NCL 13 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 13 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 13

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

June 14th 2012 17:00

Hi there,

Zoals ik al eerder schreef wilde ik dolgraag eens met een helicopter op een gletscher landen en lopen .De hoge prijs ( ruim $ 300 ) deed me vaak twijfelen .Vorige week werd me verteld dat ik voor $ 250 mee kon en dan moest ik op de dag zelf bellen om te informeren of er plek was omdat bezoekers die de volle mep betaalden voorrang was en dan werd er ter plekke bekeken of er nog beschikbare plekken over waren.Zo gezegd zo gedaan.Mjn collega gitarist die ook graag me wilde had ik het telefoonnumer gegeven en hij belde om te informeren of er plek was en wat het zou gaan kosten.Voor $ 155 dollar konden we mee en er was een kans dat we mee konden.Om 12 uur moesten we ons melden bij de rececptie van het helicopterplaform.Er werd ons geadviseerd om even plaats te nemen in de wachtruimte en ze zouden kijken of we met de eerst volgende vlucht mee konden.Na 10 minuten kwam de receptionest naar ons toe met de mededeling dat er plaats was voor 1 persoon.De andere kon wellicht mee met de volgende vlucht 3 kwartier later.Indien we samen wilden vliegen moesten we beide wachten.Ik besloot om te wachten en in de tussen tijd besloten we maar om aan de warme chocolade melk te gaan.Het was behoorlijk koud buiten , in vergelijking met vorige week.Na 3 kwartier kregen we te horen dat er 2 beschikbare plekken waren en jawel, we mochtne mee.We kregen een korte veiligheids video te zien en daarna kregen we speciale hoezen met speciale zolen die we over onze schoenen moesten aantrekken,en een veiligheidsvest.Op naar de helicopterplatform waar we in 3 a 4 groepen werden ingedeeld,aan de hand van het totale gewicht van het aantal passagiers per helicopter.We werden bij de receptie 1 voor 1 gewogen.
In de helicopter was plaats voor 5personen en de piloot.Ik had nog nooit van mn leven in een helicopter gezeten dus ik was erg benieuwd.Nadat we in de veiligheidsgordel zaten en allemaal een koptelefoon op kregen om te kunnen communiceren gingen we de lucht in.Zo'n helecopter maakt overigens een behoorlijke takke herrie dus die koptelefoon kwam goed van pas.
En toen gingen we omhoog en vlogen we tussen de enorme bergen van Alaska opweg naar de gletscher, duur van de reis 20 minuten.Het is werkelijk met geen laptop te beschrijven hoe prachtig het is als je zo tussen die enorme bergen vliegt.Je zite dat wel een op documantaires op tv maar als je dan zelf in een helicopter zit dan is het nog 1000 maal indrukwekkender.Schitterend.We hadden overigens geluk dat de zon doorbrak want het was tot nu toe bewolkt.Na ongeveer 20 minuten begonnen we te dalen en zag ik al meerdere helicopters de landing maken op de gletscher.Eenmaal geland werden we bijelkaar geroepen bij onze gids en begon de wandeltoch over de gletscher.Was was het hier prachtig, werkelijk iedereen bleef maar foto's / video's maken.Mijn collega was ook erg onder de indruk, het was zijn 1e bezoek aan Alaska.Op een gegeven moment kwamen we bij een kleine waterval , je hoorde overigens vaak water stromen onder de gletscher , en dat water konden we gewoon drinken, heerlijk was het .als je zo rondloopt heb je er geen idee van hoe snel de tijd voorbij ging,Die 40 minuten waren zo om.En in de verte hoorden we al weer nieuwe heli's onze kant opkwamen vliegen met nieuwe passagiers en die ons weer mee namen.
Wederom weer vliegen over de toppen van de bergen, door de dalen, het was adembenemend mooi.Toen we waren geland en alle spullen we weer hadden ingeleverd, had ik geen behoefte meer om naar het centrum te lopen , maar ben regelrecht terug naar the Jewel gegaan.Om te lunchen en om na te genieten van de prachtige excursie.Weer een geweldig avontuur, onvergetelijk.

M

• 15 Juni 2012 - 07:46

Michiel:

Wat gaaf zeg!

• 15 Juni 2012 - 07:55

Gerry:

stiekem best heel jaloers... wat onzettend gaaf!!!

• 15 Juni 2012 - 16:06

Mom And Dad :

Lieve zoon, wat een bar oord,Zwitersland is er niets bij. Ik houd niet van de winter, maar hier had ik wel bij willen zijn en dad ook. Houd je haaks en tot spoedig ziens, ik ga koken.
    Bye, bye, liefs uit Gorredijk.

• 15 Juni 2012 - 17:45

Ineke De Lange :

Echt wel waar voor je geld. poe wat een belevenis bofferd