Princess Cruises 14 - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 14 - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 14

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 Mei 2016 | Verenigde Staten, Galveston

Princess Cruises 14


dinsdag 26 april 2016



Hello,



Even een update.
Zoals ik de laatste keer al schreef waren we 17 april voor het laatst in Houston en aan gezien ik deze keer geen IPM had kon ik vanboord. In de Target, de inmens grote supermarkt, even wat boodschappen gedaan waar onder seasicknesspills zodat ik in ieder geval niet zonder kom te zitten tijdens de crossing naar Liverpool.Het weer was deze keer een behoorlijke spelbreker, normaliter vertrokken we altijd rond 18.00, maar aangezien het weer steeds slechter werd kregen we geen toestemming om te vertrekken.Later op de avond kregen we te horen dat er absoluut geen weersverbetering aan zat te komen en dat we maar moesten afwachten.Uiteindelijk vertrokken we een dag later rond 12.00.En dat had natuurlijk ook weer het gevolg dat we met een behoorlijke vertraging aan zouden komen in Port Everglades, in plaats van 10.00 uur kwamen we daar pas aan rond 14.00.En dat had weer tot gevolg dat er amper tijd was om de wal op te gaan ook vanwege de drill.Ben toch maar even met een paar collega’s de wal op gegaan, om toch maar even een frisse neus te halen.Het weer was inmiddels weer op geknapt en dat is toch wel fijn .Omdat we die dag wel op tijd konden vertrekken kwamen we gelukkig wel aan op West End, Bermuda.Trouwe volgers zullen zich ongetwijfeld herinneren dat ik vaker naar Bermuda ben geweest en ik was eigenlijk van plan om niet de wal op te gaan, juist omdat ik al zo vaak ben geweest.Ik was die dag in IPM dus dat kwam goed uit.Maar toen we eenmaal in Bermuda aankwamen veranderde ik toch van gedachten en zocht iemand die mij IPM wilde overnemen en godzijdank vond ik iemand.Na de crewdrill, tas gepakt en de wal op gegaan.Allereerst wilde ik 2 mensen gedag zeggen die in de clocktowermall werken in de ijssalon waar ik regelmatig een ijsje kocht.Eenmaal in de mall aangekomen was het pand dicht..Shit dacht ik…Wat zou er gebeurd zijn, failliet., gestopt of wellicht overleden ( de man is aardig op leeftyd).Terwijl ik liep te fantaseren wat er gebeurd zou kunnen zijn, kom ik een paar collega’s tegen die naar Hamilton wilden en wachtten op de ferry.Ik besloot me bij hun aan tesluiten . In de winkel tegenover het lege pand tcoh maar even gevraag wat er gebeurd was met de ijssalon.Ze vertelde, tot mijn grote vreugde, dat de salon was verhuisd, een paar meter verder op,naar een grotere ruimte.Gelukkig dacht ik, hij leeft nog. Ik was beniewd of ze nog zouden herkennen, dus toen ik de winkel had gevonden nam ik plaats op een kruk en wachtte hun reactie af. Het duurde niet lang of de assistente van de eigenaar kwam naar me toe en begroette met een omhelzing en zei: It’s been 3 years ago !!!Natuurlijk een ijsje gekocht en even vlug bijgepraat , want er waren klanten en de ferry zou weldra arriveren. Het was een bliksembezoek maar zo leuk om ze weer even te zien. Nalang wachten kwam de ferry en 20 minuten later arriveerden we in Hamilton.Eerst gezellig wezen lunchen en daarna even door de stad gelopen.Alles was nog precies zoals 3 jaar geleden maar goed, toch wel leuk om weer even terug te zijn geweest.

Inmiddels zijn we begonnen aan onze 3e seaday begonnen en over precies 12 dagen vlieg ik weer terug. Als alles goed gaat komen we 1 mei aan in Liverpool rond de klok van 8 uur ’s ochtends. Hopen dat we geen vertraging gaan oplopen.

Tot zover maar weer.

Till next time.

M

P/S vanwege slechte internet verbinding en soms helemaal geen verbinding duurde het even eer ik weer een verslag kon plaatsen, Bijdeze , met excuus voor de vertraging

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 122859

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: