Sea Princess - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Sea Princess - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Sea Princess

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 Januari 2017 | Australië, Brisbane

Sea Princess


Zaterdag 31 december 2016.




Hallo allemaal,


Op de valreep van de jaarwisseling even een update aangezien ik nu even vrij ben voordat ik weer aan het werk ga voor de productionshow Encore , een show met een mengeling van opera en popsongs. Niet mijn favoriete show, maar het publiek vind het geweldig en daar gaat het tenslotte om.Daarna , rond 23:30 begint het speciale ‘New Years Eve ‘ programma in de Atrium ( de lobby van het schip , zeg maar) Behalve binnen , is er ook op het bovenste dek het een ander gaande .Geen idee precies wat, aangezien dit mijn eerste oud & nieuw op een schip is.Met de band spelen we naast instrumentale nummers ook met een geweldige zanger / pianist die hier dagelijks aanboord speelt. Toen ik hem vertelde dat ik uit Nederland kwam, werd ie razend enthousiast, wat bleek, hij heeft daar geregelmatig gespeeld in diverse clubs.Nadat wij met de band een aantal weken geleden voor het eerst met hem hadden gspeeld, was hij zo enthousiast over mijn spel dat ik zelfs een bedankje van hem kreeg middels een facebookbericht.Zijn stem doet een beetje denken aan Lou Rawls , Barry White van wie we ook nummers met hem hebben gespeeld.We hebben afgesproken dat als hij weer in NL is, dat we dan weer gaan spelen. Maar zien of dat er ook gaat komen.
Voor de geinteresseerden onder u : www.funchmusic.com en uiteraard is hij ook op youtube te vinden.

Eerste kerstdag was er een speciale kerstshow opgevoerd met behalve de showband en de volledige cast , gastzangers / gast entertainers die een kerstnummer mochten zingen. Deze entertainers hadden al een eigen show die we hebben begeleidt de afgelopen weken.De show werd trouwens geopend door een klein kinderkoor bestaande uit 6 a 7 kinderen van rond de 6 jaar.Erg schattig om te zien.We kregen ook een christmaspresent van de company, een nekkussen met oordoppen en een masker. Handig voor de vliegreis terug naar Nederland.
Tweede kerstdag werd er verder niks speciaals gedaan hier aanboord.

Begin deze maand waren we voor de laatste maal in New Zealand, waar het gelukkig een stuk warmer was dan de vorige keer.Van de aardbeving die daar plaats heeft gevonden hebben wij verder geen last van gehad.
21 december waren we wederom in Papua Nieuw Guinea, deze keer ben ik niet vanboord gegaan , omdat er eigenlijk weinig / niets te beleven valt, tenzij je een excursie boekt en daarnaast waren de meeste plaatsen een ‘ tenderport’ wat inhoud dat het schip niet aan de wal kan liggen maar enkele meters van de kust af en in dat geval worden er kleinere bootjes ( tender) ingezet die de passagiers aan de wal brengt. Gasten hebben natuurlijk voorrang en als de meesten gasten vanboord zijn pas dan is het voor de crew mogelijk om de wal op tegaan.Meestal is dan te weinig tijd om de wal op tegaan omdat we ook weer op tijd terug moeten zijn .

Vandaag waren we overigens niet in Champagne Bay maar in Mystery Island, geen idee waarom dat veranderd is.Ook deze keer geen tijd om de wal op te gaan vanwege extra repetie’s voor Encore omdat we een nieuwe cast aanboord hebben en bovendien was het wederom een tenderport.
Maandag 2 januari zijn we in Suva ( ook dan kan ik niet vanboord vanwege IPM) 3 januari Port Denarau , 5 januari in Noumea. In Noumea zijn we al eens eerder geweest maar daar viel ook niet bijster veel te beleven.Al is in dat gebied altijd wel lekker warm.Dat geldt touwens ook voor Australie, waar het heel erg warm kan zijn rond de 30 graden.Na Brisbane waar we 8 januari aankomen, vertrek ik 11 januari vanuit Sydney , via Abu Dhabi waar ik een tussenstop heb van ruim 4 uur, richting Amsterdam waar ik 12 januari om 14:00 uur aankom.Behalve ik zelf, vertrekt ook onze trompettist, onze musicmanager/pianist en onze solo pianist.

Ik ben nog in afwachtig van een nieuw contract, heel misschien ga ik naar het nieuwe schip dat in januari wordt gelanceerd: Majestics Princess en o.a. naar China gaat.Enfin dat horen jullie t.z.t.

Ik wens iedereen alvast een heel voorspoedig gezond 2017.

Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 123308

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: