Star Princess 3 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Star Princess 3 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Star Princess 3

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Oktober 2017 | Canada, Vancouver

Vancouver , 8 Okrober 2017


Goedemorgen,

Tijd voor een update.


Afgelopen twee weken voor het eerst in Hawaii bezocht, na het koude Alaska ( al hebben we wel een paar mooie zonnige dagen gehad) eindelijk naar de warmte.Het enige ' minpunt' van Hawaii cruises zijn de vele zeedagen, 5 heen en 5 terug.Iedereen was daarom erg opgelucht om vandaag in Vancouver te zijn.

Onze eerst port in Hawaii was Honolulu.Toevallig waren die dag ok vrij dus we konden al vroeg vanboord en hoefden pas om 22;30 's avonds weer terug te zijn.
Het dichtstbijzijnde winkel gebied was 10 minuten lopen van af de haven, dus snel gevonden.Ik had het hier veel drukker verwacht en ook qua hoeveelheid winkels viel het me enigszins tegen.Ik had er meer van verwacht.
Tocht maar de tijd genomen om rond te lopen.Op een gegeven moment kwam in in een gebied met alleen maar aziatische winkel, het bleek ' chinatown' te zijn.Leuk maar na een tijdje had ik het wel gezien.Omdat ik na verloop van tijd trek begon te krijgen en geen trek had in ' asianfood' en een geen mac donalds, opzoek naar iets anders. Via facebook stuitte ik op een hamburger eeettent , die de best hamburgers van hawaii verkocht. Dat leek me wel wat.Ik besloot te gaan lopen, het bleek echter verder weg te zijn dan ik had verwacht.45 minuten lopen.Maar acht het was mooi weer, ik had gelukkig een fles water mee genomen.Na 3 kwartier lopen, had ik em gevonden en ik moet tegeven, de burger was erg lekker. In middels was het al een uur of 3 geworden en zat te be denken wat ik de rest van de dag ging doen, 1 van mijn collega's noemde Waikiki Beach. Dat bleek een behoorlijk eind uit de buurt te liggen en de eigenaar van de hamburgertent, was zo vriendelijk om een taxi voor me te bellen.Die arriveerdde 10 minuten later en 20 minuten later kwamen we aan in Waikiki Beach. Een prachtig winkelgebied, vele grote hotels, vele dure winkels met naast de goedkope souvenierwinkels, ook vele dure winkels , prachtige gevels, je ziet dat oa wel eens in James Bond films, leuk om het dan zelf eens te aanschouwen.Hier heb ik de rest van de dag doorgebracht,.
Rond 9 uur maar besloten om weer terug te keren..Ik had een tijd terug Uber geinstalleerd op mijn telefoon maar nog nooit gebruikt, dus vond dit wel een goed moment het eens te proberen.Wat een handige app, ik kon gewoon zien waar de taxi reed naar mate ie dichterbij kwam.Ideaal.

De volgende dag kwamen we aan in Nawiliwili, helaas kon ik toen niet vanboord vanwege IPM.

De daarop volgende dag, kon ik weer wel vanboord, in Hilo.Het duurde echter een tijd voor dat we vanboord konden vanwege het feit dat we aanmeerden in een ' working dock' wat inhoudt dat niemand te voet de haven mag verlaten omdat er gewoon gewerkt wordt . Er worden dan bussen in gezet. Gasten mogen dan eerst vanboord en na verloop vantijd mag de crew vanboord. De bussen brachten ons gek genoeg noet naar het centrum maar naar een winkel gebied even buiten de stad.
Wilde je naar de stad dan moest je een taxi nemen, dus ik besloot dat maar niet te doen en gebruik te maken van de gratis shuttle.
Qua winkels was het niet erg interessant,maar ik heb me er wel vermaakt, Het was wederom erg warm weer en het is lekker om buiten te zijn.
Ik kampte trouwens ook met een flinke verkoudheid ( opgelopen aanboord) en zat aan de antibiotica en andere medicijnen) dus pakte iedere gelegenheid aan om buiten te zijn.Waarschijnlijk komt verkoudheid van de airco aanboord.

Onze laatste Hawaii port was , Lahaina, omdat dit een tenderport was en ik die middag ook een training had kon ik niet of nauwelijk vanboord.Helaas, wellicht over 2 weken als we weer richting Hawaii gaan.
Komende weken zijn we oa in L.A, San Fransisco waar ik ook naar uit kijk.

Tot zover mijn belevenissen hier .

Overigens, heb ik een verlenging van mijn contract, 3 december ben ik weer in NL, 8 december vlieg ik naar Sydney waar ik tot 13 februari verblijf aanboord the Sun Princess.

Gegroet.

M

  • 08 Oktober 2017 - 20:00

    Dicky Bosma-faber:

    Hallo Martijn,
    Fijn om weer een nieuwsmail van je te ontvangen. Wat een verschil, Hawaii of Alaska...en dat in betrekkelijk korte tijd! Gistermiddag is je vader bij mij op bezoek geweest. Ik kreeg een prachtig, door hem zelf samengesteld boeket bloemen. Heel mooi en smaakvol. Dat is hem wel toevertrouwd! We hebben gezellig zitten kletsen en herinneringen aan de 'goeie ouwe tijd' opgehaald. Van daag was het hier een prachtige stille mooie herfstdag. De bomen krijgen al kale takken, maar de bladeren die er nog aan zitten, en dat zijn er nog héél véél, hebben mooie herfstkleuren. Vandaag heerlijk geluncht met Tjitte en Willy, mijn buurmannen, bij restaurant Galamadammen, schitterend gelegen aan het Tjeukemeer. Wij hebben daar samen immers ook eens gegeten!
    Groetjes en beterschap met je verkoudheid,

    Dicky Bosma

  • 09 Oktober 2017 - 19:00

    Piet Verhaa:

    Mooi om uit je schrijven op te maken dat je je uitstekend vermaakt en nog steeds de beste hamburgers weet te vinden. Leuk dat je een verlenging hebt in je contract en dat je op tijd terug bent voor Sinterklaas.
    Mocht je in de buurt zijn om iets lekkers te willen eten zoals pepernoten kom gerust langs. De winkels liggen hier er vol mee!

    Groeten

    Piet Verhaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1055
Totaal aantal bezoekers 122988

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: