Princess Cruises 6 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 6 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 6

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

23 Januari 2016 | Verenigde Staten, Houston

Princess Cruises 6

Zaterdag 23 Januari 2016.

Hallo allemaal,

Even een berichtje al heb ik niet heel veel nieuws te melden.Het gaat nog steeds prima hier .Ik vermaak me uitstekend hier , heb leuke collega’s en het is heerlijk om weer in de caribbean te zijn al moet ik wel zeggen dat de plaatsen die we aandoen niet echt spectaculair.Natuurlijk zijn er mooie stranden, maar wil je echt iets ondernemen dan moet je op excursie.Nu hoorde ik dat crewmembers daar gratis gebruik van mogen maken, dus ik zal eens kijken de komende tijd.
Tot en met half april varen we wekelijks van uit Houston richting ‘ west caribbean’ en bezoeken we afwisselend : Cozumel,Roatan Belize , Costa Maya.
Vanaf februari komen we ook nog in Freeport, Princess Cays, Montego Bay.
Vanaf 17 april maken we de overtocht ( 6 seadays) richting Engeland. In mijn laatste week hier aanboord, komen we nog in Liverpool, Holyhead en Hamburg.
8 mei vertrek ik vanuit Southampton weer naar Amsterdam.Maar goed dat duurt nog even.

Misschien wel leuk om even wat info te geven over het schip :

Caribbean Princess is gebouwd in 2004, maximaal aantal passagiers: 3150, aantal crewmembers: 1200 , lengte :951 feet, breedte :118 feet , Brandstofcapaciteit: 2649 ton, watercapaciteit: 2731 ton en tenslotte het gewicht: 112894 ton.

Om alle gasten van eten te voorzien zijn er de volgende ‘ areas’ waar een en ander wordt bereidt.

Fish preparation area: Hier wordt dagelijks door 3 man ongeveer 1700 kg vis schoongemaakt, voor dat het naar de ‘ galleys’ gaat waar het verder bereidt wordt.

Meat preparation area: Hier wordt dagelijks door 8 man 5000 lbs vlees voorbereidt ( kip,rund,varkens,kalfs en lams vlees) voordat het in de ‘galley’ wordt verder bereidt.

Marde manger ( cold kitchen) : hier worden alle salades, vers fruit en groenten schoon schoongemaakt en gesneden door 11 man.Dagelijks is dat : salads 1600 lbs, 1500 sandwiches, 13 gals mayonaise

Soups / pasta: hier worden door 13 man groente, verse pasta’s bereidt : 500lbs pasta, 2700 lbs aardappelen, 2500 lbs groente en 550 gals of soup.

Bakery: Hier worden dagelijks door 10 bakkers brood gebakken zoals: sweet rolls, croissantsm breadsticks, pizza, breadrolls biscuits en vol-au-vents.
Dagelijks wordt er 1500 lbs bloem verwerkt.

Pastry shop: Overdag werken er 13 man en ’s nachts 4 man die alle pastries maken: 6000 pastries, 100 gals ice cream,300 cakes en pies.

Fruit and cheese pantry:Hier worden alle kaassoorten gesneden , en fruit gewassen en gesneden: Dagelijks wordt er 6000 lbs vers fruit geserveerd en wordt er 400 lbs boter geserveerd.

Coffee pantry: 3 man zorgt er voor dat alle coffee en expresso machines werken tijdens het dineren:
Dagelijks koffie verbruik: 470 gals, coffee cream: 62 gals en suikerverbruik: 400 lbs.

Dishwashing area: 75 man werken continu om alles af te wassen ( voorspoelen, sorteren en laden van de machines). 10 man reinigen alle oversized pots, zodat ze weer gebruikt kunnen worden.’s Nachts wordt al het zilverwerk gepoetst zodat ze weer de volgende dag gebruikt kunnen worden.

Dat is dus allemaal wat er voor de gasten wordt klaar gemaakt en verbruikt en NIET voor het personeel.

Zoals ik al zei heb ik niet heel veel nieuws te melden, maar omdat ik vandaag een vrije dag heb en ik een folder vond met bovengenoemde getallen etc, vond ik het wel leuk om die informatie met jullie te delen.

Ik wens jullie een goed weekend.

M

• 24 Januari 2016 - 10:17

Roelof En Trienke De Vries:

Dag Martijn,

erg interessant om jouw verslagen steeds te lezen. We varen als het ware een beetje met je mee. We krijgen in ieder geval enigszins een voorstelling over hoe het leven aan een cruiseschip er uit ziet. Hier is het een echte Hollandse winter: regen en koud. De sneeuw en het ijs zijn weer verdwenen. Wat de temperatuur betreft tref je het maar weer. Groeten van ons!

• 24 Januari 2016 - 10:23

Ineke De Lange:

leuk van die folders ,zo kom je toch een hoop aan de weet en geeft het inzicht hoe alles reilt en zeilt .

Met al dat lekkere eten moet je wel op je lijn letten .amuseer je groet van Ineke

• 25 Januari 2016 - 19:04

Marco:

Ziet er goed uit Martijn! Geniet ervan! Groetjes Marco

• 26 Januari 2016 - 21:39

Dirkje:

Erg leuk Martijn om je te volgen. Waar je precies overal bent en naar toe gaat is erg interessant. Wel genieten zeg. Groetjes van ons beiden .Dirkje.