NCL 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 9

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

May 17th 2012 14:23


Hello,

De 18 daagse cruise zit er weer op, deze week heben we een 5 daagse cruise, en dan gaan we beginnen aan de Alaska Cruises.
Na Puerto Vallarta gingen we naar Cabo San Lucas , de laatste 2 ports in Mexico In Cabo San Lucas was er de mogelijkeid om met dolfijnen te kunnen zwemmen dus ik heb me er direct voor opgegeven en dat was maar goed ook want er was veel belangstelling voor.Nu had ik op Curacao al eens eerder met dolfijnen gezwommen maar dat is alweer een lange tijd geleden. Om 8:55 moesten we verzamelen en gingen we met de tender aan wal.Het Cabo Dolphine center lag op loopafstand van de port en het was wederom bloed heet, ik schat 30 graden.Heerlijk. Eenmal aangekomen werden we in 2 groepen verdeld en konden we ons omkleden en wachten tot dat we werden opgehaald naar het dolfijnen basin wat meer leek op een enorm groot zwembad waar de dolfijnen in zwemden.Hier kregen we wat instructie's en en zwemvest en toen kon het feest beginnen.Het is verbazinwekkend hoe dolfijnen reageerden op de commando's van de trainer, De trainer stelde af en toe vragen en de dolfijnen schudde ja of nee...hoe ze dat voor elkar krijgen is me een raadsel.We mochten ze aanraken, met hun zwemmen op hun buik en op hun rug, ze lieten de dolfijnen zingen, kusjes geven enfin het is een beetjelastig om te beschrijven wat we allemaal hebben gedaan, voor de liefhebber , ik heb en dvd en die laat ik wel eens zien als ik weer terug ben.Ik heb er werkelijk van genoten en ik kan het iedereen aanraden, als je de mogelijk hebt om een keer met dolfijnen te kunnen zwemmen.Als toetje lieten de trainers de dolfijnenmet zn allen nog wat kunstjes vertonen.Kortom een geweldige ervaring weer.Na dat ik de foto's en de dvd heb opgehaald en nog een beetje rond ben gaan open was het alweer tijd om terug te gaan.Vaarwel Mexico.

Na 2 dagen varen kwamen we aan in Los Angeles, San Pedro. samen met mijn Poolse collega Greg ( pianist van de showband) besloten we om een taxi te nemen naar Long Beach downtown en te kijken wat daar te beleven viel. Met de taxi duurde het nog geen 10 minuten voor dat we waren gearriveerd.Nu had ik een enorme drukte verwacht qua mensen maar dat viel heel erg mee. ik vond het er zelf opmerkelijk rustig.Het leek haast wel een zonnig zondag in Zwolle wara de winkels dicht waren.Wat me direct opviel waen de prachtige gebouwen en appartementencomplexen.Werkelijk schitterend.Mn collega vertelde me dat het n LA bijna altijd mooii weer is.Hadden we dat weer in NL maar....ik geloof dat het daar nog steeds aan de frisse kant is...
We hebben vooral veel gelopen en van het mooie weer genoten , chinees gegeten, en een taxi genomen die ons weer terug bracht.


Zoals ik al zei gaan we richting Victoria, Vancouver en naar mate we dichterbij komen, word het ook en stuk frisser dan dat we de afgelopen maanden gewend waren.Ik zag op de cruise channel dat het buiten 11 graden was....maw koud en ik vrees dat het ook koud en fris zal blijven de laatste 5 weken dat ik hier ben.Maar hopen dat het tegen de tijd dat ik terug ben weer mooi weer begint te worden.
Mar eens kijken of ik in Alaska nog wat walvissen kan spotten en gletschers etc...ik ben er toch wel reuze benieuwd naar ondanks dat ik een enorme hekel heb aan kou, sneeuw etc..ik heb mn winterjas en sjaal wel mee genomen dus ik ben er op voorbereid.

Tot zo ver deze keer.

M



  • 18 Mei 2012 - 10:14

    Greta De Vries:

    Hoi Martijn,
    Wat een wondere wereld hebben we toch.Fijn dat je de kans ziet om van zoveel te genieten en nog leuker dat je ons ook laat meegenieten. Maar wat gaat de tijd dan toch weer snel. Ik zie dat je over 3 weken al weer naar huis komt. Nog even de kou in en dan hopen dat je hier nog wat kan genieten van de zon. Zoveel hebben wij die nog niet gezien. Maar jouw verhalen geven wel warmte af. Ik geniet met je mee.
    Liefs Greta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 123484

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: