Sea Princess 3 - Reisverslag uit Sydney, Canada van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Sea Princess 3 - Reisverslag uit Sydney, Canada van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Sea Princess 3

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

16 Juli 2016 | Canada, Sydney

Zaterdag 16 juli 2016, Sydney, Nova Scotia, Canada


Hallo allemaal,

Alweer een week voorbij.Na 5 dagen op zee te zijn geweest, zijn we vanmorgen aangekomen in Sydney, Canada.Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het bestond. Het weer is hier prima, zonnig, licht bewolkt, en erg warm..ik schat een graad of 25.
Afgelopen dagen op zee was het behoorlijk fris, regenachtig en onstuimige oceaan. Wellicht komt het ook omdat dit schip ' kleiner' is dan de voorgaande schepen.Het schip ging behoorlijk te keer, niet erg prettig als je moet spelen of in je bed ligt..slapen was moeizaam af en toe.Maar goed...dat krijg je als je seaman bent.

Inmiddels voel ik me hier aanboord zo goed als thuis, ik weet ( bijna alles ) te vinden, heb leuke collega's , goeie roommate.
Zoals ik al eerder schreef, varen we wereldcruises, en zitten de passagiers gemiddeld 3 maanden aanboord. Onze thuis haven is Sydney , Australie. De gemiddelde leeftijd is , behoorlijk hoog. Voornamelijk gepensioneerden en uiteraard ruim bij kas.IK heb nog niet gekeken wat zo'n wereldcruise kost maar het zullen ongetwijfeld enkele duizenden dollars zijn per persoon.
Omdat de oudjes geen nachtbrakers en party animals zijn, liggen ze vroeg op bed. Na 11 uur s avonds kun je bijwijze van spreke een kanon afschieten. Ik liep laatst op een avond door het schip en het was echt opvallend rustig.
Daarom is het qua werkzaamheden ook een stuk minder druk dan op de Caribbean Princess.

Omdat het schip kleiner is , is het theater kleiner, ook de cast is kleiner.Met de cast zijn we momenteel 10 nieuwe productionshows aan het instuderen, vanavond de premiere van de tweede show.

Komende week gaan we naar Boston en naar Manhattan, New York waar we zelf een overnachting hebben. Kijk er erg naar uit omdat ik zeer waarschijnlijk met een collega muzikant naar een jazz club ga.Hopelijk gaat het lukken , want ik hoorde dat ik wellicht voor 24.00 weer aanboord moet zijn om 1 of andere reden.Heeft oa te maken met het feit dat ik een europeaan ben. We zullen zien.

Tot zover mijn belevenissen aanboord hier.

See you next time.

M

  • 16 Juli 2016 - 20:38

    Ad:

    Klinkt goed Martijn!
    Goeie reis buddy.
    X

  • 20 Juli 2016 - 23:25

    Ineke De Lange:

    wist niet dat er ook een sydney in canada is en ook nog een havenplaats zo leer je elke weer wat.
    veel genoegen ,zeker met het stappen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 123593

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: