NCL 11 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 11 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 11

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Friday June 1 2012 9:47 hr


Goodmorning,

Met 22 dagen te gaan schiet het zolangzamerhand al weer aardig op.Afgelopen week was een opmerkelijk rustige week, ik ben zelfs 2 dagen vrij geweest, wat uniek is.Hoewel de hele showband vrij was, ben k toch op mn vrije avonden gaan jammen met collega musici die iedere avond in de diverse bars spelen.Wat moet je anders op je vrije avond..haha.Afgelopen woensdag hadden we een etentje met de voltallige band in 1 van de diverse restaurants aanboord.Om precies te zijn in het Steakhouse, dus je raadt het al ik heb een T-Bone steak gehad.Voorgerect was een overheerlijke creme soep, toen een reusachtige T Bone steak, met een aardappel gratin en als toetje een warme appelcompote met een kruimeldeeg en een bollletje ijs.Heerlijk.Ik zat propvol.Die zelfde dag had ik eindelijk de kans op Skagway te bekijken.Groot was het niet, het centrum was zelfs nog kleiner dan het centrum van Gorredijk ( daar wonen mn ouders) ,om je een idee tegeven.Ook hier weer erg veel giftshops.Dus wil je hier je dag doorbrengen, dan moet je wel op excursie gaan..ik wil proberen om een gletscher expeditie te gaan doen per helikopter.Je hebt dan ook de mogelijkheid om op eem gletscher te landen en te lopen.Maar eens kijken of die mogelijk er in zit..

Afgelopen zaterdag was ik voor het eerst in Seattle.Die dag begon voormij extreem vroeg, om 5:30 hadden we full crew immigration. alles ging op alfabetische volgorde, dus alle crewmember waarvan de achternaam met A & B begon, moetsen al om 5 : 30 klaarstaan op deck 7 starboard .een uur later C&D etc...uit eindelijk was ik om 7 uur weer terugin mn cabine en angezien er ruim 1000 man crew naar de immigration moest duurde het een tijd voor dat we vanboord mochten.Uiteindelijk konden we rond 11:30 vanboord.Enmaal buiten maakte ik kennis 2 oud collega;s van collega's van die beidevoor NCL hebben gewerkt, hij is gitarist zij werkte voor de youth staff, maar nu getrouwd zijn en wonen in Seattle en ons uitnodigde om te komen lunchen bij hun thuis.Terwijl we al lopen richting hun appartement gingen, passeerde we een straat met alleen maar restarantjes en ook de allereerste Starbucks en daar stond echt een waanzinnig lange rij mensen te wachten om naar binnnen te kunnen.Wellicht een andere keer, al vrees ik dat dat op zaterdag niet zal gaan lukken .Maar eens kijken hoe druk het morgen is.Als het dan ook weer net zulk mooi weer is als afgelopen zaterdag , zal het wel niet lukken.
Seattle is overigens een pachtige stad, wel druk maar minder druk dan New York.Morgen wil ik proberen om de Space Needle te bekijken , een soort Euromast.Voor de gene die altijd kijen naar de serie Grey's Anatomy, je ziet de toren altijd in het begin van de serie.Je schijn t er ook te kunnen lunchen.

Na een voettocht van ong 15 minuten kwamen we aan bij het appartementencomplex. Allereerst gingen we naar het dakterras en konden we uitkijken over de stad.Prachtig.Daarna gingen we naar hun appartementen en genoten we van het heerlijke chinese eten dat ze hadden laten bezorgen.Er was zelfs een zwembad een lounge room en een fitness centrum aanwezig in het complex waar bewoners gebruik van kunnen maken.Jammer dat ze dat bij mij in de kerk niet hebben haha.

Afgelopen dinsdag waren we in Juneau en deze keer wilde ik met de kabelbaan naar boven om de bergen te bekijken.Rond 8 :45 kon ik gelukkig vanboord, omdat er al meerdere cruise schepen lagen had ik een enorme drukte verwacht maar het viel mee.Ik hoefde niet lang te wachten.Ik kreeg een stempel en kon met die stempel zovaak naar boven als ik maar wilde.De rit duurde nog geen 5 minuten.Eenmaal boven zag ik weer de zoveelste giftshops en vreet getegenheden maar een mal buiten was er dan de sneeuw . en hoe...er lag idd heel veel sneeuw en bovendien vanaf deze hoogte een kreeg je een prachtig uitzicht over de stad .De kou viel me mee..ik had het kouder verwacht.Uiteraard weer veel foto's en video's gemaakt.Het is werkelijk prachtg.Het moest er alleen 20 graden warmer wezen .:-)
Ik zu hier voor geen goud willen wonen, hoe prachtig de natuur hier ook is.
Afgelopen maandag waren we in Ketchikan en daar regende het gewoon weer de hele dag, niks voor mij.
Straks komen we aan in Victoria BC ( BC staat voor British Colombia) en morgen Seattle .Maar kijken wat de komende week allemaal gaan beleven..haha

Bye for now.

M




  • 03 Juni 2012 - 20:38

    Ineke De Lange:

    wat meer van de omgeving zien dan alleen maar souvenierswinkels is zo gek nog niet.

    geniet maar lekker het is zo voorbij en hier in nederland is het ook erg koud.,voor de tijd

    van het jaar. groeten van Ineke

  • 07 Juni 2012 - 15:58

    Jill:

    Ik ging meer informatie zoeken over het cruiseleven en ik kwam op je blog uit. Ik ben aangenomen op de NCL als cruise staff (bingo avonden, thema feesten etc.)
    Ik heb een paar vragen hierover hihi.

    - Moet je veel dingen regelen qua visum, verklaringen etc.
    - Hoeveel koffers mag je exact meenemen en qua grote ?
    - Is het moeilijk om voor een half jaar je koffer(s) in te pakken?
    Als je meer tips hebt over wat ik echt mee moet nemen of echt moet weten hoor ik ze graag

    Groetjes,Jill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 123211

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: