Celebrity Summit 26 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 26 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 26

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Celebrity Summit 26 Tuesday July 7th 2010 22.10


Goodevening,


Deze week hebben we doen we 4 verschillende plaatsen aan , waaronder Canada.Aanvankelijk dacht ik dat we de hele week naar Canada zouden gaan, maar dat was verkeerd gedacht.
De 1e plaats die we aan deden was, Portland.Gelukkik kon ik mooi optijd de boot verlaten zodat ik ruimschoots de tijd had om rond te lopen.Eenmaal buiten bleek het werkelijk snoeiheet te zijn, ik schat een graad of 35 .Zo warm was het gelooof ik ook in Nederland een paar dagen geleden.
Na een paar stappen brak het zweet me al uit....en ik had bovendien ook nog een rugzak mee met mn laptop want ik hoorde van iemand dat er genoeg plekken zijn rondom de haven waar je een wifi signaal kan oppikken.en dat bleek overigens ook nog te kloppen.
Ik liep richting het centrum en vond een klein pleintje met wat banken en ben daar mar es gaan zitten om te kijken of ik een signaal kon oppikken.Ik bleek vlakbij een Starbucks te zitten en ik kon mooi gebruik maken van hun internet verbinding.Thanks Starbuck.!!!
Ook u weer kwam k de leukste winkels tegen, mooie gebouwen , mooie kerken en vooral erg mooie huizen, zoals ik die bijvoorbeeld ook in New Port ben tegen gekomen.Veelal van hout gemaakt.Erg fraai.Weer heel anders dan in Nederland.
En je wordt trouwen in deze plaats doodgegooid met Lobsters.( Kreeft)
Of je nou langs een restaurant, hotel of cafe loopt, overal staat lobster op de menukaart.Je ziet ook overal lobsterknuffels, t shirts, caps..je kan het zo gek niet bedenken, je komt ze bijna overal tegen.
Omdat ik op een gegeven moment toch erg dorst begon te krijgen van de warmte en het vele lopen, besloot ik toch maar om even wat verkoeling te zoeken en kwam ik een andere Starbucks tegen en ben daar maar even wat gaan drinken.Ze hadden trouwens ook erg lekkere scones in de vitrine liggen dus die moest worden getest.Cinnamon chip scone.Jammie !!!!
Ook hier nog een wat zitten internetten en toen mn accu van mn laptop zoo goed als leeg begon te raken maar weer verder gewandeld.Onder tussen was mn t shirt behoorlijk nat aan het worden van het gezweet van het gewandel. Time for an ice cream. Hier in de USA verkopen ook een soort van magnum maar dan van het merk Haegen Dasz, die ben ik in NL nog nooit tegen gekomen.Erg lekker.Zo rond een uurtje of 2 vond ik het wel welletjes en be ik weer richting Summit gelopen.
Rond 15.45 hadden we een repetitie met Joey Van een amerikaanse komiek.k hij had weer keurige partijen mee genomen en dat was weer een kwestie van 1 a 2 keer doorspelen .Erg vriendelijk man Joey, ik kwam hem de dag ervoor al tegen in het restaurant .De repetitie''s waren erg leuk, hij zong een aantal nummer en deed ook wat imitatie's o.a George Burns deed ie erg goed.
Ook de beide shows waren erg leuk.Hij deed oa ook een hoorspel met het publiek, dus hij vertelde een verhaal en liet mensen uit het publiek de geluiden doen.Tijdens het vertellen liep hij met een microfoon de zaal in en liep zo tussen het publiek door,Erg leuk om te zien hoe sommige mensen reageren als ze zomaar opeen een microfoon voor hun mond krijgen.sommigen schieten in de lach en andere doen heel leuk mee.We hebben ons suf gelachen gedurende beide sets.Hij komt vrijdag terug voor de Farewell show.Hij komt later dit seizoen nog een keer terug maar dan ben ik helaas al weer in Nederland, jammer maar helaas.


Vandaag zijn we dus naar een andere plaats gegaan Bar Harbour.Ook hier moesten we , net als in New Port, met tenders naar de haven .mdat gasten natuurlijk voorrang hebben duurde het nog al een tijdje voor dat we weg konden/mochten.Rond 11.00 konden we eindelijk weg gaan.
Het weeer was iets minder warm dan gisteren en zeker op het water was het frisjes.Maar eenmaal in het centrum merkte je daar weinig van.
De tender bracht ons gelijk naar het centrum en dat zag er oook weer prachtig uit met ookhier weer de leukste winnkelpanden , huizen,en ook hier weer: lobster..
En wat je hier ook hebt is gebergte en dat geeft het landschap toch wel een extra dimensie.Ik denk dat je hier geweldig kan wandelen.
En wat ik hier ook tegen kwam, maar niet alleen hier, zijn christmas shops.Ik ben voor de grap toch maar es naar binnen gelopen om te kijken wat voor veriering er nou allemaal te krijgen is hier.Kortsamen gevat, van alles, zelfs lobsters, ( ja daar zijn ze weer).Er was zelfs kertversiering, onder de noemer: pregnancy, music, sport, wedding., couples....erg leuk om te zien.Maar k blijf het toch een beetje maf vinden om in hartje zomer naar kerstversiering te gaan staan koekeloeren
Het centum was eigenlijk niet meer dan een hele lange winkelstraat met erg leuke winkelpandjes veel eet gelegenheden.Ook hebben ze hier veel kerken, in 1 straat kwam ik er zelfs 3 tegen.3 verschillende ook nog.!!
Ook hier vond ik een gratis wifi verbinding en dan is toch wel leuk als je met je webcam aan je vrienden kan laten zien waar je bent..en hoe het er uitziet.
Helaas had ik niet al te veel tijd om rond te neuzen want e moesten vanmiddag met een andere guest entertainer repeteren: Ryan Ahem pianist uit Las Vegas.Qua performer kun je het een beetje vergelijken met Liberace.Er schijnt nieder jaar in the USA een Liberace contest te worden gehouden en die heeft hij al 2 x gewonnen.Hij speelde, klassiek en populair, boogie woogie en rock & roll., van alles dus.Een erg goede pianist , al was het niet mn smaak, maar ok.We heten tenslotte niet allemaal Herbie Hancock. Haha. Ik kwam hier trouwens een Hancock Street tegen...hahaha


Morgen komen we dan echt in Canada aan om precies te zijn in St. Johns .Gelukkig hebben we geen tender dus na de boatdrill kan ik hopelijk zo snel mogelijk weg .Morgen hebben we weer een andere komiek, Troy, die daar hoeven we niet mee te repeteren , wat die was er vorige week ook.
Genoeg tijd om rond te neuzen en om foto's te maken.


C U


M






  • 08 Juli 2010 - 11:15

    Ineke:

    en heb je al lobsters ngegeten dat moet dan wel het kan dan niet bij een plaatje blijven.geniet maar lekker wij genieten mee doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 122977

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: