Princess Cruises 4 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Princess Cruises 4 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Princess Cruises 4

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

13 Januari 2016 | Verenigde Staten, Houston



Maandag 11 januari / Dinsdag 12 2016


Hallo allemaal,


Inmiddels zijn we alweer een week verder, en zoals ik de vorige keer al schreef bevalt het me hier erg goed en misschien zelfs wel beter dan de vorige schepen waar ik tot nu toe op heb gewerkt.Later meer daar over.
Qua werkzaamheden komt het in grote lijnen overeen met wat ik gewend was.We begeleiden de singers / dancers in 3 verschillende Princess Cruises 4
productionshows .Daarnaast doen we de’ Welcome Aboard Show’ een ‘ Disco Deck Party, een ‘Mardi Grass ‘ set .Ook schijnen we een ‘ Dixieland’ set te doen maar die hebben we de afgelopen week niet gedaan.
Vandaag zijn we dus weer in Houston aangekomen , net als de vorige keren moest ik deze keer weer naar ‘ immigration’ voor een i-95, een document waarmee je toestemming krijgt om weer voet te mogen zetten op amerikaans grondbied.Op andere schepen kreeg ik die probleemloos. Helaas deze keer niet, omdat het voor mij de 1e keer was dat ik voor Princess werk.Dus dat hield in, dat ik vandaag aanboord moest blijven. En ondanks dat ik vertelde dat ik vaker had gevaren voor andere rederijen, kreeg ik em niet.Wie weet volgende week meer geluk. Gelukkig kan ik wel op de andere plaatsen die we bezoeken van boord omdat dat geen USA-port is.


Dinsdag 12 januari 2016,

De dag begon gisteren overigens anders dan vorige week, omdat we met een fikse vertraging van maar liefst 6 uur aankwamen in Houston, waarschijnlijk had dat te maken met het weer en de behoorlijke onstuimige oceaan. Ik hoorde dat het ook 1 grote chaos was voor wat betreft het parkeren van de nieuwe gasten die aanboord kwamen en de gasten die van boord kwamen.Ben benieuwd hoelaat we overmorgen arriveren op de 1e bestemming.
Zoals ik al eerder schreef bevalt het mij tot nu erg goed hier en ja er zijn best wel verschillen in vergelijking met de vorige schepen.
Teneerste het aantal verplichte trainingen die zijn hier een stuk minder , tot nu toe heb ik maar 3 bijeenkomsten gehad. Een ander verschil is, dat ik een ook een groot aantal trainingen via de computer moest doen, ( 6 verschillende) en die moet je binnen 60 dagen voltooien.Omdat ik daar zo snel mogelijk van verlost wilde zijn, heb ik ze alle 6 in 2 dagen afgerond .Voor iedere afgelegde test moest ik een certificaat uitprinten en die zijn dan 2 jaar geldig.Toen ik mijn bandleider vertelde dat ik ze alle 6 in 2 dagen had voltooid, kreeg ie bijna een hart verzakking, kennelijk doet bijna niemand dat zo snel.Sommige testen waren best wel pittig . Bij de ene test moest je minimaal 80 % goed hebben , bij sommige 100%, anders kon je geen certificaat printen.Maar goed, ik heb ze alle 6 gehaald.En daardoor heb ik naast het spelen / repeteren tijd om weer eens saxofoon te kunnen studeren en weer te gaan sporten.Er is hier aanboord een crewgym, maar we mogen ook gebruik maken van de passengersgym, Ook is er een crewdeck, met een klein zwembad, jacucci.

De staffmess hier aanboord is de beste die ik tot nu toe heb mee gemaakt, behalve dat het eten hierdoor gaans beter is, dan op de vorige schepen, is hier zelfs bediening aanwezig.Ze serveren koffie, thee, en zelfs ijs als je er om vraag. Er wordt ook zelfs wijn geserveerd.Heel bijzonder . En het personeel is ook bijzonder vriendelijk.Ook zijn de tafels hier zelfs gedekt, wel op een eenvoudige manier, maar toch staat het gezelliger.Pluspunt voor Princess Cruises.
En nu ik het toch over ‘eten’ heb, het eten in het buffetrestaurant, vind ik hier ook lekkerder en afwisselender. Ik heb nu een paar keer gegeten ook nu weer wordt er gevraagd of ik iets wil drinken. op andere schepen moest ik dat zelf doen, niet dat dat erg was, maar dit is toch wel erg fijn.Zelfs de tafel wordt afgeruimd.Kortom het bevalt me hier tot nu toe uitstekend.Inmiddels is het hier nu 10:46 uur, ik mag ontbijten in het buffetrestaurant, volgende keer meer.




  • 13 Januari 2016 - 21:33

    Dicky Bosma:

    Dat zijn mooie berichten, Martijn! Fijn dat alles zo goed georganiseerd is. Geniet ervan en werk ze!
    Groeten van Dicky

  • 13 Januari 2016 - 21:52

    Ineke De Lange:

    Prettig dat het je bevalt , had ook anders kunnen zijn, die permit om van boord te kunnen krijg je echt nog wel.groet van Ineke.

  • 13 Januari 2016 - 23:28

    Bert:

    Vond dat je maar eens moest weten dat ik al je verslagen lees.
    Ik vind het te gek dat je dit soort dingen doet en niet thuis blijft zitten totdat de telefoon weer eens gaat.
    Zoals je misschien weet ben ik in het verre verleden ook 2 keer op stap geweest met de Holland Amerika Lijn, de Maasdam, 2 keer naar Canada en dat was het. Ben jaloers op wat jij allemaal meemaakt daar en blij dat je het zo fijn hebt.
    Hoe lang blijf je weg? Als je terug bent moeten we elkaar echt weer eens zien.
    Hartelijke groet,
    Bert

  • 19 Januari 2016 - 10:04

    Kevin:

    Dat klink helemaal niet als een straf om voor hen te werken! Klinkt goed allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 123008

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: