NCL 8 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 8 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 8

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

11 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Friday April 11 2012 10:10 uur.

Goodmorning,

Even tijd voor een update voor dat we straks om 12.30 een pool set hebben van een uurtje.
Zojuist weer de wekelijkse cabininspection gehad.Bij Celebrity gebeurde dat veel minder vaak.
Na Colombia zijn we via het Panama Canal naar Costa Rica gegaan en na Costa Rica richting Mexico.
Het Panama Canal is werkelijk een bezienswaadigheid,tussen de optredens en de repetitie's had ik even tijd vrijgemaakt om wat foto's te maken en ik was niet de enige..sommige passsagiers gingen al rond 5 uur in de ochtend al foto's maken maar dat was mij wat te vroeg. Helass nog geen kans gehad om ze op mn blog te plaatsen,maar ik viel van de ene verbazing in de andere, werkelijk schitterend.Wat ook opviel was dat het ontzettend warm en benauwd was.Zweten geblazen dus.Iedereen bleef maar foto's maken.

Na het Panama Canal kwamen we de volgende dag aan in Puntarenas, Costa Rica en gelkkig toch nog even van boord te kunnen gaan.Nou werd me al gezegd dat Puntarenas niet het beste deel van Costa Rica was en dat klopte.Simpel gezegd een beetje armoedig, slecht ondehouden huizen, slechte wegen.Waarom we niet in een beter gedeelte lagen , geen idee.Waarschjnlijk viel er wel het een en ander te beleven maar daarvoor moet je dan een excursie doen en daar hadden we geen tijd voor omdat we 's ochtends een repetitie hadden met zanger/impressionist Greg London uit Las Vegas.De repetitie zou om 11 uur beginnen maar meneer London kwam ten eerste al te laat en ten 2e waren er nog al wat geluidsproblemen en werd het een repetitie van ruim 2,5 uur. en daardor was de tijd om van boord te gaan aanzienlijk korter geworden.Nadat we wat haden rond gelopen vonden we een restaurantje waar we wat hebbn gegeten en gedronken. wat overigens erg lekker was.
De show met Greg London was overigens erg leuk en de man was razend enthousiast over de band.hij noemde ons : The best band in the fleet.Een dag leter nodigde hij ons om wat te gaan drinken en de man gaf 4 rondjes.Erg leuk.
We hadden deze week meerder guest entartainers die we moesten begeleiden.Een dag later hadden we een banjoist. genaamd Peter, ik ben alleen zn achternaam vergeten, ik noem hem maar voor het gemak Peter the banjoman. en gisteren hadden we een vocaal trio genaamd, Poparotzi ook uit Las Vegas.
Allemaal leuk , maar niet echt bijzonder vond ik.The Banjoman had een opmerkelijk repertoire, an pop tot spaans, soul, niet echt banjo repertoire, maar goed, publiek vond het leuk.Poparotzi zong voornamelijk Italiaans repertoire semi klassiek oa Volare , Nessum Dorme, ik hou er niet echt van maar goed, ze kregen een staande ovatie.
De repettie met Poparozzi duurde ook vrij lang omdat ze te laat kwamen en daardoor konden we zelfs helemaal niet vanboord gaan.Ik ben na de repetitie en delunch maar even met camera naar het open deck gegaan en heb vanaf het schip maar wat foto's gemaakt van Huatulco, Mexico.
Woensdag waren we ook in Mexico maar dan in Chiapas.Even leek het er op dat we helemaal niet vanboord konden gaan , vanwege de repetiti'es en de boatdril, maar omdat de repetitie werd verplaatst naar de middag konden we uit eindelijk toch vanboord.Omdat er in verder niet vele te beleven vielmoesten we wel met de shuttle of taxi naar het centrum.Voor $ 10 ( roundtrip) konden we gebruik maken van de shuttlebus.Naar het centrum duurde ongeveer een half uurtje .Het was overigens snik heet, 30 graden, gelukkig was er een goeie airco in de bus.Naarmate we dichter bij het centrum aan kwamen werd het als maar drukker.We stonden regelmatig stil.Uit eindelijk konden we dan toch de bus uit en dan ben je op eens in Mexico.Geweldig, wat een drukte en wat een hitte.Waar gan we naar toe.We besloten maar een kant op te lopen en maar kijken waar we uit komen.Ik zeg we, ik was samen met 2 collega's van de band.Omdat het zo warm was , besloten we eerst maar om wat te drinken.In iedere strata zie je mensen met kleine kraampjes die drinken en/of eten verkopen voor eeen habbekrats.Uit eindelijk kwamen bij een lein eet tentje waar verse sapjes werden bereid. 1 van mn collega's sprak een heel klein beetje spaans en met de nodige hand gebaren kreeghij het voor elkaar om te bestellen.Ik had een heelijke mango sap, verse mango in de blender met wat ijsblokjes.. meer niet, echt heelijk en dat voor maar $1.
We lipen weer verder en kwamen terecht bij een markt, een paar straten verder op.
Stel je voor, je loopt door de Albert Cuijp Markt in Amsterdam en dan rijden er ook nog eens allemaal taxi busjes doorheen.Je moest verdomd goed uit kijken waar je liep anders iep je zo tegen een taxibusje of reed er een taxi tegen jou aan.Kortom een gekkenhuis.Maar wel leuk om mee te maken.
Na ruim 2 uur te hebben rond gelopen was het weer tijd om terug te gaan voor de repetitie.

Inmiddels zit ik alweer bijna op de helft van mn contract, time flies when you have fun.Morgen komen we aan in Puerto Vallarta en de dag daarop in Cabo San Lucas beide in Mexico.Daarna weer een seaday en dan zijn we zaterdag in Los Angeles, daarna richting Victoria en Vancouver en dan naar Alaska en Seattle.
Vanuit Seatte doen we de Alaska cruises en vanuit Seattle vlieg ik 23 juni weer terug.
Inmiddels is het hier 11.25 uur, tijd om te douchen want over en uurtje is het weer werken geblazen.

Bye for now.

M

• 11 Mei 2012 - 19:13

Ma En Pa,:

martijn, we leven met je mee en genieten van je leuke verslagen, heb je onze mail nog gehad? en dan helemaal naar Alaska, we hebben het op de kaart opgezocht, we dachten dat het ten noorden van Canada lag, maar het ligt helemaal ten westen.
    Veel genoegen en toeter ze.
    Ma en Pa.

• 11 Mei 2012 - 21:31

Ineke De Lange:

Wat een leuke rondreis is dit Martijn, zo doe je aardig wat landen aan .

Je hebt het best naar je zin denk ik zo. En het went snel . amuseer je en de groeten ineke

• 14 Mei 2012 - 15:10

Huub:

Hoi Martijn,

leuk om weer te lezen.
    Kun je ook foto's (laten) maken van optredens?? Lijkt mij heel leuk.

Groeten Huub