Back to The Summit 11 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Back to The Summit 11 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Back to The Summit 11

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

16 April 2011 | Puerto Rico, San Juan

Back to The Summit 11

Saturday. April 16 2011

Dear family and friends,

Afgelopen week was wederom erg aangenaam en 1 van de highlights was het diner in de Normandie Restaurant met het orkest.Om maar gelijk met de deur in hui te vallen, het was grandioos , niet alleen het eten maar vooral ook de bediening.Aanleiding van het diner, was het vertrek van trumpeter/ musicaldirector, David .
Er was een prachtig opgedekte tafel voor ons gereserveerd en we kregen een 5 gangen diner geserveerd a la Carte.
We werden verwelkomd door onze waiter, en 2 collega's .Eenmaal aan tafel kregen de menukaart en gaf de waiter enige uitleg over bepaalde gerechten .Vervolgens werden onze servetten door de waiters op onze schoot gelegd.Nadat de dranken werden opgenomen en geserveerd en iedereen zn keuze kenbaar had gemaakt kregen we als eerste gang een overheerlijke peren/perzik soep voorgeschoteld.Daarbij konden we kiezen uit diverse broodsoorten.Ik koos voor de baguette .
Als 2 gang had ik gekozen voor zogenaamde “sweetbread' k ben helaas de volledige naam vergeten maar het was iets met vlees, kaas , verse basillicum en een zoetige sausje.Werkelijk overheerlijk.En qua presentatie zag t er ook mooi uit.
De 3e gang bestond uit : mushroom cappuccino of te wel een champignonsoep, maar dan van gepureerde champignons met melkschuim en daarbij een heel klein bolletje champignon ijs.De obers kwamen iedere keer lang met vers gemalen peper.Wederom werd er weer vers gebakken brood geserveerd.
Als 4e gang had ik gekozen voor lamsvlees, dat werd me overigens al aanbevolen door 1 van de cast leden dus ik was er wel benieuwd naar hoewel ik geen fanatiek lamsvlees eter ben.
Alle hoofd gerechten werden geserveerd met een cloche die allemaal tegelijkertijd door de obers werden weg gehaald
Ik had 2 lams kotelletjes in een krokant korstje, met oa doperwtjes en kappertjes. Zon gedroogde tomaat, en een sausje.K heb werkelijk nog nooit zo heerlijk lams vlees gegeten. heerlijk mals.
Als laatste gang had ik gekozen, op aanraden van onze waiter , voor een chocolade mousse op een bedje van gepofte rijst met een bolletje mint ijs en chocolade saus.Wederom overheelijk.
De avond werd beeindigd met koffie/thee en petite four.
Wat een geweldige belevenis en wat een heelijke gerechten.Vorig jaar had ik met het orkest al een keer gedineerd in het Cosmopolitan Restaurant, maar dit was wel een klasse beter en het gehele menu inclusief alle drankjes was omgerekend 24 euro....speciale prijs voor crew members :-)
Voor herhaling vatbaar :-)

Gisteren was weer zo'n hoogte punt, normaliter gaat iedereen in Barbados naar Boatyard Beach maar deze keer gingen we ( orkest en een deel van de cast) op aanraden van Gilles( van de acrobaten duo) naar Voul Bay.
Met een groep van 12 man werden we met 2 taxi's vervoerd.De taxi rit leek af en toe meer op een rit in een achtbaan, de man had de vaart er behoorlijk in en af en toe werden flink heen er weer geschud met name in de bochten.Het was een rit van ongeveer 30 minuten en wat me opviel was dat Barbedos veel minder bergachtig is dan de overige eilanden die we hebben bezocht.
Uit eindelijk kwamen we aan bij Voul Bay.Leek het er eerst even op dat het hele strand was bezaaid met zee wier en de chauffeur ons afraadde om daar te gaan zwemmen, een eind verder op was het strand zo goed als schoon .
Werkelijk een prachtig strand , bijna geen andere gasten en een zee met flinke golven., zo wild heb ik ze nog niet mee gemaakt.
Wederom heerlijk zee water en ik werd al 2 x door de golven om ver geduwd, nooit geweten dat dat zo heftig kon wezen.Je ziet dat wel eens op tv maar in het echt is dat zoveel leuker...:-)
Golfen die letterlijk en figuurlijk over je heen komen. Probeer dan nog maar es recht op te staan..mij is het niet gelukt...
Hier hebben we heerlijk een paar uurtjes gezwommen met zn allen , foto's gemaakt en liggen bakken in de zon, wat kan het leven toch aangenaam zijn.
Rond 14.00 uur werden we weer opgehaald door onze taxichauffeur die ons weer naar het schip bracht omdat we smidddags toch maar weer es aan het werk moesten hahaha.
Over 2 weken gaan we naar een ander strand dat vlakbij Voul Bay ligt, ben benieuwd.Ik heb er nu al zin in.
Ik heb weer flink wat foto's en een paar korte filmpjes gemaakt enfin, jullie moeten ze maar es bekijken.

Fijn weekend allemaal en till next time.

M

• 17 April 2011 - 10:37

Ineke De Lange:

Heerlijk dat diner de beschrijving alleen al en dat voor zo'n zeer aangename prijs. Wat leuk die uitstapjes als je er vaker komt dan kan je ook eens naar een andere plek dan wat vlakbij is ik geniet mee .Deze week krijgen wij ook mooi weer het is wel droog hier. en een zwakke wind dus ook wij hier kunnen buiten zitten groet van ineke amuseer je

• 17 April 2011 - 15:41

Els De Jong:

ow wat super allemaal !!!
    ik ben toch wel een beetje jaloers hoor :-)