Princess Cruises 15 - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 15 - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 15

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 Mei 2016 | Frankrijk, Le Havre

Princess Cruises 15

Le Havre 7 mei 2016


Bonjour,


Alweer mijn laatste verslag vanuit La Havre, m’n koffer is zo goed als gepakt , nog 1 show, The Voice of the Ocean, en ik heb mijn contract volbracht.Na de show is er luggage inspection en dan kan het grote afscheidsfeest beginnen. Behalve ik zelf en onze musicmanager, gaat de voltallige cast morgen vanboord.Uiteraard ook andere crewmembers, maw veel wisselingen aanboord.

Maar eerst de belevenissen van de afgelopen dagen.Nadat we Bermuda gingen verlaten begon de grote oversteek ( crossing) richting Liverpool waar ik erg naar uitkeek omdat ik nog nooit in Engeland ben geweest. De 7 dagen varen verliep redelijk voorspoedig.Af en toe was de oceaan behoorlijk onstuimig maar ben gelukkig niet zeeziek geworden, mede dankzij de seasicknesspils.Naar mate we dichterbij kwamen zakte de temperatuur buiten steeds verder naar beneden en bij tijd en wijle was het erg koud.En jawel, ik werd weer verkouden.Het was wel erg wennen om na maanden lang in de caribbean geweest , aan te komen in een regenachtig en koud Liverpool. De winterjas maar weer aan getrokken sinds 4 maanden..Gelukkig kon ik al vroeg vanboord, 8.15 en eerst maar een ontbijtje gescoord.Vlakbij de terminal was een winkelcomplex maar weinig winkels waren open, gelukkig wel een paar coffeebars.Het centrum was gelukkig vlakbij maar omdat daar de meeste winkels ook nog gesloten waren en het nog steeds regende, ben ik maar de starbucks in gedoken waar een betere internet verbinding was dan het vorige adres. Toen het eindelijk droger begon te worden maar de stad in gegaan.Liverpool i1 s een shopping area , prachtige winkels , mooi gebouwd het zag er redelijk nieuw uit.Halver mijn wandeltocht kwam ik een collega tegen van de cast en we besloten om gezamenlijk te gaan lunchen. Na de lunch weer richting het schip voor repetitie en show. DE volgende dag zouden we aankomen in Hileyhead, maar vanwege het slechter wordende weer kregen we geen toestemming om aan te meren dus dat weer ipv 2 seadays 3.Jammer aan de ene kant , aan de andere kant hoorde ik van vele collega’s dat er niet erg veel te beleven viel. Het gevolg hiervan was weer wel dat we veel eerder aankwamen in Hamburg en wel de avond er voor.Dus na de show ging iedereen zsm de stad in. Gelukkig waren er shuttlebussen die ons gratis afzetten aan de ripperbahn..ja de red light disctrict.Eenmaal aangekomen bleek het een drukte van belang te zijn, het deed me sterk aan Amsterdam denken qua drukte dan. Samen met een groep collega’s de buurt lopen verkennen en onderweg kwamen we diverse crewmembers tegen sommigen al enigszins aangeschoten.Iedereen was het varen wel een beetje zat geworden en ik moet toegeven na 7 dagen op zee en dan weer 3 dagen varen , dan is het een verademing om aan de wal te zijn.Omdat mijn keelpijn steeds heviger werd, besloot ik toch maar om de laatste bus terug te nemen naar het schip.De volgende dag toch maar vroeg opgestaan omdat ik de stad wilde gaan verkennen. Mijn keel was alweer een stuk beter. Rond half 10 kwam ik aan in het centrum. Het weer was prachtig, de zon scheen en het zou die dag uit eindelijk 22 graden worden.Een minpunt was helaas dat alle winkels gesloten waren.Desondank heb ik heerlijk door de stad gelopen.Prachtige stad, kan niet anders zeggen, hoop daar gauw een keer terug te komen.

Ik zou bijna vergeten te melden dat we een speciale gast aanboord hadden namelijk de oorspronkelijke drummer van The Beatles namelijk Pete Best.Hij was de eerste drummer van de band en hij vertelde over de begin periode, hoe hij bij de band kwam en dat hij op het moment dat de band internationaal begon door te breken dat hij aan de kant werd gezet en werd vervangen door Ringo Star. Hij werd genterviewd door de cruise director en aan de hand van foto’s deed hij zijn verhaal. Een erg vriendelijk man en ja toch maar even met hem op de foto gegaan.


Vandaag kon ik helaas niet vanboord in Le Havre, vandaar dat ik nu maar de tijd neem om het laatste verslag te schrijven. Vanaf zondagavond 22.30 land ik weer op schiphol en ga ik 2 maanden vakantie houden. 8 juli vlieg ik richting Seatle en ga 9 juli aanboord van The Crown Princess.


Dank voor de reactie’s en tot over 2 maanden.


M

  • 08 Mei 2016 - 08:52

    Roelof En Trienke De Vries:

    Dag Martijn,

    deze reis - en dit avontuur - zit er dus bijna op. We hebben genoten van jouw verslagen. De schrijft heel goed! Geniet straks van de rustige vakantieperiode en we zien uit naar jouw verhalen van na 9 juli.

    Groeten!
    Trienke en Roelof

  • 08 Mei 2016 - 19:55

    Dicky Bosma:

    Martijn, ik heb genoten van je leuke en interessante verslagen! Geniet jij nu maar van je welverdiende rust. En dan in juli maar weer vol er tegen aan!
    Groetjes van Dicky Bosma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 123278

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: