NCL 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 7

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Friday,May 4th 2012 18:55

Ahoy,

Even een kleine update overde afgelopen dagen.Zoals ik al eerder meldde, zijn we momenteel bezig met een 18 daagse cruise, en je merkt het verschil , gemiddelde leeftijd van de gasten is een stuk hoger en er zijn aanzienlijk minder kids aanboord,deze cruise maar 23, voorgaande cruise waren het er ongeveer 1000 kinderen.Een stuk rustiger.Ook het rooster van de afgelpen week was een stuk rustiger en ik had afgelopen woensdag zelfs een hele dag vrij.Wel lekker na 5 weken van ' keihard werken' hahaha.Hoewe k wel vrj was heb ik ' s avonds met de solo gitarist gejamd in 1 van de divese bars..erg leuk en ik hoorde gisteren van hem , dat de gasten het erg leuk vonden.Gewoon maar mee spelen en maar zien wat er gebeurd , ik kende namelijk geen enkel nummer dat hij op zn repertoire had.Maar zien waar het schip strandt haha, maar het ging goed allemaal.Overigens heb ik wel vaker gejamd aanboord als ik de kans had.

Afgelopen dinsdag waren we in Miami waar oa het hoofdkantoor van NCL is gevestigd en ook het kantoor van mijn ' agent' Suman Entertainment.1 van de medewerkers kwam even naar de terminal om oa met onze bandmaster te spreken en ook kregen wij de kans om hem te ontmoeten, want de meesten kennen hem alleen maar via de mail.Na de kennis making was hij zo vriendelijk om ons naar het centrum te brengenzodat we daar even konden rondlopen.Gezien de beschikbare tijd heb ik niet heel veel kunnen zien, maar wat ik er van gezien heb vond ik ook weer geweldig.Het is ander dan NYC, minder druk ( altahns zo leek het) maar het was heerlijk weer , veel hoge gebouwen , leuke winkels, kortom een heerlijke stad.Je zou er zo willen wonen haha.
Na het bezoeken van en cd store en het eten van een overheerlijke chicken sandwich, hebben we een taxi genomen die ons weer naar de cruise terminal bracht.

Na 2 seaday's kwamen we vandaag aan in Cartagena, Colombia Na de wekelijkse crewdrill, konden we gelukkig toch naar het centrum, aanvankelijk stond er een repetitie gepland, maar die ing gelukkig niet door. dus hadden we toch tijd om Colombia te bewonderen.met zn 3en ( pianist, bassist en ik) besloten we te gaan lopen.Het was erg warm en broeierig weer als of er elk moment regen kon vallen , maar dat gebeurde uiteindelijk niet.We lagen in het minst aantrekkelijke gedeelte van Colombia, veel leeg staande huizen, bouvallen , naar mate we dichterbij het entrum aankwamen, zag het er een stuk prettiger uit. Qua bouwstijl deed het me erg aan Puerto Rico denken.Prachtig.Het weer werd een stuk aangenamer, het werd minder broeierig.Toen we begonnen te lopen van de terminal naar het centrum , was het behoorlijk warm en naar het centrum was een half uur lopen dus het was zweten geblazen.Nadat mn collega's wat voedsel hadden gescoord was het onderhand ook weer tijd om terug te keren dus besloten we maar om een taxi te nemen.Ja en leg maar eens uit dat je naar de cruise terminal wil als je taxi chauffeur geen woord engels spreekt,Er wordt door de meeste mensen zeer slecht of geen engels gesproken..Gelukig kregen we hulp van een toevallige voorbijganger anders zou het nog heel wat voeten in aarde hebben gehad.Bij aankomst in de terminal zagen wenog schitterende papegaaien en zag ik nog een specht die druk bezig was ...en zo kwam er weer een einde aan ons 1 malige bezoek aan Colombia.
Morgen gaan we via het Panama Kanaal naar Costa Rica, alweer een bestemming om naar uit te kijken .

Volgende keer meer.

M

• 05 Mei 2012 - 15:39

Piet Verhaag:

geweldig je verslagen, ben zelf net terug uit Rome, een soort openlucht museum waar je dagen lang van de ene verbazing in het andere terechtkomt.

• 05 Mei 2012 - 19:46

Trudy:

Wat maak je als muzikant toch een hoop mee .Geniet van je verslagen .xxxx

• 06 Mei 2012 - 13:32

Imre:

zien waar het schip strand??? ik hoop het niet! Groetjes!

• 06 Mei 2012 - 21:13

Ineke De Lange:

het Panama kanaal door. Dat had ik ook zo graag eens meegemaakt met Paul maar helaas.
    altijd maar thuisblijven voor de kinderen. Geniet er van ben benieuwd naar de beelden. groeten van Ineeke

• 07 Mei 2012 - 12:07

Jerry Rink: