Majestic Princess - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Majestic Princess - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Majestic Princess

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 April 2019 | Hong Kong, Hongkong

Hongkong Zondag 14 april 2019

Vanmorgen vroeg aangekomen in Hongkong en zit momenteel op een hotelkamer. Aangezien mijn vlucht vanavond laat pas vertrekt, 23:45 heeft Princess een hotelkamer voor me geregeld zodat ik niet urenlang op het vliegveld hoef rond te dwalen. Onze laatste cruis ( 19 dagen ) was een drukke cruise, weinig vrijedagen gehad...last minute roosterwijzigingen, waardoor een vrije dag werd weggekaapt.

Na ons laatste bezoek aan Sydney volgenden er een hoop zeedagen ( 2x 5 dagen.die zijn vaak voor ons drukker ,productionshows en guest entertainers, deckparty.Meestal speelden we 2 shows per avond maar nu deden we zelfs 3 shows..

Enkele dagen geleden kwamen we aan in Singapore, nu dacht ik dat ik dat ik 2 jaar geleden niet vanboord kon in Singapore, maar ik zat er naast. 2 jaar geleden bezocht ik een muziekwinkel omdat ik saxofoonrieten nodig had , ik moest toen een taxi nemen die me daar naar toebracht . Had daarna geen genoeg tijd om de stad in te gaan. Die schade kon ik nu gaan inhalen.Het was overigens een heel gedoe om van boord te gaan. Iedereen moest zijn of haar paspoort laten zijn aan aan immigration en dat duurde erg lang met als gevolg dat we niet heel veel tijden.
Uit eindelijk belandde ik bij een enorm groot Hotel met een observatie dak..

Vanaf dit dak had je ene schitterend uitzicht over de stad.Het was ook nog eens prachtig weer die dag.Dat zal ik missen.

Zoals ik al eerder meldde kwamen we vanmorgen vroeg aan in Hongkong, alle gasten gingen vanboord .Pas morgen komen er weer gasten aanboord. Dat brengt met zich mee, dat voor deze keer de crew gebruik mag maken van bijna alle faciliteiten aanboord , dus ook de guest areas.Jammer dat ik dat niet mee maak.
Het duurde overigens een eeuwigheid eer we van boord konden.Ik moest om 8:45 vanochtend verzamelen en was pas om 2 uur vanmiddag in mijn hotel. Het gratis buffet maakte de ergernis gelijk weer goed.Vanavond om 23:45 vlieg ik weer terug en land maandag ochtend om 9:00. Heerlijk omweer even terug te zijn en naar mn nieuwe hut te gaan in Groenekan.

Vanaf 4 mei vertrek ik voor 5 manden naar Alaska,Maar eerst even vakantie .

Groet,

M