Celebrity Summit 25 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 25 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 25

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Celebrity Summit 25 Sunday July 4th 2010 ( Independece Day ) 21.56hr.



Goodevening,



Het was ( alweer) een warme dag in New Jersey en in New York. Ja jullie lezen het goed ik ben wederom naar New York geweest.Vorig weekend hadden we bedacht om naar het vrijheidsbeeld te gaan en het leek ons een goed idee omdat te vandaag te gaan doen.
Om 9.15 konden we het schip verlaten en de shuttlebus stond godzijdank al klaar dus het was een kwestie van instappen en vertrekken.Er bleken nog 2 crewmembers heen te gaan en die wisten war we moesten uitstappen.
Vanaf 34th Street pakten we de Hudson- Bergen Lightrail richten station Liberty State Park en vandaar uit was het ongeveer 1 Mile lopen naar de ferry.
Oleg ( drummer) klaagde dat ie last van de warmte had en hij had spijt dat ie geen kortebroek aan had, en dat terwijl er 5 in zn kast heeft hangen.Het was idd ook erg warm en ik baalde dat ik geen water had meegenomen.


De ferry terminal was gevestigd in een voormalig trein station .Een ferryticket kostte $ 12 ,en daarmee ging je eerst naar Ellis Island en daarna naar the Statue of Liberty.
Op Ellis Eiland, ishet Immigratie museum gevestigd en dat gaat dus over de geschiedenis van de vele vele immigranten die naar de USA vertrokken.Erg interessant, maar helaas niet al teveel tijd om het allemaal uitvoerig te gaan bekijken.Na een half uur gingen we Oleg en Alexander ( trombonist) en ik weer terug naar de ferry die ons naar het Vrijheidsbeeld bracht
Erg leuk om het beeld nu eens in het echt te zien en de camera heeft weer overuren gedraaid deze paar uren..
Het was inmiddels behoorlijk druk aan het worden, waarschijnlijk vanwege Independence Day en het mooie weer.
Vanwege tijdgebrek zijn we niet naar binnen geweest, maar ik hoode ook al dat veel mensen een ticket reserveren.


Inmiddels was het al 13.00 uur geworden en Alexander en Oleg wilden nog naar Manhattan om een pakje op thalen .Alexander had met iemand afgesproken die een pakje zou afgeven .Ik wilde niet het risico lopen om te laat bij de laatste bus te missen dus ik besloot de ferry te nemen die terug ging naar New Jersey,De andere ferry vertrok richting New York, Manhattan.Inmiddels was het steeds drukker geworden en de ferry vanuit New York was stampvol en erstonden ook even veel mensen te wachten.Gelukkig was de ferry richting New Jersey een stuk rustiger.Ik wilde bovendien ook nog wat inkopen doen bij de supermarkt AJ.Op het moment dat ik het station nader zie ik m trein aankomen.Ik gauw rennen en op het moment dat ik in wilde stappen realiseer ik me dat ik mn treinkaartje moest afstempelen.De dichtstbijzijnde stempelautomaat bleek defect te zijn en op het moment dat ik naar een werkende automaat wilde gaan zoeken reed mn trein weg...dus het boodchappen doen kon ik wel vergeten.
Gelukkig was ik ruimschoots optijd voor de laatste shuttlebus.Oleg en Alexander kwamen ook nog optijd aanboord, ze hebben een taxi genomen vanaf het station naar de cruise terminal.

Omdat het dus vandaag Independence Day was begonnen we beide shows met : America , the Beautiful. En daarna volde de gebruikelijke Welcom aboard show waar in de gasten een voorproefje krijgen van wat passengers kunnen verwachten in de shows die we deze week gaan opvoeren.Een previeuw dus.

Zoals ik de laatste keer al vertelde gaan we deze cruise naar Canada waar we dinsdag zullen aankomen.Ik kijk er naar uit.



C U


M

  • 05 Juli 2010 - 08:18

    Tibor:

    Hey Martijn, Lijkt erop dat je je goed vermaakt! Klinkt in elk geval niet als hard werken;)Ik ga eind vd maand een week naar NewYork. Bakkie doen?

  • 06 Juli 2010 - 10:27

    Jerry:

    hoi Martijn,jammer dat je de vrijheidsbeeld niet van binnenhebt gezien.

  • 06 Juli 2010 - 19:08

    Ineke:

    Hoi Martijn wat een leuke foto je staat er mooi op je lijkt wat dikker. vroeg me al af of je in het vrijheidsbeeld kan ,ja dus volgens Jerry . Veel plezier in Canada ben benieuwd hoe het je bevalt.Geniet van je schrijfsels. groet van Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 123593

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: