Crown Princess - Reisverslag uit Messina, Italië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Crown Princess - Reisverslag uit Messina, Italië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Crown Princess

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 September 2018 | Italië, Messina

Woensdag 12 september 2018

Goedemiddag,

Even tijd voor een update.

Afgelopen 2 dagen hadden we te maken met ' onrustige' weersomstandigheden. Harde wind vooral. Dat merkten we uiteraard tijdens zeedagen. Af en toe ging het schip behoorlijk te keer al werd ik er niet zeeziek van.
Het was vooral vervelend wanneer we niet kunnen aanmeren maar van de tenderboats gebruik moeten maken. Om die reden mocht de crew niet vanboord in Santorini. Erg jammer omdat het die dag, onze laatste keer was.
Ook gisteren was er sprake van hevige wind snelheden , en omdat Kotor ook een tenderport was, besloot de captain om niet te tenderen, en zaten we ook gisteren de hele dag op zee.
2 dagen geleden hadden we sowieso al een vaardag , dus ik was blij dat ik vandaag wel vanboord kon, Vandaag is trouwens ook de laatste keer dat we in Messina zijn. Gelukkig waren we genoeg andere dagen dat ik wel vanboord kon.

3 weken geleden waren we weer in Napels en bracht een bezoek aan het schitterende Opera House' San Carlos. Hier werden gelukkig wel rondleidingen gegeven Het theater lag gelukkig vlakbij de cruise terminal en was 15 minuten lopen.Eenmaal binnen leek het net of de tijd had stll gestaan. Werkelijk een schitterende concertzaal. Je ziet dat wel eens in films of afbeeldingen , maar om het dan zelf een een keer te ervaren is wel erg leuk. Kijk maar eens op hun website: www.teatrosancarlo.it

En dan waren we onlangs weer in Piraeus, de haven van Athene.Ik had geen plannen voor die dag, wilde vooral athene weer bezoeken.Ik besloot de hop on hop off bus te nemen, dan kun je met 1 ticket de hele stad door crossen.ideaal. De eerste stop was bij de Akropolis. Ik wilde daar eerder een keer naar toe, maar toen stond er een inmense wachtrij voor de kassa. En omdat ik geen zin had om langer dan een uur in de rij te staan besloot ik maar te vertrekken.
Ik had dat nu weer verwacht, maar besloot toch maar even te kijken of het nu minder druk was. Tot mijn grote vreugde stonden er nauwelijk bezoekers bij de kassa en binnen 5 minuten had ik mijn kaartje en kon ik de Akropolis bezoeken.Werkelijk een indruk wekkende lokatie, heb daar bijna 2 uren rond gelopen en vele foto's kunnen maken. De rest van de dag lekker door de stad gebanjerd.

Inmiddels zit mijn er bijna op. 2 oktober vlieg ik weer terug om vervolgens 4 oktober te beginnen met de repetitie's voor de theatertour van The Color Purple. Nog even volhouden al moet ik zeggen dat ik me uitstekend vermaak hier aanboord.

Tot de volgende keer.

M

• 12 September 2018 - 18:53

Dicky Bosma:

Wat gaat de tijd snel, Martijn, voor je het weet is het 2 oktober en dan kom je weer 'aan wal'. Heb je inmiddels al onderdak? Hoop voor je dat dat goed gaat komen. Verder geniet ik altijd van je foto's en verslagen, geeft een mooi kijkje in de cruise-wereld! Groetjes van Dicky Bosma