Star Princess 1 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Star Princess 1 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Star Princess 1

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Juneau

Juneau, Alaska 29 augustus 2017

Hallo Allemaal,

Vanuit een zonnig Juneau, Alaska weer een een bericht.Afgelopen vrijdag heb ik Nederland weer verlaten na een vakantie van ongeveer 2 maanden en zijn we vanochtend aangekomen in de hoofdstad van Alaska, Juneau. En net als gisteren is het vandaag prachtig weer en schijnt de zon volop.Van mijn vorige bezoeken aan Alaska kan ik me nog herinneren dat het vaak regende.Gisteren waren we in Ketchikan en ook daar was het volop zon.
Tot en met 23 september zijn we in Alaska, daarna gaan we richting oa :San Francisco, Los Angeles , Nanaimo, Seattle en uit eindelijk Hawaii. Genoeg nieuwe plaatsen om te ontdekken dus en ja ik zie halsreikend uit naar Hawaii.

De vlucht naar Vancouver verliep voorpoedig, ik vloog om 13: 00 's middags en na een kleine 10 uur vliegen landden we in Canada.Vanuit het hotel vertrek er iedere 15 minuten een gratis shuttlebus richting het hotel, alwaar ik een eigen kamer had met een kingsize bed, kortom helemaal top. Enige minput, de volgende ochtend werd ik al om 6 uur in de ochtend opgehaald.Toen we bij de terminal aankwamen was het schip nog niet eens aangemeerd.Het duurde daarom ook een tijd voordat we aanboord konden.Toen we eenmaal aanboord waren, onze paspoorten hadden ingeleverd en het nodige papierwerk hadden ingevuld , werd ik naar mijn hut gebracht, en kon in alles uit pakken.
Het schip is een stuk groter dan mijn laatste 2 schepen dwz er is plek voor 2600 passagiers en 1200 crew.
Om de een of andere reden vind ik dit toch prettiger, een ruimer schip...Het schip is ook iets nieuwer, Met name mijn laatste schip was een stuk ouder en waarschijnlijk mede daardoor ook erg gevoelig voor mankementen...regelmatig vielen de liften uit, waren er lekkages etc..

Inmiddels kom ik ook steeds meer bekende gezichten tegen hier aanboord,2 orkestleden en collega's uit andere departementen die ik soms niet eens van naam ken maar van gezicht.
Binnekort komt er een nieuwe drummer ( uit Japan) aanboord met wie ik vorig jaar heb gewerkt.

Tot zo ver mijn belevenissen , vandaag een makkelijke dag repetitie's en vanavond ben ik zowaar vrij.

Tot de volgende keer.

M

• 30 Augustus 2017 - 11:39

Ineke De Lange:

Op het goede moment ben je vertrokken het regent en het is kouder. Dus geniet van het mooie weer.
    Fijn dat het schip je bevalt. Moet je weer een hut delen. ?. groet van Ineke en Paul en we kijken uit naar de volgende verslagen.

• 30 Augustus 2017 - 13:23

Leny Floor:

Dank voor het delen! Ik wens je weer een en hele mooie reis toe en veel plezier, lieve groet. Leny

• 30 Augustus 2017 - 15:55

Dicky Bosma-faber:

Wat leuk Martijn om je verslagen weer te lezen. Je treft het dus wel met zo'n groot en ruim schip. Moet je je hut ook weer delen? We zien hhier op de televisie de laatste tijd alarmerende berichten over het smelten van de permafrost-aardlaag in o.a. Alaska ten gevolge van de klimaatsverandering. Zou het daarom nu ook minder vaak regenen in Alaska? Je schreef dat het de vorige keer altijd regende en dat er nu volop zon was. Ik wens je verder een goede vaart en succes met je muziek! Groetjes van Dicky