NCL4 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL4 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL4

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

02 Mei 2013 | Verenigde Staten, Mexico

NCL Dawn 4


2013-04-25



Hi There,


Inmiddels zijn we begonnen aan onze 12 daagse Caribbean Cruise en die zal eindigen in Boston.Vanuit Boston gaan we 7 daagse Bermuda cruises varen sowieso tot 5 Juli als ik weer naar huis vlieg.
Afgelopen zondag vertrokken we dus vanuit Tampa, Floria naar onze 1e bestemming, Ocho Rios, Jamaica waar we afgelopen dinsdag aan kwamen.We kwam redelijk laat aan, 12:00, meestal zijn we eerder op plaats van bestemming, rond 8 of 9 uur.Helaas hadden we niet veel tijd om vanboord te gaan, omdat we ’s middags moesten repeteren met een guest entertainer, een zangeres, waarvan me dan naam me op dit moment even niet te binnen schiet.Natuurlijk hebben passagiers voorrang om vanboord te gaan dus het duurde een tijd eer de crew aan de beurt was.Toen het eenmaal zo ver was konden we eindelijk het schip verlaten en de warmte te gemoed.En het was warm, ik denk rond de 30 graden , maar er stond een stevige wind en dat scheelt een hoop en dat maakt het wel wat aangenamer.Mijn roommate, een Jamaicaan, vond het zelfs warm.Samen met collega pianist Greg, uit Polen, een flink stuk gewandeld, wat winkels bekeken, niet erg boeiend eigenlijk, maar het is leuk om al die verschillende mensen te zien voorbij lopen, lokale bewoners, passagiers, etc.De bewoners zijn allemaal erg vriendelijk, zeker als je hun verteld dat dit m’n eerste bezoek aan Jamaica was en dat ik uit Nederland kom.Op onze terug tocht, toch maar even wat Jamaicaanse souveniertjes gekocht , just for the fun.’s Middags de repetitie gedaan en ’s avonds 2 shows.Publiek vond het geweldig, ik was niet erg onder de indruk van haar performance , maar ach, het zij zo.
Na weer een sea day te hebben gehad kwamen we dan vandaag eindelijk aan in 1 van mijn favoriete eilanden Curacao.Dankzij Jeans ben ik 2x naar Curacao geweest waar we 2x hebben opgetreden op Mambo Beach.
Na de wekelijke Firedrill konden we dan eindelijk vanboord.Met Ed , onze bandleider en Greg, eerst naar de stad gelopen en heb ik ze een paar plekken laten zien waar ik al vaker was geweest,en daarna een lunch gepikt in 1 van de vele nederlandse restaurant.Een heerlijke clubsandwich.Tot een iedere genoegen was er wifi en dus bleven we daar even hangen om te mailen/chatten/facebooken etc..
Daarna even lekker door het centrum gewandeld.Rondom de cruise port is er veel veranderd/bijgebouwd.Zag er mooi uit.Verder op was er volgens mij niet wezenlijk veel veranderd.De laatste keer dat ik op Korso was, was de Emmabrug weg gehaald om dat ie vervangen moest worden.Nu was ie weer terug.Na een flink stuk te hebben gewandeld, besloten we om een taxi te nemen naar het strand.De keuze viel op Papagayo Beach waar ik in 2002 voor het eerst was geweest.Het anders bekende strand , Mambo Beach, besloten we maar links te laten liggen.Het vinden van een taxi had nogal wat voeten in aarde.Uit eindelijk maar naar iemand gevraagd hoe was het snelst een taxi konden vinden.De man sprak nauwelijks engels, ook amper nederlands, maar hij riep de hulp in van een kennis die vlakbij em stond en wel nederlands sprak.Annvankelijk zei ze dat we beter weer terug konden lopen, maar halverwege ons gesprek kwam de man weer terug en riep ietst tegen haar.De beste man liep de straat op en stopte een busje.Het bleek later een busje te zijn van de busmaatschappij, enfin zij bracht ons voor $ 3,80 p/p naar Papagayo.De rit duurde langer dan ik had verwacht, ze moest trouwens ook de route vragen aan een collega, maar na dik 20 minuten kwamen we aan.Sinds de laatste keer dat ik er was, is er behoorlijk veel bijgebouwd, een schitterend mooi complex met restaurants, winkels.In mijn tijd was er alleen de Zansibar.Werkelijk prachtig.Mooier dan Mambo Beach.Snel mn t-shirt uit getrokken, en hup de zee in.Het water was heerlijk van temperatuur zoals ik dat gewend was in deze gebieden. M’n 2 collega’s vonden het ook een uitstekende locatie.Hier hebben we een paar uur doorgebracht en genoten van het heerlijke weer .Ik voelde me helemaal thuis.Tot m’n grote verbazing ontdekte ik een Albert Heijn, toch maar ff wezen kijken uit nieuwsgierigheid.Eenmaal binnen was het net of ik weer in Nederland was.Zelfde inrichting, zelfde assortiment.Deze AH was gewoon 7 dagen per week open van 8 tot 20.00.Na dat we hier wat drinken hadden gekocht besloten we om een taxi te nemen terug naar het centrum.
Hier hebben we wat gedronken en heerlijk gegeten en toen weer terug naar het schip.Een onvergetelijke dag .

Een dag later waren we in Aruba.Met collega Greg, wederom lekker gewandeld.Wat me opviel was dat het centrum van Aruba, Oranjestad, een stuk kleiner is dan Willemstad, maar wel erg leuk en vanzelfsprekend heerlijk warm.29graden.Overal zag je dat men voorbereidingen aan het treffen was voor 30 April.Her en der zag je al de oranjewimpels wapperen en nederlandse vlaggen en een portret van Koning Lex op de gevel van het Hotel waar we hebben gelunched.Na weer een zeedag te hebben gehad kwamen aan in mijn 2e favoriete eiland, St Maarten.
Omdat we hier vlakbij het strand lagen, moest er vanzelfsprekend weer gezwommen worden.Het was minder druk dan de laatste paar keren dat ik hier was, maar dat kwam waarschijnlijk omdat het zondag was en behalve de Dawn, lag er nog 1 ander schip, namelijk de Summit, waar ik ook mee gevaren heb.Hier hebben we wederom gewandeld, gelunched, gezwommen, kortom, het voelde als een soort van vakantie.


Vandaag 29 April zijn we in St Thomas, nu maar eens geen strand, maar met 2 andere collega’s naar het centrum van St Thomas, want daar was ik gek genoeg nog niet eerder geweest.Zojuist een heerlijke sandwich gegeten en even m’n blog begewerkt en hopelijk kan ik zo ook wat foto’s uploaden.

Met andere woorden ik vermaak me uitstekend.Vanaf komend weekend beginnen we met de Bermuda Cruises, niet dat ik hier nou erg naar uitkijk, maar ach, het kan niet altijd feest zijn.

Jullie zijn in ieder geval weer even op de hoogte.


Till next time.

M


  • 02 Mei 2013 - 10:32

    Dicky Bosma:

    Hoi Martijn,

    Ik heb genoten van je verslag. Je schrijft leuk en op deze manier kunnen we jouw belevenissen volgen. Graag tot een volgende keer!
    Groetjes uit Fryslân,
    Dicky

  • 03 Mei 2013 - 07:06

    Gerry:

    *jaloers*... Maar erg gaaf Martijn! :) Geniet ervan! :)

  • 04 Mei 2013 - 23:42

    Ineke De Lange:

    Martijn wat een gezellig lang verslag even in zee zwemmen en dan bij zulke heerlijke temperaturen
    verrukkelijk als je dat telkens kan doen toch niet slecht na het werken.

    ik geniet volop van je schrijfsels. groet van Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 123475

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: