Back to The Summit 12 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Back to The Summit 12 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Back to The Summit 12

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

24 April 2011 | Puerto Rico, San Juan

Back to The Summit 12


Saturday April 23 2011



Hi there,


Zoals ik in de vorige mails al schreef zijn dit de laatste dagen in the caribbean voordat we afreizen naar Bermuda.
Komende week zijn we voor t laatst in: St.Thomas, St Maarten, Barbados,Antigua en Puerto Rico.
De week daarop gaan we richtig Bermuda en dan gaan ook zo'n beetje de laatste 4 weken voor mij in.Zondag 5 juni vlieg ik weer terug naar Nederland.
Wat is er allemaal gebeurd de afgelopen week, ten eerste hebben we vorige week afscheid genomen van David Smith ( trompettist).Na 8 maanden mocht hij eindelijk naar huis.Hij kwam aanboord vorig jaar augustus toen ik er was en hij is , nadat ik vertrok, bandmaster geworden.Het was daarom ook erg prettig dat hij er nog was toen ik weer terug kwam.Hij komt zeer waarschijnlijk weer teug in juni dit jaar maar dan ben ik alweer in Zwolle.
Het was erg prettig om weer met hem samen te werken en we missen hem.Helemaal omdat zn vervanger een waardeloze trompettist is met nul ervaring.Onbegrijpelijk dat hij door zn auditie is gekomen.Kennelijk was er niks beters voor handen.Erg jammer. We hebben er maar mee te dealen vrees ik.

Maar er zijn ook leuke dingen gebeurd afgelopen week haha.Afgelopen dinsdag waren we in Dominica.Ik was aanvankelijk van plan om aanboord te blijven en te studeren maar werd 's ochtends gebeld door Chris ( trombonist) en die vroeg me of ik mee wilde gaan naar de waterval.Ik was kennelijk nog niet helemaal wakker en zei hem dat ik daar al eens eerder was geweest en dat ik aanboord bleef.
Nadat hij ophing realisseerde ik mij dat ik in de war was met de waterval in Tobago waar een paar weken al waren geweest.Ik probeerde Chris weer te bellen maar kon em niet meer bereiken.Ik ging er vanuit dat hij al weg was.
Even later werd ik door James gebeld met de zelfde vraag en toen besloot ik toch maar om mee te gaan.Met zn 3e , Gabriella van de activitystaff ging ook mee, liepen we richting de taxi's.Eenmaal bij de taxi's aangekomen word je overspoeld door de chauffeurs die je allemaal maal willen vervoeren .Onderhandelen over de prijs van de taxiritten is hier heel normaal.Uiteindelijk vonden we iemand die ons voor 15 dollar naar de waterfall bracht.Er waren ook nog 2 passagiers uit Spanje die ook mee gingen.
We reden wederom door de prachtige natuur, stotpen tijden de rit op diverse plekken om foto's te kunnen maken en dan zie je pas hoe prachtig de natuur is.Bergachtig, regenwouden, we kwamen op een plek waar geizers zijn, waar kokend heet water vanuit de grond naar boven spuit,we kwamen onderweg een man tegen met een enorme slang om zn hals, waar je me eop de foto kon..( k heb t niet gedaan, vind slangen eng) we stopten bij een kraampje langs de weg waar we vruchten van het eiland zelf konden proeven.Uiteindelijk kwamen we dan op de plek van bestemming.Het was er erg druk, veel taxi;s , dus het moest wel een beruchte plek zijn.
Ik was zo verstandig om gewone schoenen aan te trekken ipv slippers en dat was maar goed ook , gezien mn ervaringen in Tobago waterval.Het pad naar de waterval was ook heuvelachtig en dan zijn gewone schoenen wat prettiger.
Het laatste stuk was wederom rotsen en niet zulke rotsen als in Tobago maar deze waren wel tig keer groter.Zo groot dat je behoorlijk moest klimmen af en toe en goed moest uitkijken waar je liep anders gleed je zomaar onderuit.Af en toe best wel gevaarlijk.
Ik heb helaas niet zo heel veel foto's kunnen schieten omdat ik voortdurend aan het klimmen was en je kon lang niet overal even makkelijk zitten en je tas neerzetten.
Op een gegeven moment was ik James en Gabbi kwijt geraakte en volgede maar een groepje toeristen die voor me uit liepen.Ik kwam zelf nog 2 castleden tegen die waren aan het zwemmen geslagen dus ik besloot ook maar even in het water te gaan.Heerlijk was dat maar ik wilde perse dichter bij de grote waterval komen en moest daarvoor nog een flink stuk naar boven klimmen.In de hoop dat ik daar James en Gabbi tegen zou komen.Voor t zelfde waren ze al naar de taxi terug gegaan.Ik was het klimmen ondertussen wel een beteje zat geworden maar dacht nu of nooit, dus toch maar met veel moeite naar boven geklommen en gelukkig kwam ik ze daar tegen.
Werkelijk een prachtige waterval,heerlijk water. Overigens niet zo warm als de altlantische oceaan,, maar wel aangenaan
Ik ben even op een rots gaan zitten en gaan luisteren naar het lawaai van het water dat naar beneden storten genoten van de prachtige natuur.Deze waterval was vele malen groter dan in Tobago. Prachtig.
Maar ja aan alle goede dingen komt een eind, ik moest weer een keer terug.Dus weer een stevige klim partij voor de boeg om naar de uitgang te gaan.James en \Gabbi zaten daar op me te wachten en liepen we moe van het klimmen maar voldaan weer naar de taxi.Onder weg stopen we weer een paar keer om foto's te kunnen maken van de omgeving.Soms zou ik willen dat ik 24 uur per dag een videocamera op mn hoofd had zitten , dan kon ik alles filmen van de omgevingen van alle eilanden.Ik heb me laten vertellenn dat de film 'Pirates of the Caribbean 'is opgenomen in Tobago.Ik heb de film zelf nog noit gezien , maar kan het me voorstellen.De natuur is echt beautiful.


En zo is er weer een week voorbij gevlogen.Komende week zullen voornamelijk bestaan uit strandbezoekjes omdat dat onze laatste Caribbean Cruise is, dus we nemen het er nog maar eventjes van.

Till next week.



M






  • 25 April 2011 - 20:11

    Ineke De Lange:

    Wat een leuk verhaal Martijn er huist een schrijver in je. Als het even kan alles proberen te zien hoor. Ja een video camera is dan een mooi ding.Maar voortdurend dat voor je gezicht dan zie je ook niet veel,dat moet je een ander laten doen. liefs en groet ineke

  • 27 April 2011 - 18:40

    Eddie En Helen :

    Wat fijn om je zo te zien ! Wat een schat aan ervaring!

    We genieten met je mee hoor !

    En straks als we in Sur wonen vaar je gewoon ff de Surinamerivier op, maak ik lekkere bami voor je !!!

    HAVE FUN !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Puerto Rico, San Juan

Back to The Summit

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2011

Back to The Summit

01 Juni 2011

Back to The Summit 16

25 Mei 2011

Back tot the Summit 16

15 Mei 2011

Back tot the Summit 15

08 Mei 2011

Back to the Summit 14
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 123589

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: