Celebrity Summit 30 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 30 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 30

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 Augustus 2010 | Canada, Ottawa

Celebrity Summt 30, Tuesday August 5th 2010 22.52hr.



Goodevening,


Over precies een maand vlieg ik weer terug naar Nederland, kan me bijna niet voorstellen dat het er alweer bijna opzit.Time flies when you have fun , zeggen ze wel eens en dat doet het zeker.
We hadden sinds afgelopen weken een grote groep Joden aanboord.Dat werd ons een paar weken geleden al verteld.
Pas vorige week hoorde ik, dat we voor die groep een aantal speciale concerten, onder de naam”Kosherica Events”, gingen doen met 3 ,schijnbaar bekende, Joodse vocalisten en dat ze ons ( de band) per uur zouden gaan betalen voor alle repetitie's en alle 3 de optredens. $ 50 per uur.Een aantal bandleden, zouden worden vervangen door joodse muzikanten, omdat die bekend waren met het repertoire. Resp. drums en keyb/piano.
Ik zou 2 concerten mee doen, trompet en alt 3 concerten, trombone ook 2 concerten.
De repetitie's en concerten zouden plaats vinden naast het gewone schema van deze week, dus er moest nu echt gewerkt worden.hahaha
Afgelopen maandag vond de 1e repetitieplaats en ik zou vrij zijn.Omdat er die dag meerdere activiteiten zouden plaats vinden in het theater, kon de repetitie maar op 1 tijdstip plaats vinden en dat was om 7.45 am....of te wel 's ochtends vroeg.Maar goed ik was toch vrij dus ik kon lekker uitslapen.Ware het niet dat ik zondag avond opeens een telefoontje kreeg van Ramero ( onze vaste bandleider) die zei: ' they need you tomorrow, 7.45am. Bring your tenor & clarinet. …Dus niks uitslapen.
De volgende dag dus om 7.45 begon de repetitie, we kregen de muziek uitgedeeld, door de joode muzikaal leider,maakten kennis met de 'nieuwe bandleden' en kregen uitleg over de stukken.Ging allemaal vrij duidelijk en vlot en de muzikaalleider , tevens gitarist, gaf duidelijke aanwijzigingen.Fijn werken is dat, ging dat altijd maar zo.De zanger, ik ben zn naam vergeten, kon aardig goed zingen, en het repertoire was overwegend klezmer, dus ja veel klarinet werk.Nou ben ik geen klezmer liefhebber,en ik zal het ook nooit worden. Hahaha...al moet ik wel toegeven, dat er wel een paar leuke nummers tussen zaten.De repetitie duurde dik 2 uur non stop en daarna moesten we ook nog repeteren voor de gewone productionshow .Na de repetitie voor de productionshow moesten we het 1e joodse concert doen..Halverweg het concert, ging hij een nummer doen voor alle teenagers in de zaal en nodigde hij ze uit om op het podium te komen.Ongeveer 6 kids, durfden het podium op te komen.Tijdens het nummer waren er 2 jochies en die begonnen spontaan te dansen.Kennelijk was het een bekende joodse dans, want ze dansten unisono en dat kwam de sfeer in de zaal erg ten goede.Tijdens het laatste nummer kwamen er meer mensen het toneel p en werd er wederom gedansd.Zelf oude mannetjes met dikke buiken en lange baarden kwamen los op het podium...het was en groot feest voor hun. .

De volgende dag stond de 2e repetitie op het programma, en dit maal op een normaal tijdstip.Ik kreeg .Dit maal werd het een compleet ander concert, qua repertoire.Was het de dag er voor vrij traditioneel, dit maal was het overwegend popmuziek.Voor dit concert was de complete blazers sectie nodig en de gitarist van het Elk Island quartet dat altijd elders op het schip optreedt.De toetsenist van het 1e concert, was nu de muzikaalleider...De repetitie duurde maar liefst 3 uur non stop en het was vooral erg hard.De zanger, ook zijn naam ben ik vergeten, was een beetje erg druk, k zou bijna gaan denken dat het een ADHD jood was..hahaha.k werd er af en toe een beetje niet goed van..maar goed, ze betalen goed, dus niet zeiken, dacht ik bij me zelf.De blazers sectie speelden niet alle stukke mee.Van een aantal stukken konden we zelf een beetje bepalen wat we gingen spelen, aangezien welsoms alleen maar akkoord schema's kregen.Zo gestructureerd als het de maandag ging, zo chaotisch was het deze keer en ik begon er behoorlijk van te balen.
Na de 3 uur durende en tevens slopende repetitie, moesten we repeteren met de guest entertainer Shawn 'O Shea, impressionist, die we een aantal weken geleden ook al es hebben begeleid, dus dat was een kwestie van ff het geheugen opfrissen..Na de 2 concerten met Shawn , moesten we het 2e joodse optreden doen.Inmiddels waren allemaal behoorlijk moe geworden van deze dag.Het concert was een tamelijk zware bevalling en ik ben na het concert ook meteen mn bed in gedoken.Ik had geen puf meer om naar een aantal klarinet partijen te kijken voor het3 e concert.

Vandaag hadden we dan het 3e en laatste Kosherica concert..De ze zanger was deze keer Dudu Fischer of zoiets.Een erg sympathieke man zo bleek tijdens de repetitie.Ik had eigenlijk helemaal geen zin meer in dit concert.Ik moest namelijk ook nog een aantal pittige klarinet partijen instuderen.De muzikaal leider gaf me een usb stick met daar op alle partijen en opnamen zodat iedereen er alvast naar kon kijken.
Dus vanmorgen ben ik rond 10 uur naar de kleedkamer gegaan en heb daar 2 uur lang klarinet zitten te studeren. K heb nog steeds een zere onderlip.hahah
Ook deze keer was het vrijveel traditionele klezmer maar Dude zong ook was populaire nummer.Veel al musical hits.Hij heeft een aantal jaren op Broadway gespeeld in Fiddler on the Roof dus het nummer 'If I were a richman' kon niet uitblijven. De muzikaalleider had er een latin arrangement van gemaakt een beetje in de stijl van Gloria Estefan's Miami Soundmachine.Erg mooi gearrangeerd.
Van alle 3 concereten vond ik dit de leukste qua performance, repertoire.Het leuke was ook dat er behalve 2 blazers, ook het strijkkwartet mee speelde en dat was echt een genot om naar te luisteren.

Gelukkig hadden we na het concert, dat aan het eind van de middag plaats vond, lekker vrij,vandaar dat ik nu weer even tijd heb om mn blog ff te updaten.Ook morgen, heb ik bijna de gehele dag vrij, alleen de boatdrill en s avonds Sizzle.
Morgen zijn we in Saint John en over morgen weer in Halifax.


Ik ga nog ff mn drankje opdrinken, en dan duik ik zo mn bed in.


C U soon.


M


  • 05 Augustus 2010 - 13:59

    A3k:

    Nou dat klinkt bijna als "werken" haha. Je hebt het zo te lezen erg naar je zin. Houden zo.

  • 05 Augustus 2010 - 19:51

    Ineke:

    man dit is toch hardstikke leuk echt werken. daar doe het het toch voor.en het levert nog wat op ook. je kan het zo vliegt de tijd helemaal. en dan nog bijna jarig amuseer je groeten ineke

  • 11 Augustus 2010 - 17:35

    Klaas Moed:

    Hoi Martijn,
    Gisteravond laat uit Letland thuisgekomen.Wat je niet zou verweachten:het was er bloedheet!Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Rita en ik wensen je nog vele goede en gezonde jaren toe met allen die je lief en dierbaar zijn!Over een maand al weer thuis!Time
    flies....Eind sept. gaan we naar New York voor 10 dagen.
    All the best and see you
    friend!
    Klaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 123570

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: