Back To The Summit 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Back To The Summit 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Back To The Summit 3

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Back to The Summit 3


Saint Croix, March 6th 2011



Dear family & friends,


Hoewel ik niet veel te melden heb toch maar weer even een berichtje vanuit St Croix.

Het is als of ik niet weggeweest ben, ik kom dagelijks bekende gezichten en ook ik word zelfs door mensen herkend met wie ik niet of nauwelijks heb gewerkt.Zelf toen ik/we afgelopen zaterdag in de cruiseterminal aankwamen werd ik al herkend door iemand van crew wellfare die ik vorig jaar in mn laatste week hooguit 2 a 3 keer heb gesproken , ze wist mn naam zelfs nog.Het voelt goed om weer terug te zijn.

De band is voor het merendeel nieuw, alleen de trompettist zit er nog steeds en die is inmiddels gepromoveerd tot bandmaster.Hij vertrekt overigens half september en dan gaat de bassist zijn taak overnemen.Tegelijk met mij is er ook een nieuwe pianiste gekomen..een tamelijke dikke dame een klassiek geschoolde pianiste.
Qua productionshow spelen we dezelfde shows als toen ik vorig jaar wegging.Gelukkig is 'Baked Alaska 'geschrapt.Ik heb begrepen dat we nu ook met het orkest wat meer jazz gaan spelen, daar ben k wel erg blij om.
Mijn roommate is wederom de drummer, deze is afkomstig uit Mexico en heeft al op meerdere schepen gewerkt.Ik kan gelukkig goed met em opschieten.

Jammer genoeg staan er de komende weken weer diverse trainingen op het programma, al is er een kans dat ik een aantal trainingen kan overslaan omdat ik die vorig jaar ook al eens heb gevolgd en ik heb daarvoor 2 certificaten ontvangen en ik was zo slim geweest om ze mee te nemen..Die zijn geloof ik dan een aantal jaren geldig.. dat zou dna betekenen dat ik het wat minder druk ga krijgen...maar dat hoor ik verder nog.Vanochten had ik weer een safety training en hadden we een meet and greet on the bridge en werden we welkom geheten door de captain en de senior officers.

Ik heb inmiddels ook mn A Pass gekregen of te wel mn crew identity card.....hiermee kan ik vanaf morgen weer van boord gaan, kan k hier weer internetten en kan ik hier dingen aanschaffen ...zoals drankjes, , waspoeder, alcohol, etc....

Oja wat het weer betreft het is hier rond de 27 graden dus heerlijk weer..:-) Ik geloof dat het in NL een graad of 8 is.....dus allemaal deze kant opkomen zou ik zeggen....je voelt je gelijk een stuk prettiger.
Ik had het gelijk al toen ik vrijdagnacht in San Juan aankwam en naar buiten liep, een zwoele zomeravond...echt heerlijk was dat.Ik kon weer lekker in mn t shirtje lopen...

Het tijdsverschil is 5 uur vroeger..voor de gene die willen skypen of msnnen
.

Inmiddels is het hier 18.00 dus tijd om te eten.Vanavond is het formalnight dus dan mag ik weer mn smoking aandoen ( ik haat smokings) en worden de gasten verwelkomd door de captain en de officers en aansluitend de productionshow.


Waar we morgen allemaal zijn en wat er morgen op het programma staan weet ik nog niet maar dat schrijf ik wel in de volgende mail.


C U soon,

Martijn




  • 07 Maart 2011 - 01:20

    Angélique:

    Leuk dat je bekenden bent tegengekomen! Geniet!

  • 07 Maart 2011 - 09:06

    Greta De Vries:

    Hoi Martijn, we gaan hier ook weer even in de zon geloven. Van daag schijnt hij uitbundig alleen blijft het koud, dus is iereeen volgens mij jaloers op jou.
    Ik snapte al niet hoe je bij Jeans weg kon, maar jullie zijn daar al mee gestopt begrijp ik. Je hebt groot gelijk om dan weer een cruise te maken. En wij genieten weer mee van jou belevenissen.
    Liefs en groetjes Greta

  • 07 Maart 2011 - 10:07

    Tibor:

    Bosma! Ik heb je nauwelijks gezien tussen de cruises door, maar via deze weg veel succes en plezier! Krijg zelf ook zin in zo'n cruise. Er komt in juni een tweede aan bij ons, dus misschien kom ik dan wel lekker mee cruisen;) Fijn hoor zo'n identity card, erg prettig voor jou dat je daar ook alcohol mee kan kopen;))

  • 07 Maart 2011 - 20:30

    Ineke:

    je hebt dus geluk met je roommate die ken je al dat scheelt weer. een smoking staat jou toch goed groet amuseer je

  • 08 Maart 2011 - 18:24

    Piet Verhaag:

    Dag martijn,

    Zon, Zee en .....Jazz?? geweldig toch, nu nog die foto van jou in smoking en ik geniet met je mee.


  • 08 Maart 2011 - 19:21

    Trudy Rutten:

    Hi Martijn , leuk om je weer te volgen vooral omdat ik dat nu met mijn eigen iPad kan doen .Blij dat je het weer naar je zin hebt .En wat dat weer betreft het is hier ook al3dagen mooi we hebben al veel in de tuin gewerkt al is het dan maar 10 Gr. On de zon en uit de wind voelt het goed .Groetjes en knuffel Trudy xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Back to The Summit

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2011

Back to The Summit

01 Juni 2011

Back to The Summit 16

25 Mei 2011

Back tot the Summit 16

15 Mei 2011

Back tot the Summit 15

08 Mei 2011

Back to the Summit 14
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 123524

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: