Sea Princess 6 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Sea Princess 6 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Sea Princess 6

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 Augustus 2016 | Colombia, Cartagena

Sea Princess 7

vrijdag 12 augustus 2016


Hallo allemaal,


Hoogste tijd voor een update.

Na dat we door het Panama kanaal zijn gevaren aan in de plaat Manta, hier vond niet zo heel lang geleden een flinke aardbeving plaats, waardoor er sindsdien geen cruisesschepen kwamen en ik heb begrepen dat wij de eersten waren die weer aanlegden.Omdat we letterlijk in de haven lagen en niet te voet de haven mochten verlaten werden er shuttllebussen in gezet die ons naar het centrum brachten.Echt veel te beleven viel er niet,er was een markt en verder niets dan winkels.Ik besloot om maar een flink stuk te gaan wandelen.Het centrum zag er wat armoedig uit ,en echt leuke winkels ben ik ook niet tegen gekomen.Na verloop van tijd stuitte ik op een eettentje en besloot om naar binnen te gaan, want het was een warme dag en ik begon dorst te krijgen en honger.Helaas sprak de serveertste geen woord engels, en middels handgebaren en de menukaart op de muur kon ik duidelijk maken dat ik wat wilde eten en drinken.Het werd een simpele kippebout met friet en een flesje water.Ik wist wel het spaanse woord voor waten.De kip smaakte overheerlijk en deze maaltijd kostte maar $3,- Ik besloot om weer terug te gaan want het centrum was ook niet heel erg groot en ik moest ook weer optijd terug zijn.
2 dagen later kwamen we aan in Callao ( Lima) waar we een ‘ overnight’ hadden. De eerste dag ben ik niet vanboord gegaan vanwege het feit dat we aan het eind van de ochtend aankwamen en passagiers altijd eerst vanboord kunnen. Vanweg repetitie’s en shows was er niet genoeg t was om lange tijd de wal op te gaan. De volgende dag was gelukkig minder druk en kon ik om 8.30 al de wal op. Ook hier waren bussen ingezet die ons naar het centrum bracht.Omdat ik ook een paar boodschappen moest hebben besloot ik om naar een shopping mall te geen, al werd ik naar een andere mall gebracht en die was nog gesloten.Een vriendelijk taxichauffeur die gelukkig wel engels sprak en mij vertelde dat de grote mall wel open was bracht mij daarnaar toe.Gelukkig was hier ook een supermarkt aanwezig en hier krijgen wat ik nodig had.Het was er trouwens opvallend rustig , wellicht omdat het een doordeweekse dag was. Het weer was die dag minder warm en het was bewolkt en af toe viel er een spat regen , al stelde het niet veel voor.Deze mall had overigens prachtige winkels en het zag er allemaal nog vrij nieuw uit.Ik had met de taxichauffeur een tijd afgesproken om mij weer op te pikken en rond 12 uur stond ik op de afgesproken plek. Er kwamen vele taxi’s voorbij maar niet degene die ik moest hebben.10 minuten later komt een man op me af en die vraagt in gebrekkig engels of ik te wachten op mn chauffeur van 12 uur. Ik zeg ‘ ja’ en hij maakt een gebaar dat ik maar met hem mee moest lopen en het bleek idd een chauffeur te zijn , ik stap in en hij brengt me weer terug daar waar de bus mij heeft afgezet eerder die ochtend.De shuttle bus stond al klaar om weer terug te rijden naar de haven.
Een dag later waren we in San Martini, waar ik helaas niet vanboord ben gegaan omdat er te weinig tijd was en we hier maar enkele uren verbleven.
3 dagen later kwamen we aan in Valparaiso ( Santiago)Ook hier maar enkele uren in het centrum door gebracht
Gisteren was dus mijn verjaardag en we zouden die dag aankomen in Easter Island. ’s Ochtends kwam er een mededeling van de captain dat er zeer slecht weer op komst was en vanwege veiligheidsredenen werd het dus een seaday.
Het is mij nog niet geheel duidelijk waar we wanneer zullen aankomen door deze koerswijziging.
Mijn verjaardag gisteren gevierd met collega’s van de band en enkele leden van de productioncast in de crewbar, gewoon gezellig een drankje gedaan.

Eind deze maand is de world cruise afgelopen, 28 augustus zijn we in Sydney en dan zal er ongetwjfeld een hoop veranderen omdat we dan weer een wat jonger publiek zullen krijgen, enfin dat horen jullie t.z.t



  • 20 Augustus 2016 - 22:26

    Fonneke:

    Hallo Martijn

    Ons mailadres is veranderd, stuur je voortaan naar. S.godthelp@gmail.com

    Groet Fonneke

    Nog van harte met je verjaardag,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 122941

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: