Princess Cruises 3 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 3 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 3

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 Januari 2016 | Verenigde Staten, Houston

Roatan,woensdag 6 januari 2016


Hallo,


Hoogste tijd voor een update.

Afgelopen zondagochtend rond 5.00 heeft goede vriend Kees mij weer naar Schiphol gebracht. Omdat we ruimschoots op tijd arriveerden en het nog niet heel erg druk was ging het inchecken vrij snel, wat wel weer als gevolg had dat ik lang moest wachten voor dat ik het vliegtuig kon instappen. Gelukkig was er gratis wi-fi in de terminal en dat is dan toch wel prettig als je lang moet wachten. Het was de bedoeling dat we vanaf 9.00 konden instappen maar om de 1 of andere reden werd dat verschoven naar half 10 waardoor we ook een half uur later zouden vertrekken. Beetje jammer dat je dan niet te horen krijgt waarom. De vlucht zelf ging voorspoedig.Er was een riant aanbod aan films, series etc. Dus ik hoefde mij niet te vervelen. Tot mijn grote vreugde waren bijna alle James Bond films beschikbaar, dat blijf ik altijd leuk vinden om te zien. Waar ik ook erg van onder de indruk was, was de film ‘ Amy ‘ over het leven van Amy Winehouse, erg indrukwekkend.Een aanrader. Ondank dat we een half uur later vertrokken landden we precies op tijd in Houston rond 13:50. Paspoortcontrole duurde tergend lang maar zodra ik daardoor heen was, kon ik mijn bagage van de band halen en opzoek naar de shuttlebus.Gelukkig was de shuttle pickup vlakbij, het enige wat ik moest doen was de receptie van het hotel bellen met verzoek om me op te pikken en ja hoor 15 minuten later zag ik het witte busje van het Marriott Hotel aankomen.Tijdens de rit pikten we nog andere gasten op maar na een half uur arriveerden we bij het Hotel. Behalve de sleutel kreeg ik 3 vouchers voor, lunch, diner en ontbijt.Moest ik bij voorgaande contracten mijn kamer steeds delen, ditmaal had ik een kamer voor mij alleen, wat een genot,want ik kon wel een goede nachtrust gebruiken.
Na een heerlijke lunch en diner ben ik rond 23.00 uur maar gaan slapen in een heerlijk riant 2 persoonsbed.Ik wou dat ik zo’n bed thuis had.De volgende ochtend alweer vroeg op, omdat ik al om 7 uur ’s ochtends werd opgehaald om aanboord te gaan. Er waren kennelijk meer crewmembers in het hotel want het was er erg druk.Bij het uitcchecken zei de receptioniste dat er een dame van ~Princess naar mij opzoek was.Ze had een lijst met namen en die moest ik ondertekenen. Ik zag maar 4 namen op de lijst waaronder die van mij zelf. Die grote groep in het hotel gingen naar Royal Caribbean. Daar zaten we dan met 4 man in een gigantische touring car, wel een mooie gelegenheid om kennis te maken met mij overige 3 collega’s.Bij 1 van hen was de bagage niet aangekomen in Houston, gelukkig is mij dat nog nooit over komen.
Rond 8 uur arriveerden we bij de cruise terminal, nadat we in de terminal nog wat formulieren moesten invullen , werden we aanboord gebracht en onmoette ik daar de musicmanager, oftewel mijn bandleader.Een collega met wie ik 3 jaar geleden aanboord werkte, had een goed woordje voor me gedaan bij hem, kenelijk was ie erg over mij te spreken.Nadat hij me naar mijn cabin had gebracht, moest ik gelijk alweer een training volgend en er zou later op die dag nog 1 volgen.
Het gekke is, ik heb 1,5 jaar niet meer gevaren, maar het voelde direct weer vertrouwd, de geluiden aanboord , de geur die er hangt, al die verschillende nationaliteiten die er rond lopen .Het enige verschil, het schip is een stuk groter ( mijn cabine niet) en het is een nieuwe rederij voor me. Waren mijn vorige cabines op dek 3, nu zit ik op dek 7 aan de voorkant van het schip.Ook deel ik mijn cabine, deze keer met de bassist van de band.
Ik kreeg een snelle rondleiding aanboord van mijn bandleider, en ik kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig schip is, in ieder geval mooier dan de schepen van NCL waar ik voorheen werkte.Vind dit schip stijlvoller, ik zal er de volgende weer wat foto’s van maken.
Het eten aanboord is tot nu toe prima, ik ben alleen nog maar weten eten in de staffmess, maar zodra ik nog meer vertrouwd raak hier aanboord, zal ik zeker ook eens de andere restaurants testen.
Ik laat er voor nu even bij, volgende keer meer, kan niet anders zeggen dan dat ik het hier tot nu naar mijn zin heb m.a.w het gaat goed met me.
Till next time. M

  • 12 Januari 2016 - 00:19

    Jerry Rink:

    Hoi Martijn,
    Klinkt heel goed en fijn te horen dat je naar je zin hebt.
    Veel plezier.

  • 12 Januari 2016 - 09:42

    Roelof En Trienke De Vries:

    Dag Martijn,

    Het is goed te horen dat jouw eerste indrukken prima zijn. Accommodatie en voeding is belangrijk, nietwaar? Voorlopig zit jij, wat temperatuur betreft, beter dan wij. Afgelopen week was het ijs en ijzel wat de klok sloeg, en voor de komende dagen wordt Koning Winter weer terug verwacht. We hopen dat je een leuke tijd hebt aan boord en zien uit naar je verslagen. Hartelijke groeten uit Oosterwolde.

  • 13 Januari 2016 - 12:06

    Dicky Bosma:

    Het was weer een genoegen om je verslag te lezen. Geniet van de reis en van het eten! Verder natuurlijk veel succes met je muzikale werk! Hartelijke groetjes van Dicky

  • 13 Januari 2016 - 21:36

    Ineke De Lange:

    Bizonder plezierig voor je dat de reis naar het schip goed verlopen is,

    geniet van alles. wij genieten mee ineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 123518

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: