Princess Cruises 12 - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 12 - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 12

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

30 Maart 2016 | Verenigde Staten, Galveston

Princess Cruises 12

maandag 28 maart 2016

Hallo,

Vandaag zijn we ( alweer) in Cozumel, en aangezien ik nu wat meer tijd heb, gelijk maar even verslag doen over de afgelopen week.Zoals ik in het vorige verslag al meldde, was er wederom een excursie voor de crew namelijk een Dolphine & Stingray Encounter in George Town, Grand Cayman.Nu had ik al vaker met dolfijnen gezwommen, maar nog nooit een stingray aangeraakt.
’s Ochtends vroeg om 9 uur moesten we verzamelen in de crewbar en toen de club eenmaal compleet was, gingen we richting de pier.Het duurde even eer we plaats konden nemen in de shuttle bus , maar toen we eindelijk konden instappen, gingen we op pad.
Eenmaal aangekomen, hadden we de gelegenheid om wat te drinken etc en werden we als eerste gebracht naar Stingray Island.Dat ging per boot en de overtoch duurde ongeveer een half uur.Het was wederom een warme dagm ( 29 graden) en dan is het heerlijk om te varen.De zee was kristal helder , je kon de bodem zien.
Na ongeveer een half uur varen werd het anker uitgegooid en konden we vanboord het water in..we gingen dus niet aan de wal .Het was was heerlijk van temperatuur . De stingray’s zwommen gewoon langs je benen , dus je moest goed uitkijken dat je dr niet opging staan.Met behulp van de gids kon iedereen met de stingray op de foto.Een bijzondere ervaring was het.Na een uur gingen we weer terug en werden we in groepen ingedeeld voor de dolphine encounter.
Met dolfijnen zwemmen blijft leuk, iedere keer weer .Je doet wel vaak dezelfde kunstjes zoals kusje geven en bellyride maar het blijft bijzonder.
Voldaan gingen we allemaal weer de bus in en terug aanboord.

Komende week weer een 10 daagse cruise:Woensdag 30 maart vanuit Houston gaan we richting de volgende ports: 3 april : Cartagena, 4 april: Colon , 5 april Limon 7 april Costa Maya, 8 april Cozumel 10 april Houston.

Tot zover.

M