Majestic Princess - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Majestic Princess - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Majestic Princess

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Auckland , zaterdag 9 februari 2019


Hallo volgers,

Tijd voor een berichtje .

Alles gaat goed hier aanboord en ik kan niet anders zeggen dat dit wel het mooiste schip is waar ik tot nu toe op heb gewerkt. Het is is ruim 1,5 jaar oud en was is eigenlijk gemaakt voor de ' chinese market' maar is sinds enkele weken in Australie en New Zealnd. De passagiers zijn geloof ik erg enthousiast over het schip gezien de reacties die ik om me heen hoor.
Het nadeel van zo'n groot schip is natuurlijk wel dat de afstanden groter zijn, zeker als je naar de achterkant van het schip moet zijn, aangezien mijn slaaphut, helemaal voorin het schip ligt. Ja ik ben al een paar keer hopeloos verdwaald, maar dat is nu wel over.Ik weet in ieder geval de podia te vinden waar ik moet spelen.
Ik heb leuke collega's in het orkest, met sommigen had ik al eerder gewerkt, en ik kom ook elders aanboord vaak bekende gezichten tegen.Dat is toch wel erg prettig.
Hoewel het schip erg groot is, is mijn hut iets kleiner dan dat ik gewend was.Daarentegen is bijvoorbeeld de 'crewmess' weer een stuk groter en is er meer keus wat betreft eten. En wat erg prettig is, er is een pizza station waar iedere dag verse pizza's gebakken wordt. Ook het buffetrestaurant , waar de gasten eten, en waar de musici ook mogen eten is veel groter en uitgebreider.En het smaakt ook nog eens uitstekend.
Qua werkzaamheden is het min of meer gelijk aan wat ik gewend was.Met de cast doen we maar 2 shows, en daarnaast begeleiden we als vanouds diverse guest entertainers,met wie ik ook al eerder heb gewerkt, we doen de gebruikelijke dixielandsets en ballrooomdancing.Weinig nieuws wat dat betreft.Ik vind het prima. Ben inmiddels ook weer begonnen met sporten met andere woorden alles loopt weer als vanouds.
Het weer is wederom prima, ben nog niet zeeziek geweest. Er is wel deining maar omdat het een groot schip is, lijkt het of ik er minder last van heb.Hoop dat dat zo blijft.

We blijven voorlopig varen tussen Australie en New Zealnd, Begin april gaat het schip weer richting Hongkong en dan gaan in ieder geval de blazers vanboord.Dan beint het china season weer en dan gaat weer vanalles veranderen aanboord, zeker qua entertainment .

Jullie zijn weer volledig op de hoogte.

C U next time,

M


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 123301

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: