NCL DAWN 3 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL DAWN 3 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL DAWN 3

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 April 2013 | Verenigde Staten, Tampa

Dinsdag, 9 april 2013


Hi everybody,

Even berichtje vanuit een warm en zonnig Honduras, ja het is hier heerlijk weer , ongeveer 26 graden, strak blauwe lucht, heerlijk.

Zondagochtend om 8 uur werden we met een grote bus opgehaald en naar de cruise terminal gebracht.Het duurde even voordat we aan boord mochten, had waarschijnlijk te maken met het feit dat de passagiers en de sign off’s eerst van boord moesten en bovendien was er geen aparte gangway voor de crew, wat vanmiddag wel het geval was.Na lang wachten kwamen de mensen van personeelszaken naar ons toe en moesten we enkele formulieren invullen,onze paspoorten in leveren en toen dat achter de rug was konden we allemaal aan boord.Mijn bandleider, pianist uit Polen met wie ik vorig jaar op de Jewel heb gewerkt,wachtte me al op en bracht hij mij naar m’n cabine die nog kleiner was dan m’n vorige cabine’s.Mijn roommate is bassist uit jamaica en speelt in de partyband.Aardige en rustige gozer en hij houdt de cabine netjes en schoon.Omdat de kamer nog schoongemaakt moest worden en het beddegoed nog verschoond moest worden had ik tijd om te lunchen.Qua indeling is het schip bijna identiek aan de Jewel waar ik vorig jaar werkte en dat is wel erg fijn en maakt de kans op verdwalen wel veel minder.Die zelfde middag had ik alweer een verplichte training m.b.t. veiligheid etc. Daarna had ik voldoende tijd om mijn koffer uit te pakken.Mijn tenorsax die ik deze keer als bagage had ingecheckt heeft de vlucht godzijdank overleefd dankzij de speciale koffer.De alt ging mee als handbagage omdat die kleiner en lichter is en zonder problemen in de bagageruimte pastte .’sMiddag had ik gelijk een training en een test met 60 meerkeuze vragen mbt veiligheid, Helaas ik te veel fouten en moest ik em een dag later weer over doen.Ik mocht max.11 fouten hebben en had er 15.
Om 19:00 was er de gebruikelijke Welcome Aboard Show.Het eerste stuk wat we met de cast speelden had ik vorig jaar al gespeeld dus was bekend.Daarna mocht de band alleen een stukje spelen, Take the A Train, en daarna speelden we nog een nummer met 1 van de zangers die zelf altijd in 1 van de bars zingt.Daarna hadden we tijd om te eten en gingen we naar het buffet restaurant op deck 12, The Garden Cafe.Genoeg keus om te eten,te veel om op te noemen.Om 21:00 weer een show en daarna zat de lange dag er gelukkig alweer op.Daarna nog even naar de bar geweest waar collega Margie zong en piano speelde.Dankzij haar kon ik naar dit schip komen omdat mijn voorganger ontslag had genomen, dus ik wilde haar nog even gedag zeggen want ik had haar nog niet gezien.Heb nog even een drankje gedronken en daarna had ik het wel gehad en ben gaan slapen.


Woensdag 2013-04-10


Ik kom steeds meer bekenden tegen hier van vorig jaar, erg leuk, ook ik werd door iemand herkend , die ik me absoluut niet meer kon herinneren.Er kwam iemand naar me te en zei heel enthouisast: Hey what’s up?? Ik keek haar aan zei : Do we know each other?? Toen ze me vertelde dat ze op de Jewel zat vorig jaar begon er een belletje te rinkelen.Je ontmoet ook zoveel mensen aanboord.Ook kwam ik een waiter tegen die op de Jewel werkte.Toch leuk om elkaar weer hier tegen te komen.
’s Avonds speelden we met de bad in de grote hal aanboord , bigband muziek.

Afgelopen woensdag 10 April waren we in Honduras.Het was heerlijk tropisch warm, 26 graden, er stond een heerlijk windje, kortom ik voelde me gelijk thuis.Wat had ik dit gemist..Samen met pianist/bandleider Greg lekker een stuk gewandeld.Echt vel te beleven viel hier niet, alleen wat armoedig lijkende winkeltjes.Als je echt iets wilde onder nemen moest je taxi nemen naar the beach maar daar was helaas geen tijd voor omdat ik dacht dat ik die middag nog een training had, maar dat bleek een dag later te wezen.’ S Avonds speelden we in het Stardust Theater ‘ Band on the Run met de cast en ook die show speelde ik vorig jaar al op de Jewel.In de cast zit overigens ook een nederlandse danser uit Amsterdam.Ik ontmoette hem afgelopen zondag in de crewmess en ik hoorde opeens iemand zeggen: Goeiemidag…je verwacht het niet.En er is hier nog 1 Nederlander aanboord uit Venlo.Het grappig is dat we alle 3 getint zijn.Vorig jaar op de Jewel waren er ook 2 nederlandse collega’s en die waren ook alle 2 getint.


Vrijdag 12 April 2012


Vandaag zijn we in Cozumel en heb eindelijk een beteje goeie internetverbinding gevonden.Het weer is wederom zalig, wel bewolkt maar er staat een heerlijk windje, kortom wat wil een mens nog meer.Heb net een portie nachos besteld, we zijn tenslotte in Mexico.Erg lekker.Gisteren hebbn mn roommate en ik een grotere cabine gekregen.Eindelijk een beetje meer ruimte.Gisteren zouden we ook aan land gaan maar vanwege de slechte weersomstandigheden vaarden we door .Vanavond weer een een bigband set met de band en dan is het alweer klaar voor vandaag.Jullie zien erg hard werken is er niet bij, maar ach ik vind het wel prima zo.

Nou jullie zijn weer op de hoogte.Zodra ik meer nieuws heb meld ik mij wel weer.


Groet,

M







  • 13 April 2013 - 11:00

    Trienke & Roelof:

    Dag Martijn,

    het is erg leuk en interessant om jouw reisverslagen te lezen! Mooi te lezen dat je het naar je zin hebt. De temperaturen liggen hier wel wat lager; het wil maar niet voorjaar worden. in deze periode worden wij allebei 65 jaar; zo'n cruise hoort dan ook voor ons tot de mogelijkheden! Groeten van ons!

  • 13 April 2013 - 23:16

    Trudy:

    Hoi Martijn ,Leuk om je verslagen weer te lezen .Ben wel een beetje jaloers,alleen al vanwegedat heelijke weer.Maar goed ze beloven hier morgen ook 22gr dus wie weet kunnen wij ook even in de tuin,Geert en Maria Luisa komen hier maar en blijven tot maandag dus dat word weer genieten.Voor de rest alles goed hier.Groetjes en veel plezier.xxx

  • 14 April 2013 - 09:50

    Greta:

    Hallo Martijn,
    Gezellig om je verslagen weer te lezen. Reizen we toch een beetje met je mee.
    Er is vandaag mooi weer beloofd, maar ik werd wakker en hoorde regen. Maar misschien later op de dag dat het beter wordt. We zien het wel. We gaan in ieder geval de goede kant op.
    Gisteravond gewerkt. We hadden Jandino Asperaat in de grote zaal en Daniel Loheus in de kleine zaal. En beide bijna uitverkocht. Dus een volle bak.De volgende voorstelling is donderdag. Dus even rust.
    Ik kijk weer uit naar je volgende mailtje. Voor nu geniet ervan.
    Groetjes Greta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 123489

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: