NCL 14 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 14 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 14

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Thursday, June 21, 2012 9:13 am


Goodmorning ,

Inmiddels hebben we Alaska weer verlaten en zijn we onderweg naar Victoria BC en daarna weer Seattle.Afgelopen weekend hebben we 2 nieuwe musici in de showband, nieuwe trompettist en nieuwe pianist.Beide erg goeie muzikanten en leuke collega's.Jammer dat ik niet langer met ze kan spelen
Er stonden nog 1 op mn verlanglijstje: walvissen spotten.Afgelopen maandag in Ketchikan zijn John ( gitarist) opzoek gegaan naar een walvis tour, helaas bleek er niet een walvis excursie te zijn, maar zo werd er gezegd, ze zijn wel gesignaleerd, dus heben we de gok maar genomen en een excursie geboekt.Het voor redelijk goed weer en het was droog.Het bleek de zelfde tour te zijn die ik 2 weken geleden ook had gedaan met als enige verschil dat we ook lang een waterval reden en dat we ook " Dolly's House' konden bekijken.Later daar over meer.
We reden de zelfde route als 2 weken geleden, dus erg nieuw was het niet voor me.Als eerste stopten we langs de rivier waar walvissen worden regelmati worden gesignaleerd.Maar helaas , zelfs niet een vin.We reden weer verder door de prachtige natuuur en na een tijd stopten we op eenplek waar we 2 eagles zagen waaronder een jonge eagle.Jonge eagles doen er ongeveer 5 jaar over om de zelfde kleur veren te krijgen als een volwassen eagle.Volwassen eagles hebben een witte kop, een jonge heeft nog bruine veren.Mooie dieren zijn het en ik kon ze deze keer erg goed fotograferen, beter dan 2 weken geleden.We reden weer verder naar de plek waar regelmatig beren worden gezien , maar helaas deze keer geen beer.Daarna reden we door naar de totempalen die elk een eigen verhaal hebben, maar wat mij absoluut niet boeit .Vervolgens reden door naar Creekstreet, de voormalige rosse buurt van Ketchikan en op vertoon van onze ticktet konden we gratis ' Dolly's House' bekijken.Dolly was een prostitué en het huis waar ze haar klanten ontving was nog in originele staat en diende nu als museum.Erg grappig om te zien.Verder bestond Creek Street uit diverse souvenir winkels restaurantjes etc.. het bekende verhaal.
Daarna liepen we weer terug naar het schip dat maar een paar meter van Creek Street lag. Nog steeds geen walvissen gezien dus.Uiteindelijk maar besloten om het maar een dag later teproberen in Juneau. 's Avonds naar Shore Excursion gegaan aanboord en een ticktet geboekt met de garantie dat we walvissen konden zien.Omdat de tour rum 3 uur in beslag nam, kreeg ik toestemming van mn Super Visor om later terug te kunnen keren aanboord, aangezien crewmember eerder aanboord moeten zijn dan passagiers.
De volgende ochtend werden we per touring gebracht naar de haven , dat duurde 20 minuten.De belangstelling was groot, er reden 2 touring cars.Het was wederom prima weer , droog en af en toe zon, maar wel fris.Eenmaal in de haven aangekomen konden we aanboord en even later begon de tour dan toch echt.In de boot lagen her en der verrekijkers voor het geval we die nodig hadden.Na 10 minuten te hebben gevalen voeren we langs een boei waar allemaal zeehonden lagen te rusten.Wat een grappige dieren zijn dat toch.We stopten hier een tijdje zodat iedereen foto's en/.of video's konden maken.We gingen weer verder en stopten een eind verder op waar de walvissen moesten zijjn en warempel we zagen walvissen marr helaas niet veel meer dan een vin en af en toe als het dier wat water naar boven spuwde.Op welke plek we ook stopten, veel meer dan en vin een een gedeelte van de rug was het enige wat we zagen.Op onze terug reis zagen we nog een walvis die alleen ze staart liet zien.Ik had gehoopt dat er eens een walvis helemaal naar boven kwam maar helaas.Een mens kan niet alles hebben. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik walvisssen heb gezien.

Gisteren waren we dus in Skagway en wilde ik graag nog in de White Pass Train.Uitgerekend deze dag hadden we een ship to shore evacuation oefening dus iedereen ( ruim 1000 man crew) moest van boord dus dat werd een lange drill deze keer.En daarna de wekelijkse entertainment meeting.De evacuatie verliep redelijk soepel en duurde niet heel erg lang en de meeting was ook niet lang.Tijdens deze wekelijkse entertainment meeting worden we altijd geinformeerd over de wekelijkse rating vann ons schip en qua entertainment scoren we behoorlijk goed, number 2 in the fleet.Op numer 1 staat de Epic, het grootste NCL schip.Daarnaast worden we voorgesteld aan de nieuwe sign on's en horen we wie ons gaat verlaten.Ik ben deze keer de enige uit het entertainment departement, die afscheid gaat nemen.Rond 12 uur konden we dan eindelijk onze gang gaan en vanboord.Eerst maar even en snelle lunch naar binnen werken en toen zijn John en ik snel naar buiten gerend om nog een ticket voor de White Pass Train te bemachtigen.Voor de speciale crewmemberd prijs van $ 10 konden we mee.En vervolgens kregen we een trein rit van ongeveer 3 uur door het prachtige natuur.Werkelijk adenbenemend mooi.Ik bleef maar foto's maken en video's.Langs deze route werd overigens veel goud gevonden, lang geleden, nu behoort het samen met oa de Eiffeltoren en het Panama Kanaal tot International Historic Civil Engineering Landmark.We reden tot op de top van de berg White Pass Summit op de grens van Alaska - Btirish Columbia/Hier werd de locomotief van het voorste treinstel naar het achterste trein gereden en reden we weer terug.Zo werd deze laatste dag in Skagway op weer een bijzondere manier afgesloten.En we hadden het weer erg mee, zonnig, droog...mooier konden we mijn laatste bezoek aan Alaska niet afsluiten.
Inmiddels is het 16;:00 pm, vanmorgen hadden we de Jazz Brunch en ben ik begonnnen met het sign off proces.Ik heb een checklist gekregen met een aantal zaken er op vermeld die ik de komende dagen moet afhandelen en moet laten aftekenen door de diverse afdelingen.Morgenavond heb ik luggage inspection.Zaterdag om 5:30 immigration , word om 8:00 mn laatste salaris uitbetaald.Om 9 :00 worden we naar het vliegveld gebracht en om 14:00 vertrek ik waar naar Nederland waar ik zondag om 8:30 weer hoop te landen.
Terugkijkend was het weer een bijzondere trip , begonnnen in Orlando, Florida, naar de Bahama's , New York met oa zn mooie musea en central park,, Miami, LA, Vancouver, Mexico, Costa Rica, Seattle en Alaska.ik heb er met volle teugen van genoten, heb eer veel vrienden gemaakt kortom het was fantastisch.
Ik kijk er ook weer ontzetttend naar uit om weer naar huis tegaan , maandag gelijk al een hele week repeteren voor Jeans 22 met de band, de week daar op staat North Sea Jazz Festival weer op de agenda en daarna weer 3 Muziekkampen en in September Jeans 22.Wie weet staat er daarna weer een cruise op de agende.We zullen zien.

Dit was mn laatste verslag, dank voor alle leuke reactie's ik hoop dat jullie er een beetje van hebben kunen genieten .


Bye bye



M


  • 23 Juni 2012 - 06:26

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...genoten van al je verslagen en de mooie foto's .Hele goede reis en tot gauw .Wij hebben nog een kleine week en komen dan ook weer nadat huis .gr .Trudy


  • 23 Juni 2012 - 06:28

    PIET VERHAAG:

    Je verslagen heb ik elke keer met veel belangstelling gelezen en van genoten, heerlijk om zo geld verdienend zoveel te doen en te genieten. Allerlei culturen en mensen tegen te komen. Succes met de a.s plannen Jeans wordt ook weer fantastisch.

  • 23 Juni 2012 - 21:40

    Ineke De Lange:

    Wat een mooie reis was het ditmaal wat een andere wereld ik heb erg genoten van je verhalen.
    Goed van je ,dat je jezelf de gelegenheid heb gegeven om zo veel te zien en te beleven .Herinneringen zijn ook heel mooi voor later je kan het zelfs ruiken. Goede reis en heel plezierige zomer ,groeten van Ineke

  • 24 Juni 2012 - 10:52

    Rimke:

    Op de valreep wil ik je graag vertellen dat ik van je verrassende reisverslag heb genoten. Ik hoop dat je lang mag nagenieten van alle prachtige ervaringen die je hebt opgedaan. Veel succes straks met Jeans!
    Hartelijke groet,
    Rimke

  • 11 Juli 2012 - 15:25

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 122858

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: