Princess Cruises 8 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 8 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 8

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

23 Februari 2016 | Verenigde Staten, Key West

Princess Cruises 8


Houston, zondag 21 februari 2016



Hallo allemaal,



Even een berichtje vanuit Houston hoewel ik niet heel veel nieuws heb.De komende week gaan we ‘ eindelijk’ naar 3 ports waar ik nog niet eerder ben geweest namelijk 23e Key West, 24e Freeport en 25e naar Princess Cays. Princess Key hebben we een paar weken geleden ook al bezocht, maar toen kon ik vanwege extra repetitie’s niet vanboord. Volgende maand zullen we deze 3 ports vaker bezoeken en dan komen we ook nog in Montego Bay en Grand Cayman.
Afgelopen weken was het weer wat ‘ minder’ zonnig dan dat we gewend waren, ja , het heeft zelfs geregend, maar zodra de regen ophield werd het in raptempo weer warm/benauwd.En ondanks de regen was de temperatuur nog behoorlijk aangenaam.Van de week was het in Cozumel rond de 30 graden.Helaas kon ik toen ook niet vandoor omdat ik IPM had ( In Port Manning) Een gedeelte van de crew moet dan aanboord blijven en iedereen komt om de zoveel dagen aan de beurd.Vandaag ben ik dus ook in IPM.

Zoals ik in mijn laatste verslag al schreef, hebben we sinds 2 weken ‘ The Voice of The Ocean’ aanboord waar we flink voor gerepeteerd hebben. De formule wijkt uiteraad af van de TVshow.
Aan het begin van de cruise kunnen gasten zich aanmelden en dmv karaoke worden er 8 kandiaten geselecteerd en die gaan dan aan met behulp van 2 castleden aan het werk. Iedere kandidaat bereidt 2 nummers voor die ze dan op de 5e dag van de cruise met de houseband gaan repeteren en dan wordt er beslist welke van de 2 nummers ze dan uit eindelijk gaan doen.Op de laatste dag van de cruise vindt dan de finale plaats in het theater. Als opwarmertje spelen we met de band 2 nummers en dan begint de grote finale. Iedere finalist kiest dan 1 van de 3 juryleden ( een andere jury , dan bij de karaoke) als hun ‘ coach’. Als alle finalisten hebben gezongen, kiest ieder jurylid 1 kandidaat zodat er nog 3 finalisten overblijven. Uiteindelijk beslist het publiek wie dan de uiteindelijke winnaar wordt en die krijgt een mooie trofee mee naar huis. Later op de avond is er dan nog een kleine afterparty voor alle deelnemers.Normaliter hou ik niet van al die talentenjachten, maar ik moet bekennen dat het erg leuk is om deze show te spelen. Bij deze wedstrijd gaat het niet om geld, maar om het meedoen, en winnaars zitten niet aan contracten vast. Jong en oud mag mee doen, sommigen deelnemers zingen behoorlijk goed, we hadden van de week een wat oudere finalist die heb programma niet eens kende.De een zingt jazz, de ander rock , alles komt voorbij.Kortom erg leuke show om te spelen.


Zoals ik al schreef , niet heel veel nieuws te melden. Inmiddels is februari al bijna ten einde en ga ik weer mijn 3e maand in hier aanboord. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Vanaf 20 maart gaan ipv 7 , 10 daagse cruises doen en dan gaan we vanaf 17 april de oversteek maken naar Southampton. Maar voorlopig blijven gelukkig in de caribbean.

Over 20 minuten is het weer tijd voor de passenger drill,dus ik ga afsluiten.

Groeten vanuit een mistig Houston .

M

  • 24 Februari 2016 - 11:22

    Loek Rutten:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Je ziet wel met de "voice" , dat je pas goed kunt oordelen als je er zelf aan deelneemt.
    Hier alles OK . Mijn kunstknie hersteld al goed, maar ik moet goed oefenen.
    Komt goed.

    Nog vele fijne dagen.

    Groet Loek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 123498

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: