Princess Cruises 10 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 10 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 10

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

20 November 2016 | Australië, Brisbane

Zondag 20 November 2016

Goedemorgen,

Even een kleine update.

Zoals op iedere ' embarkationday' gaan er mensen vanboord,en ook vandaag zijn er weer een flink aantal mensen vanboord gegaan omdat zijn of haar contract is beeindigd.Zoals bijvoorbeeld mijn bandleider / musicmanager. We zijn tegelijkertijd aanboord gekomen in Dover, 9 juli en vandaag mag hij genieten van zijn welverdiende vakantie.Ook mijn nederlandse collega Anna uit Meppel, gaat ons vandaag verlaten, zijn heeft geloof ik 9 maanden aanboord gewerkt.Jammer dat ze weg gaan, maar ja zo gaat dat nou eenmaal.Het blijft altijd raar als mensen waar mee je goed kan opschieten, na verloop van tijd weg gaan En het is altijd maar afwachten of je elkaar weer tegen komt op een ander schip.Onze nieuwe musicmanager/ bandleider is deze keer de trompettist.Volgende week gaat onze bassist ons verlaten, in december gaat onze pianist uit Polen ons verlaten. en 11 januari ga vertrekken.Vandaag krijgen we dus een nieuwe drummer, een ' new hire' uit Canada .

Verder werd ik deze week onaangnaam verrast door een accute buikgriep rond 2 uur 's nachts met hevige diarreem, geen koorts gelukkig. In zo'n geval zijn we verplicht om 911 te bellen.Ik werd verzocht om mn spullen te pakken en me te melden wat ik zou voor 24 in quarrantane worden geplaatst.Ik kreeg capsules en werd naar deck 2 gebracht naar een iets kleinere cabine en ik zou om de zoveel uur gebeld worden om te vertellen hoe het gaat. Ik mocht geen bezoek ontvangen.Helaas voor mijn kamergenoot, nadat ik vertrok uit mijn cabine, werd de douch en de wc etc gedesinfecteerd en ook hij moest zich melden bij de medicals omdat ze zeker wilden weten dat hij niet was besmet.Ze zijn natuurlijk als de dood dat er een epidemie uitbreekt.Ook mijn cabine werd dagelijks gedesinfecteerd, zelfs aan de buitenkant, deuren, handrails, muren.Ze nemen echt het zekere voor het onzekere.Maar goed, na 2 dagen waren de klachten weer over en kon ik weer aan het werk. Het gebeurde ook nog eens in een drukke week omdat we een een nieuwe show aan het repeteren waren dus ik vod het ook niet heel erg dat ik 2 dagen uit de running was.Eergisteren hadden we de premiere van de show en het ging allemaal goed op een paar schoonheidsfoutjes na.

Komende week een korte cruise voor de boeg( 7 dagen) en daanra gaan we voor de laatste maal naar New Zealand.

See you next time .

M

• 21 November 2016 - 14:07

Annabanana:

Was super leuk om aan boord hetzelfde schip te werken! Ga je missen. Hopelijk tot de volgende keer?!! Dikke knuf

• 21 November 2016 - 16:46

Ineke De Lange:

Wees maar blij dat er van die strenge regels zijn., in verband met ziekte.

een besmetting is zo gebeurd. Je zit toch dicht op elkaar.