Sea Princess 5 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Sea Princess 5 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Sea Princess 5

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

27 Juli 2016 | Colombia, Cartagena

Sea Princess 5

woensdag 27 juli 2016

Cartagena, Colombia


Goeiemiddag,


Even tijd voor een update sinds dag 1 in New York.

Ik vertelde eindigde met te vermelden dat ik naar de Village Vanguard zou gaan met 2 collega’s van de band.Helaas is dat er niet van gekomen wegens slecht telefonische bereik van de 1, bijna leeglopende batterij van onder getekende, en sommigen wisten niet of ze het uberhaupt gingen redden..Aangezien in ook niet over mobiel internet beschik in the USA , ben ik toch maar voor de zekerheid weer terug gegaan naar het schip. Jammer, want ik had me er enorm op verheugd en heb zelfs voor de ingang van The Vanguard gestaan.Maar goed, een mens kan niet alles hebben. Dag 2 van New York begon met een bezoek aan het 9/11 Memorial Museum en het Memorial Monument . Ik kon deze keer eerder vanboord dan de dag er voor en zat al om 8:45 uur in de taxi met 2 passagiers die ook naar het museum toe wilden en ze vroegen mijn of met me mee konden rijden zodat we de kosten konden delen.No problem antwoordde ik.na een kleine 2 minuten waren we ter plaatse en het was wederom een warme dag. Het was gelukkig nog niet druk bij de ingang dus we konden snel een entreekaart scoren en naar binnen. Zoals ik al op facebook had verteld, heeft het enorm veel indruk op me gemaakt, meer dan dat ik had verwacht.Wat was er allemaal te zien? Natuurlijk de bekende tv beelden van de crash, vele foto’s, beschadigde brandweer auto’s, onderdelen van het vliegtuig. Er waren oom diverse videopresentatie’s waar je gesprekken hoorde tussen de vluchtverkeersleiding en de kapers vlak voor dat ze het WTC doorboordden.Je hoorde telefoongesprekken van passagiers die de voicemails inspraken van hun geliefden met de mededeling dat er wat aan de hand was in het vliegtuig, maar niet weten wat voor verschrikkelijks hun te wachten staat.Wat me nog het meeste is bijgebleven, was een foto, genomen vanuit een helikopter, van het WTC vlak na de crash, waar op medewerkers te zien zijn die voor het open raam stonden en geen kant op konden en hulpeloos zijn. Je zag foto’ s medewerkers die uit het raam sprongen..en zo kan ik nog wel even door gaan.Geen vrolijke aangelegenheid, maar toch was het goed om een keer gezien te hebben. Na ruim 2 uur te hebben rond gelopen vond ik het welletjes en de uitgang opgezocht. Terwijl ik probeerde een metrostation probeerde te zoeken liep ik langs het nieuwe WTC en zag dat je daar ook naar de top toe kon gaan en besloot naar binnen te gaan.Eenmaal boven wederom een prachtig uitzicht over de stad .Je was deze keer sneller boven dan bij de Empire State Building.Daarna even een lekker stuk gewandeld, kwam de leukste winkels en gebouwen tegen, en daarna even een restaurantje binnen gelopen om iets te eten wat ik had nog niet ontbeten.Daarna de metro genomen , uitgestapt bij de ingang van Central Park en weer terug gelopen naar de terminal .Het was heerlijk om weer in NYC te zijn, het blijft een geweldige stad iedere keer weer.
Na NYC kwamen we een dag later aan in Bermuda, alweer inderdaad. 3 maand geleden was ik hier ook.Omdat we smiddags alweer bijtijds vertrokken, ben ik niet naar het centrum gegaan , maar een bezoek gebracht aan mijn 2 kennissen die daar een ijssalon hebben. Het was wederom een prettig weerzien.
Na 3 zee dagen zijn we vandaag in Cartagene, Colombia , maar vanwege IPM kon ik niet vanboord.

Anyway jullie zijn weer op de hoogte, alles gaat nog steeds prima hier.Vanaf morgenochtend 6 uur varen we door het panamakanaal en als ik het goed heb begrepen is dat via internet te volgen ik geloof via de website van Princess Cruises. Ik zal proberen te achter halen waar, en dan laat ik het jullie weten.

Bye for now.

M

  • 28 Juli 2016 - 08:47

    Piet Verhaag:

    Dag Martijn,

    Mooi om te lezen wat je onderweg allemaal meemaakt en vooral ook beleefd. Ik blijf je volgen!

    Met vr. gr.

    Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 123185

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: