NCL 4 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 4 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 4

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Thursday, April 19th 2012 10.29hr


Goodmorning,


Vandaag weer onder weg richting NYC, waar we zaterdag weer arriveren en het plan is dan om naar het museum te gaan, als twijfel ik nog tussen het Guggenheim of the Metropolitan...beide zijn naturlijk wel interesant...maar goed ik heb nog een paar dagen bedenk tijd.Ik geloof dat we nog 2x in NYC komen, daarna gaan we richting Miami en komen we de komende weken nog in oa: Seattle, Miami, Mexico, Alaska.Vanuit Seattle vlieg ik 23 juni weer terug.
Zoals de mesten inmiddels wel weten,is dit mn 1e contract voor NCL en het is wel leuk om te zien dat een hoop dingen hier aanboord anders zijn geregeld in vergelijking met mn vorige schip bij Celebrity.Had ik bij Celebrity elke week paxdrill en crewdrill,bij NCL heb ik maar 1 crewdrill iedere week.We hebben hier geen formalnights, doe ik hoef geen smoking te dragen.Godzijdank. As we spelen hebben we gewoon een zwart overhemd, met stropdas en thats it. Geen colberts.Als we in Port zijn , is er vaak een aparte crewgangway , dus hoeven we niet te wachten op passagiers.Nog een ander groot verschil is, dat er hier aan boord, veel meer restaurants zijn oa, steakhouse, japans, er is de main diningroom,diverse bars.En er is het buffetrestaurant, waar ook de crew gebruik van mag maken.Dit buffet restaurant, is overigens aanzienlijk uitgebreider dan bij The Summit.Ik moet eerlijkj gezegd wel toegeven, dat het interieur van The Summit veel mooier is...The Summit is onlangs in Dry Dock geweest en heeft een aanzienlike opknapbeurt ondergaan.het is nog mooier geworden, dan dat het al was.Even had het er naar uitgekeken dat ik weer terug kon keren maar helaas zat dat er niet in.Wellicht een volgende keer.
Ik heb ook het idee dat ik minder vaak hoef te spelen , dan bij Celebrity.Bij Celebrity deed ik 2 grote productionshows, hier maar 1 grote show en doen we de welcome abourd show. Hier hebben we geen Captainsclub, geen Baked Alaska, geen officersparty.
We doen hier wel een dans avond, bigbandset ( dwz bigband repertoire)een mexicaanse set, jazzbrunch,een cabaret show met 1 van de castleden,een set bij the pool.
Een ander groot verschil is, dat we hier niet meer cash worden uitbetaald, dat gaat nu via een electronisch systeem, genaamd oceanpay.Iedereen heeft nu een pas ( een soort creditcard) waar het salaris op word gestort.Erg handig.


Monday April 22 2012 13.16 hr.


Ik was helemaal vergeten om mn verslag van hierboven af te maken, omdat ik toen training had en weer een certificaat rijker ben geworden en daarna weer een repetitie had.Maar goed waar was ik gebleven.O ja, de verschillen tussen de Jewel en The Summit. Mn hut is net zo smal en klein als mn vorige al heb ik gezien dat er ook ruimere 2 cabines zijn..maar ach ik ben er aan gewend inmiddels.Een ander verschil is dat er door het hele schip wifi is, ook in de cabines echter het werkt net zo traag als bij Celebrity, maar dat heeft waarschijnlijk weer te maken met het feit dat de communicatie via sateliet verbinding gaat en hoe meer mensen er gebruik van maken, hoe trager de verbinding hahaha, althans daar lijkt het wel verdacht veel op.
Afgelopen zaterdag waren weer in New York en was het wederom heerlijk weer, denk rond de 25 graden en ik ben die dag nar het prachtige Guggenheim Museum geweest, ontworpen door de architect Frank Loyd Wright.Dus zaterdag vroeg op, althans voor mijn doen, en om 9;15 uur liep ik de pier uit opzoek naar een taxi.Bij het oversteken kwam er al een man op me af die vroeg of ik en taxi nodig had.Bingo.Kennelijk had de beste man nog nooit van het Guggenheim museum gehoord want hij vroeg aan een collega naar het adres.Het is overigens erg leuk om eens in een taxi door NYC te rijden.Mensen rijden af en toe echt als een malloot door de stad.Om de haverklap hoor je getoeter omdar er weer iemand tussen moet, en er nauwelijks ruime is ...kortom een echte chaos af en toe.Het leek Amsterdam wel maar dan nog een gradatie erger.We reden oa langs Central Park en na ruim 20 minuten werd ik keurig voor het museum afgezet.Er stond al een kleine groep bezoekers te wachten dus ik ging maar keurig in de rij staan en die werd naar mate de tijd verstreek alleen maar langer en langer.Gelukkig dat ik zowat vooraan stond.k zat naast een stel en die bleken uit Nederland te komen.Toch grappig om je eigen moerstaal weer te horenal betrapte ik me er zelf op dat ik af en toe toe ff moeite had om weer nederlands te spreken.Kan je zien hoe snel je er aan wend om de hele dag engels te spreken. Klokslag tien uur mochten we dan eindelijk naar binnen en eenmaal binnen zie je pas echt hoe mooi het gebouw is gemaakt en ontworpen, alles strak wit.naast de vaste collectie was er een expositie van beeldend kunstenaar John Chamberlain: Choices. Zijn kunstwerken waren oa gemaakt van autostaal in diverse kleuren en daar maakt hij zn creatie's van en eerlijk gezegd kon het mij niet echt boeien.Wat me wel boeide waren de schilderijen van oa, Monet, Manet, Picasso, Kandinssky èn er hing 1 van Gogh en wel de bergen van Saint Rémy.Verder waren er ook video presentaitie's van hedendaagse kunstenaars maar ook dat kon mij niet echt bekoren.Na een kleine 2 uur in het museum te hebben doorgebracht vond ik het wel genoeg, het is overigens geen groot museum, en vond ik het tijd voor ontbijt of beter gezegd lunch.Op naar de dichtstbijzijnde Starbucks en die had ik snel gevonden.Na het beantwoorden van de diverse mails en het laatste nieuws uit NL te hebben gelezen maar weer even een stukje wandelen. Zoals in elke grote stad kom je hier ook zoveell verschillende culturen tegen.Ik blijf dat leuk vinden.na een uurtje te hebben rond gewandeld, was het tijd om weer terug te gaan dus opzoek naar een taxi want ik geen idee hoe ik terug moest lopen....het was overigens perfect weer om te wandelen, maar ja zo goed ken ik NYC nou ook weer niet.Dus dan maar langs de weg gaan staan je hand op steken zodra je een taxi ziet.De 1e 2 taxi's hadden al passagiers dus die reden door.De 3e stopte gelukkig wel en hij vroeg me direct of ik contant wilde betalen, want zn meter was stuk....geen probleem.De man vroeg waar ik naar toe moest en wat ik in NYC deed.Toe ik vertelde dat ik saxofoon speeld begon hij enthousiast te worden.De man kwam van Cuba en hield van Latin Muziek en dat hij die muziek verzamelde.Hij begon gelijk over Paquite d Rivera, Irakere, Arturo Sandoval, of ik daar wel eens van had gehoord..of course i did :-)
Omdat hij , toen we bij de terminal aankwamen, niet gelijk een plek kon vinden om me er uit te laten, ben ik maar iuit de taxi gesprongen toen we voor het stoplicht stonden en zo kwam er een eind aan alweer een heeerlijke dag NYC.
Volgende week is de laatste keer dat we naar NYC gaan, want de week daarop gaan we naar oa Mexico , Vancouver, Seattle, we komen 1x in Miama en verder staat ook nog Alaska op de agenda.Met andere woorden, genoeg om naar uit te kijken.
Overigens is morgen de laatste keer dat we in Port Canaveral zijn en dan hoop ik nog naar het Kennedy Space Centre te kunnen.enfin, dat lezen jullie wel de volgende keer.

Bye for now.


M

  • 22 April 2012 - 20:25

    Ineke De Lange:

    Naar dat museum zou ik ook wel eens willen, en inderdaad niet alles hoef je te interesseren. je hebt zo je voorkeuren moet je maar denken. .en wat een leuke contacten maak je zo weer. groet van Ineke

  • 23 April 2012 - 21:08

    Trudy:

    Zo weer helemaal bij gelezen ,wij hebben het ook gezellig maar ben toch wel een beetje jaloers op al die leuke dingen die je tussen het werken door kan doen en dan dat weer hier is het nog steeds kl...... Geniet ze . Knuf xxxx

  • 24 April 2012 - 11:37

    Jerry Rink:

    klinkt erg goed,geniet ervan!

  • 24 April 2012 - 14:17

    Dicky Bosma:

    Met heel veel genoegen heb ik je reisverslag weer gelezen. Boeiend hoor, dat leven dat jij momenteel leidt! En grappig, die ontmoetingen met diverse mensen, spontane en leuke contacten krijg je zo. Ben heel benieuwd naar je volgende verslag. Continuing story, so to say.

    Groetjes, Dicky

  • 25 April 2012 - 08:29

    Marielle:

    saxie,het is allemaal geweldig! Gaat ie gewoon naar de starbucks! En die fotos wauw! Waar ga je heen in Mexico? En heb je ook fotos vh schip enzo? Geniet, dat is superbelangrijk! Heel veel groeten, x

  • 25 April 2012 - 08:38

    Marielle:

    Ik bedoel dan natuurlijk de binnenkant vh schip, maar die eekhoorns waren top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 122952

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: