Princess Cruises 9 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 9 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 9

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

27 Februari 2016 | Verenigde Staten, Key West

Princess Cruises 9


zaterdag 27 februari 2016


Hallo,


Zoals ik de laatste keer schreef , bezochten we afgelopen week 3 andere ports namelijk Key West, Freeport .Oorspronkelijk zouden we ook naar Princess Cays gaan maar vanwege enige technische mankelementen, gingen we gisteren naar het eiland Nassau, Bahama’s . Ook Freeport behoort tot die eilanden groep.

Key West hoort bij Florida en is dus een US port en omdat ik sinds enkele weken in het bezit ben van het I-95 document kon ik van boord. We kwamen aan rond 12.00 en het was behoorlijk warm ik schat zo’n 28 graden.Het duurde een behoorlijk tijd eer we van boord konden, omdat gasten natuurlijk voorrang hebben, uit eindelijk konden we rond 14.00 vanboord. Omdat een aantal collega’s hier al eens eerder waren geweest, besloot ik maar met hun mee te gaan. Het merendeel van de groep wilde gaan shoppen, een eind uit de buurt van de port, dus namen we een taxi. Ik verwachtte dat we naar een grote shopping Mall zouden gaan maar dat bleek niet zo te zijn.Omdat ik niet wilde shoppen besloot ik maar om een beetje rond te gaan wandelen in de hoop een restaurant o.i.d. te kunnen vinden waar ik kon internetten. Was er niet. Wel ving mijn telefoon een signaal op van de dichtstbijzijnde supermarkt. Omdat ik toch een paar kleine boodschappen nodig had, besloot ik daar maar even naar binnen te gaan. Het was er ten eerste lekker koel, en er bleek een uitstekende internet verbinding te zijn.Het was ook nog eens een behoorlijk grote winkel te zijn, dus ik nam ruimschoots te tijd om er door heen te lopen, vind het altijd leuk om te zien wat er allemaal te koop is.Toen ik uiteindelijk mijn boodschappen had gevonden, maar weer terug gelopen naar de afgesproken plek en, toen iedereen gearriveerd namen we de taxi terug naar de cruiseport. Omdat ik nog ruim 1,5 uur te besteden had voordat ik weer aanboord moet zijn, besloot ik zelf nog even rond te lopen in het centrum. Ik hoorde van diverse collega’s dat het zo’n leuke plaats is en ik moet toegeven dat ze gelijk hadden.Heel knus centrum en gelukkig komen we nog 1 keer terug hier en wel op 8 maart a.s. Ik zal binnenkort proberen om wat foto’s te laten zien voor de facebookloze vrienden.
Een dag later arriveerdden we in Freeport.Helaas lagen we letterlijk en figuurlijk in de haven en moest je een taxi nemen om naar het centrum te gaan.Het enig wat er was, waren wat touristenwinkels. Ik besloot maar om wat te gaan drinken, en van het warme weer te genieten, al was het die dag wat minder zonniger dan de dag er voor.
In plaats van Princess Cays arriveerden we de volgende dag in Nassua, Bahama’s.Hier was ik bijna 3 jaar geleden voor het laatst en er was niet veel veranderd. Omdat ik die dag vrij druk was, had ik maar 2 uur om van boord te gaan.Na het ontbijt toch maar besloten om toch even de stad door te lopenal was het maar om even een blokje te gaan wandelen. Eenmaal terug aanboord, eerst repeteren voor ‘ The Voice’ daarna repeteren met de ‘ Guest Entertainer’ waarmee we later op de avond 2 shows mee moesten begeleiden.Na die 2 shows stond de wekelijkse ‘ International Crew Talent Show’ op het programma. Deze show is bedoeld voor crewmembers die een ‘ verborgen talent ‘ hebben zeg maar. Zo er bijvoorbeeld 2 obers die zingen ( niet samen) Is er een dame die aan buikdansen doet, ook zijn er een aantal crewmembers die gezamenlijk een komische act opvoeren. Niet direct mij favoriete show om te spelen maar goed, het kan niet altijd feest zijn, denk ik dan.

O ja ik vergeet iedere keer te vertellen dat de tv serie : The Loveboat ‘voor een deel is opgenomen op een Princess Schip namelijk : ‘ Pacific Princess’.
Hier aanboord wordt die serie uitgezonden , erg leuk om dat weer eens terug te zien.Ook zie je interviews met de hoofdrol spelers . Omdat Princess Cruises afgelopen jaar 50 jaar bestond zijn de hoofdrolspelers weer bij elkaar gebracht.Ik zou ook bijna vergeten te vertellen dat ik gisteren , samen met een groep andere crewmembers een kijkje mochten nemen op de ‘ Bridge’.


Inmiddels is het hier 14.15 en varen weer op de Mexicaanse Golf richting Houston. Komende week zijn we 1 maart in Cozumel, 2 maart Roatan en 3 maart in Belize.


See you next time.

M











  • 28 Februari 2016 - 09:43

    Piet Verhaag:

    Het lijkt mij ook wel fijn om smorgens de deur uit te stappen en dan ergens anders te zijn. zo kom je nog eens ergens. Geniet van je arbeidzame leven en van de zon. Hier is het nog steeds fris met een paar graden boven nul. Mooi om te lezen hoe je de wereld ontdekt. Tot ziens over xxx dagen.

  • 28 Februari 2016 - 23:21

    Ineke De Lange:

    Wat een geluk dat je nu overal van boord kan anders zit je best opgesloten.
    geniet maar lekker van het warme weer wij doen wel een sjaaltje om.
    de a
    elfsteden tocht was een herhaling op tv. de gehele dag.
    Dan toch maar liever in de zon lopen. groet van Ineke

  • 01 Maart 2016 - 21:23

    Dirkje:

    Het is erg leuk martijn om je interessante reisverslagen te kunnen lezen en zo je geweldige (werk) reizen te volgen.
    Je geniet wel en vooral van het heerlijke weer . Hier schijnt vandaag de Lente te zijn begonnen, maar het lijkt er nog niet op.!!!. Beetje sneeuw vandaag en brrrr.koud.
    Groeten ook van Dirkje en van Tjeerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 123507

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: