Princess Cruises 8 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 8 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 8

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Princess Cruises 8
Princess Cruises 8


woensdag 5 oktober 2016


Hi there,

Excuus voor de lange stilte.


Alles gaat nog steeds prima hier, we zijn inmiddels opweg naar Bali waar we op 6 oktober aankomen.
Afgelopen weken hebben we diverse ports bezocht, leuke maar ook minder interessante.Op 23 september jl waren we in Penang ( Malaysia). Omdat het voor mij de eerste keer was in Azie besloot ik deze keer om excusie te boeken. In de terminal kon je diverse excursie’s boeken van tempels tot stranden etc. Ik besloot om een bezoek te brengen aan de grootste tempel van Malaysia. Ik had het geluk dat ik een personal tourguide had, een uiterst aardige chauffeur , die me rond reed en een en ander vertelde over het eiland.Na een half uur kwamen we aan bij de tempel, een werkelijk gigantisch complex.Met mijn chauffeur sprak een tijd af en hij bleef wachten tot dat ik weer klaar was.Het geheel bestond uit 5 enorme gebedsruimten,uiteraard vele boedha beelden van heel groot tot klein. Kan niet anders zeggen dan dat het erg veel indruk op mij heeft gemaakt.Ik weet niet hoelang ik er heb rondgelopen, maar na verloop van tijd toen ik alles had gezien, vroeg mijn chauffeur wat ik verder nog wilde zien.Ik besloot omnaar de ‘ Botanic Garden’ te gaan want daar liepen apen in het wild en die wilde ik wel eens zien.Eenmaal daar aangekomen kwamen de apen inderdaad ons al tegemoed.Omdat ik het vele (trap)lopen in de tempel wel een beetje zat was geworden was er gelukkig een terreinwagen die ons rond reed.Inderdaad liepen de apen overal rond , ik blijft het leuke dieren vinden.Ik heb ze zelfs nog gevoerd.Omdat ik de hele ochtend nog niks gegeten had , vroeg ik de chauffeur om mij bij een shoppingmall af tezetten zodat ik iets kon eten en mijn telefoon weer kon opladen want die was bijna zo goed als leeg vanwege het vele foto’s maken.Ik sprak met hem een tijd af om mij weer op te pikken zodat ik weer op tijd terug was.Toen ik van plan was omweer aan boord te gaan, kwam ik nog 2 collega’s tegen die nog even een rondje door het centrum wilde lopen, en ik besloot toch maar om mee te gaan,aangezien we die avond toch vrij . We passeerden straatjes met chinese winkels, indiaase winkel, erg leuk om te zien, al die verschillende culturen in 1 stad.Een gweldige dag was het.

Een dag later waren we in Langkawi.Ik besloot om naar de ‘ Crocodile Farm ‘ te gaan.Ik wilde die dieren wel eens van dichtbij mee maken. Na een goed half uur kwam ik aan. Ook nu weer had ik het geluk dat er bijna geen bezoekers waren in het park dus had wederom een ‘ personal tourguide’.Hij leidde me rond vertelde 1 en ander over de diverse krokodillen die daar een onder komen hebben.Het park lag overigens in een prachtige omgeving.Er waren diverse soorten krokodillen en ik mocht er zelfs 1 voeren.Ook was er een apart basin met babykrokodillen die ik ook mocht voeren.Ook mocht ik een babykrokodil vast en houden en er mee op de foto.Na goed anderhalf uur daar te hebben doorgebracht,weer terug naar het centrum om iets te eten. Onderweg gaf mijn chauffeur me nog de mogelijk om een waterval te bekijken , omdat we er toch practisch langsreden.Ook hier weer vele loslopen de apen .Het weer was die dag een stuk warmer dan de dag ervoor, k schat zo’n 32 graden.De chauffeur zetten me hierna weer af in het centrum, en ook met hem sprak ik een tijd af om mij weer terug naar de haven te brengen.

Afgelopen zaterdag waren we in Laem Chabang .Onze musicmanager ( tevens drummer van de band) Heeft samen met zijn vrouw een bar, en hij nodigde de band uit om een bezoek te brengen.’s Ochtends rond 9:30 haalde zijn vrouw ons op .Na een rit van ruim 1,5 uur kwamen we aan. De bar ging speciaal voor ons open die dag en we konden drinken zoveel als we maar wilde.De bar lag tegenover het strand,ideaal dus. Ik had jammer genoeg mijn zwemkleding vergeten anders had ik zeker een duik genomen.
Nadat we hier een tijd hebben doorgebracht was het tijd voor de lunch. We werden meegenomen naar een seafood restaurant, gelukkig stond er niet alleen maar vis op het menu maar ook vlees.Voor visliefhebbers was dit wel the place to be zeg maar. Verser kun je je vis niet krijgen.Ik had een portie fried rice & chicken, voor maar $ 2,-. Erg lekker.Na de lunch reden we weer terug naar het schip.

Natuurlijk hebben we ook andere plaatsen aangedaan, maar daar valt verder weinig over te vertellen.Binnenkort gaan er weer 2 muzikanten vanboord, onze gitarist en trombonist, omdat hun contract bijna is afgelopen. Inmiddels zit ik hier alweer bijna 3 maanden.Zoals ik de vorige keer schreef, is de world cruise volbracht, sommige gasten bleven zelfs nog langer dan 104 dagen bij ons anboord. Ik sprak een echtpaar die hun worldcruise voor volgend jaar al hebben geboekt.Ongelooflijk.

Zoals ik al zei, het gaat nog steeds goed hier aanboor.Ik ben dankzij het bijna dagelijks sporten, en bijna geen suiker meer eten, 7 kg afgevallen.Goed hè?
Na Balie , blijven we hoofdzakelijk in Australie en Nieuw Zealand en vertrek ik 11 januari vanuit Sydney weer vanboord, maar zo ver is het nog lang niet.


Tot zover, See you next time.M




  • 05 Oktober 2016 - 18:07

    Dicky Bosma:

    Wat heb je weer een prachtig verslag geschreven Martijn! Een lust om het te lezen! Geniet van je vrije tijd!
    Hartelijke groeten van Dicky Bosma

  • 05 Oktober 2016 - 20:09

    Piet Verhaag:

    Dag Martijn,

    Je verslag weer met veel plezier gelezen, zoals je merkt blijf ik je op FB volgen. Kennelijk hebben we hetzelfde idee gehad, ook ik heb de koolhydraten en dus suikers laten staan en ben nu 10 kg minder zwaar. Jij veel plezier en succes met de kilo's

    Met de meest vriendelijke groet,

    Piet Verhaag

  • 05 Oktober 2016 - 21:26

    Leny:

    Leuk man! Ik ben ook in Penang geweest en via Bali naar Java gereisd. Uiteraard ken ik Thailand het best, echt leuk om jouw indrukken te lezen. X Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 122957

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: