NCL 6 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 6 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 6

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 Mei 2013 | Verenigde Staten, Mexico

NCL 6



13 mei 2013 15:20 uur


Hello,


Even een berichtje vanuit Kingswharf, Bermuda waar het momenteel bewolkt is en het stevig waait maar het is droog en ongeveer 22 graden.Best wel aangenaam al is de wind bij tijd en wijl aan de frisse kant.Inmiddel is dit de 2e week dat we in Bermuda zijn en in vergelijking met de laatste keer dat ik hier was , 2 jaar geleden, is er maar weinig/niks veranderd.Er wordt momenteel gewerkt aan uitbreiding van de pier zodat het nieuwete NCL schip, The Breakaway, hier kan aanmeren.The Breakaway is een stuk groter dan The Dawn, vergelijkbaar met The Epic, het grootste NCL schip.Ik geloof dat de Breakaway morgen in Bermuda aankomt.Ben benieuwd.Ik geloof dat er een mogelijkheid is om het schip te kunnen bekijken, i hope so.

Ondertussen vermaak ik me nog prima hier, heb leuke collega’s, leuke sfeer onderling.M’n bandleider is niet alleen een goeie trompettist, maar ook een leuke gast om mee te werken.Hij bevalt me beter dan m’n 1e bandleider van vorig jaar.Qua spelen is het vergelijkbaar met vorig jaar, al doen we geen Jazz Brunch en spelen we meer Jazz sets oa een Glenn Miller Tribute, een Ballroom set, een bigbandset .En daarnaast doen we de gebruikelijke Welcome Aboardshow en de zelfde productionshow als vorig jaar.Inmiddels is er wel een ander cast aanboord gekomen..De jazz sets vind ik het leukste, dan spelen we gewoon jazzstandards en spelen we verzoeken van het publiek..Take 5 van Paul Desmond, ( nee het is niet geschreven door Dave Brubeck) is en blijft een favoriet onder de gasten.Deze week hebben we het al 3 x gespeeld.Onze bandleider praat alles aan elkaar en doet dat met veel humor.Gisteravond kregen we een verzoek om ‘ Summertime ‘ te spelen.Ed, zo heet onze bandleider, nodigde mij uit om het nummer te spelen en hij voegde er aan toe, bijwijze van grap, vorige week kreeg Martijn er een staande ovatie voor.En ja hoor ik had het nummer gespeeld en ja hoor, ik kreeg een staande ovatie..hahaha..niet dat ik die vorige week kreeg, maar toch.Ook doen we iedere week een dixieland set en die wordt over het algemeen erg goed bezocht.Ed zingt ook een paar nummers ,bekende dixielandhit’s oa The Bourbonstreet Parade en The Basinstreet Blues en nummer die bekend zijn geworden door Louis Armstrong.Leuk om die stukken weer eens te spelen.Het is de enige set aanboord waar ik alleen maar klarinet speel.M’n vader zou dit erg leuk hebben gevonden.Aan het eind van de set spelen we altijd ‘ When the Saint’s. En dan lopen we al spelend door de zaal , tot groot genoegen van de gasten.Aan het begin van de set, lopen we ook allemaal door de zaal kompleet met paraplu zoals dat in New Orleans ook altijd gebeurd.

Inmiddels zijn we dus ook al 2x in Boston geweest en dat is ook een ontzettend leuke stad om te bekijken, kleiner dan New York, het lijkt ook schoner.En ook erg leuke winkels.En erg leuke plek in Boston is Quincy’s Market , een overdekt winkelcentrum met voornamelijk vreettenten…erg leuk dus..hahah ik zal binnenkort wat meer foto’s plaatsen.Verder kom je hier de bekende amerikaanse winkels tegen oa Macy’s. , TJ Max, Marshalls kortom een aanrader.Boston is ook een echte studentenstad vanwege Harvard, en natuurlijk het bekende Berklee College of Music.Gelukkig komen we hier iedere vrijdag tot ik weer vertrek dus ik vermaak me hier wel.

Verder weinig nieuws te melden, ik zou zo zeggen , till the next time.



M


  • 17 Mei 2013 - 17:10

    Dicky Bosma:

    Hallo Martijn,

    Leuk om weer wat over je belevenissen te lezen. In gedachten zie ik jou al swingend en spelend door de zaal lopen! Jullie vermaken jezelf uitstekend, maar ook de cruise-gangers worden door jullie uitstekend vermaakt! Een bruisend gebeuren!
    Ik had gisteren je moeder nog aan de telefoon, het gaat gelukkig allemaal redelijk goed!
    Groetjes,
    Dicky

  • 19 Mei 2013 - 22:04

    Trudy:

    Hoi Martijn, leuk om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt.Hier alles goed mocht wel wat warmer worden maar goed vandaag niet te klagen dus maar lekker in de tuin doorgebracht voor morgen weer regen op het programma dus dan gaan we ome Joop maar even een bezoekje brengen .Met je Mams gaat het redelijk zo te horen Bel Haar regelmatig en ze houd zich goed ,gaan binnenkort gewoon maar een dagje op en neer anders is het denk ik een beetje te vermoeiend voor haar.Geniet jij nog maar even volop want voor je het weet ben je weer thuis .Gr.en knuf . Trudy

  • 21 Mei 2013 - 10:57

    Ineke De Lange:

    Martijn mooie verhalen schrijf je , jij klaagt wel een beetje over de temperatuur maar wij leven hier
    met 12 13 graden en regen dus stuur ze zon maar onze kant op.
    Heerlijk dat je zoveel speel plezier beleeft en dat je klarinet speelt . doet me weer denken
    aan een een of andere dag in de Skans dat je als jonge jongen daar je spel liet horen tussen toch wel
    wat oudere mannen . Er stond veel publiek om heen en het klonk ook erg goed.
    groeten van Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 122990

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: