Princess Cruises 9 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 9 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 9

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

20 November 2016 | Australië, Brisbane

Brisbane, Woensdag 9 november 2016

Even een update.

Inmiddels zijn we weer aangekomen in Brisbane nadat we de afgelopen week in New Zealand waren.New Zaland is werkelijk prachtig, schitterende bergen, leuke plaatsen bezocht , o.a. Wellington, Auckland en Dunedin.Het enige wat ik minder leuk vond , was het weer.Laatste keer dat we in Brisbane waren, was het 30 graden , in Dunedin was het 13 graden, koud dus, Terwijl ik locals gewoon in een korte broek en t-shirt zag rondlopen. Dat kwam ik ook tegen toen ik voor het eerst in Alaska was...Niks voor mij dat koude weer.
4 dagen geleden kwamen we aan Fjordland, ik had gedacht dat we daar ook de wal op konden gaan, maar we voeren letterlijk tussen de fjorden . Werkelijk schitterend.Ik zal wat foto's plaatsen om jullie ene idee te geven.
De overtocht van New Zealand naar Brisbane, was voor mij geen pretje, omdat ik toch weer last kreeg van zeeziekte...nu had ik zelf wel medicatie. maar helaas hielpen die niet eens. Ten einde raad toch maar naar ' the medicals' geweest en die pillen hielpen een stuk beter.Ik heb me werkelijk hondsberoerd gevoeld.

Begin vorige week had ik een training ' Personal Survival Technics'
Geen verplichte training maar wel aanbevolen door onze musicmanager/bandleider.
Training bestond uit 2 gedeelte,een theoretisch en practisch.
Het practische gedeelte werd uitgevoerd in Auckland op locatie in een zwembad.Deelnemers hadden vrijstelling van de passengerdrill dus dat was ook wel een prettig .
Het was wel eens leuk om te ervaren hoe het is om in een liferaft te zitten, ik had dat wel eens op instructie video's gezien maar zelf nog nooit in gezeten. Prettig is het absoluut niet, maar ja , het is ook als laatste reddingsmiddel bedoeld. Een reddingsboot is ook niet comfortabel. Dan zit je ook stijf naast elkaar op een kunststof bank met 150 mensen bijelkaar.

Voor diegene die niet weten wat een life raft is, verwijs ik graag door naar de youtube link:

Komende week krijgen we het druk, omdat er nieuwe shows worden geinstalleerd , waarvoor extra gerepeteerd moet worden.Te weten een nieuwe ' Welcome Aboard Show, en een nieuwe productionshow. In december komt er ook een nieuwe show aanboord namelijk' The Vioce of the Ocean.

Enfin, daar vertel ik de volgende keer wel over.

Groet vanuit Brisbane.

M

• 21 November 2016 - 16:42

Ineke De Lange:

Nieuw Zeeland daar wil nog wel eens naar toe meer zien dan ik heb gedaan.