama) en in Canada in Saint John en Halifax.
Obama hebben we niet gezien,, k geloof dat hij net was vertrokken toen wij er aankwamen.En zoals ik de vorige keer ook al schreef, is Bar Harbour een prachtige plek met bergachtig landschap.Helaas geen tijd voor een rondtour gehad want smiddags stond er een repetitie op het programma.Het prachtige landschap was goed te aanschouwen toen ik/we s avonds weer aan het varen waren.Vanuit The Waterfall Cafe, op deck 10 waar we iedere avond eten, heb je altijd een mooi uitzicht.Ik had mn camera helaas niet bij me, maar k zal proberen om over 2 weken wat meer natuur te laten zien.

De nieuwe guest entartainers waren Brandie Chapman, zangeres ( geen familie van Tracy Chapman aangezien dit een blanke mevrouw is) en de 2e guest was een stand up comedian, Kevin Meany.
Van beiden had ik nog nooit gehoord, maar net als alle voorgaande guest entertainers , gaat zij ook van schip naar schip.
Ik kwam er overigens van de week achter wat het verschil is tussen een boot en een schip: een boot heeft 1 dek een schip heeft er meerdere, maar dat even terzijde.
Echt onder indruk was ik niet van haar performance, ze zong best wel ok, maar qua show vond ik het matig.Ze had opzich wel leuk repertoire( On Broadway, Dancing in the Street, Knock on Wood)
maar ja dr is voor mij maar 1 man die On Broadway kan zingen /spelen en dat is George Benson.
Brandie komt deze week weer terug,voordeel daarvan is, dat we dan niet veel meer hoeven te repeteren.

Van Kevin Meany had ik dus ook nog nooit gehoord, maar hij schijnt toch wel op veel belangrijke amerikaanse zenders te hebben opgetreden oa bij Jay Leno geweest en meer vooraanstaande talkshows.
Bovendien schiijnt hij ook 5 jaar lang in Hairspray te hebben gespeeld op Broadway.Dit was voor hem de 1e keer op The Summit en waarschijnlijk ook de laatste keer, waarom zal ik zo vertellen.
Aangezien we met Kevin niet hoefden te repeteren , behalve dan de gebruikelijke 'come on stage tune” en go off tune ( Chameleon van Herbie Hancock) kon ik mooi een groot gedeelte van het optreden zien.
We kregen met de band overigens een nieuw arrangement van een MJ Medley ( Michael Jackson) en die zouden we eerst spelen en daarna zou Kevin opkomen.Vlak voor het optreden zaten Alexander ( trombonist) en ik even naar de originele opnamen te luisteren en kevin kwam ook binnen lopen, stelde zich voor, maakte even een praatje met ons en luisterde even mee.
Inmiddels is het 5 minutes to show timeen wij lopen naar het toneel, iedereen is er behalve Lamont ( de andere saxofonist) Bandleader Ramero probeert em te bellen, ook via andere collega's maar hij is nergens te vinden.
Aangezien de tijd begint te dringen werd besloten om de MJ medley maar te skippen .Dus we begonnen met de ' play on' voor de cruise director .De cruise director komt op, verwelkomt iedereen en kondigt Kevin aan.
En zoals gebruikelijk zetten wij Chameleon in en Kevin komt op. Nadat we klaar zijn spelen bedankt hij de cruise director en de band en hij zegt: “I loved that Michael Jackson tune “
Nee Kevin, Chameleon is van Herbie Hancock en niet van MJ...maar ach weet hij veel.
De reden dat Lmont niet kwam opdagen , was dat ie in slaap was gevallen.Hij was jarig die dag en had natuurlijk gedronken de nacht er voor...dus die was helemaal brak..hij bood zn excuus aan de in de 2e show hebben we wel de MJ Medley gespeeld.K heb zelden zo'n slecht MJ arrangement voor bij zien komen.Wat super slecht.K denk dat MJ zich in zn graf zou omdraaien als ie t zou horen.

De show was trouwens wel erg leuk, al begreep ik niet alles, omdat veel uitdrukkingen zo typical american zijn die kun je niet vertalen in het NL
En bovendien zijner in the USA meerdere uitdrukkingen die het zelfde betekenen.Kevin kreeg zelfs een staande ovatie en het publiek was uitgelaten.Helemaal top.
Afgelopen zaterdag hadden we de gebruikelijke Farewell Show en dan komen de highlihts van de afgelopen cruise nog 1 keer langs voor een mini optreden, zo ook Kevin Meany.Tot iederes verbazing, deed ie precies de zelfde show maar dan in de verkorte versie, dus die hoefde in de 2e show niet meer terug te komen.Jammer maar helaas.Ik merkte het ook aan het publiek, die waren een stuk minder uitgelaten dan een paar dagen er voor.Jammer, jammer, jammer.

Deze week hebbben we dus Brandi Chapman en weer een andere stand up comedian Troy Thirdquill.Die was er een paar weken geleden ook al, toen Joey Van er ook was.Met Troy hoeven we ook niet te repeteren en hij heeft trouwens ook een erg leuke show.

En voor degene die het nog niet wisten, 11 augustus a.s. vier ik mn verjaardag ,verjaardagspost kun je sturen naar het bekende adres maar mag natuurlijk ook via de mail/hyves/facebook etc.

Martijn Bosma
Orchestra Musician
Department Entertainment
Celebrity Summit
PO Box 019158
Miami FL 33101-9158
USA

Nou jullie zijn weer vollledig op de hoogte, see you next time

M

• 27 Juli 2010 - 09:26

Joop Van Schaik:

mooie zomer beleef je zo; dat is nog wat anders dan de Vale Ouwe Swingers!!

groeten,

Joop

• 27 Juli 2010 - 15:16

Willy:

Hey Martijn,

Mooie tijd heb je daar zeg, Over 5 weken alweer in Nederland. Zal wel wennen zijn.
    Liefs Willy

• 27 Juli 2010 - 18:09

Loek En Trudy:

Leuk om weer allemaal te lezen.
    Wegaan volgende week naar je ouders.Hebben ze even nodig.
    Groetjes

• 03 Augustus 2010 - 10:44