NCL 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu NCL 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

NCL 1

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Friday April 6 2012



Goodmorning,


Tijd voor een update over de afgelopen dagen.


Afgelopen maandag werden we vanaf het Holiday Inn Hotel per touringcar naar Port Canaveral gereden en dat duurde een klein uurtje.Het weer was godzijdank vele malen beter dan in NL, 28 graden .Heerlijk, k volde me gelijklag een stuk beter.Toen ik afgelopen zondag rond 4 uur 's ochtends naar Schiphol vertrok was het gewoon steenkoud.Eenmaal aangekomen bij de cruiseport moesten we wachten op de security check en dat duurde tamelijk langden stond er niks anders op om maar gewoon in de lange rij te gaan staan en te wachten en dan maar wat foto's te maken.Toen we dan eindelijk aan de beurt waren konden we aanboord .Eenmal aanboord werden we naar een ontvangst ruimte gebracht.Helaas liep de voorste groep dermate snel dat de groep waar ik in zat de rest kwijt raakte..lekker handig weer.Gelukkig werden we snel opgehaald door iemand van de groep.Toen de groep weer compleet was, moesten we nog wat formulieren in vullen en maakte ik kennis met mijn bandmaster en die liet me mjn cabine zien waar ik mn bagage alvast kon droppen.Helaas was er gene tijd om te chillen en mn koffer uit te pakken, want ik kreeg gelijk alweer de nodige safety trainingen voorgeschoteld.De meeste regels kwamen me geliktg afbekkend voor dus veel nieuws was er niet voor mij.Waren de safety officers bij Celebrity van griekse komaf en vaak zeer onverstaanbaar engels spraken, bij NCL waren het britten en die kon ik toch een stuk makkelijker verstaan.En bovendien hielden die wel van een geintje dus het ging er een stuk gemoedelijker aan toe.Beter dan bij dat stelletje griekse chagerijnen die niet waren te verstaan.
Na de training sessie's kon ik dan eindelijk mn bagage uitpakken en een beetje relaxen.Qua ruimte was de cabine vergelijkbaar met mn hut van mn vorige schip.Klein dus , maar goed dat wist k van te voren en het voelde wat dat betreft enigszins vertrouwd aan, het enige verschil is, is dat mn roommate geen collega muzikant is maar werkt bij the Youth Staff.Voordeel: hij heeft vaak overdag en dan heb ik mn cabine voor me zelf, aan de andere kant ook wel weer jammer want soms is het ok wel es ff gezellig om iemand om je heen te hebben waar je ff mee kan kletsen en dingen wil weten omdat dit een compleet nieuw schip is .Het zij zo.Maandag avond was het gelijk spelen geblazen helemaal boven in op deck 12.Een avondje jazz standards spelen.Druk was het jammer genoeg niet, dus je hebt dan toch een beetje het idee dat je voor spek en bonen staat te spelen.Had wellicht te maken met het feit dat er een hoop ouders met kinderen aanboord waren.Deze week waren er maar liefst 1000 kids aanboord.
De band, we he ten : The International Showband, bestaat uit 3 blazers ( trp, trb , sax) en drums, guitar,baas and drums. Goeie muzikanten en allemaal erg aardig.De set die we speelden duurde maar een uurtje en dat was het voor die dag.

Dinsdagochtend had ik om 8 uur alweer een paar trainings sessie's en werden we oa ook voorgesteld aan de Captain en de senior officers: staff captain, , hoteldirector ( waar ik onder val) .Wat ik erg leuk vond was, dat de captain iedereen persoonlijk een hand gaf .Captain Lars uit Zweden wonende in Thailand.
Hij vertelde dat the Jewel zn favoriete schip was.Of ie dat ook meende, ik moet het maar aannemen.Ik kan me niet voorstellen dat ie op een ander schip gaat zegen dat the Jewel eigenlijk zn favoriete schip is..hahaha.
Die zelfdedag kregen we gelijk al ene opdracht mee.We moetsen namelijk een aantal escape routes opschrijven van oa je cabine naar het assembly station, de plek waar ik naar toe moet in geval de pleuris uitbreekt.Tja…hoe doe je dat , zeker als je het schip nog niet kent.De borden volgen.Maar er moest ook een alternatieve route worden opgeschreven in geval er een gedeelte is afgesloten dmv van watertide doors of fire screendoor.Lastig.Dan maar ragen aan diverse mensen hoe zij dat doen.Uieindelijk ben ik maar zelf gaan lopen door het schip en alles genoteerd,.Of het goed is, ik heb het ingeleverd en er tot op heden niks meer over gehoord.
Bovendien hadden we ook al een soort van examen over de veiligheids regels aanboord.Of ik de test goed heb, geen idee.Ook dara heb ik niks meer over gehoord.En ach , als ik em niet gehaald zou hebben, dan komt er vanzelf wl weer bericht , dat ik em over nieuw moet doen.
's Middags repetitie met een zangeres , waarvan me de naam op dit moment niet te binnenschiet.Lastige muziek oa met een lastige klarinet partij ,dus dat werd middags ff flink studeren…het kwam uit eindelijk allemaal weer goed.Ook deze keer waren er nauwelijks gasten die kwamen luisteren.Jammer.
Deze ochtend zouden we spelen tijdens de brunch maar dat ging ook al niet door.
Woensdag kreeg ik mn crew id card , mn paspoot voor de komende weken en zou ik mn officiële contract .Helaas stond er een veel te laag salaris op vermeld dus dat moest veranderd worden.Mn crew id card is ook gelijk mn sleutel tot mn cabine, iik tot dan toe een tijdelijke sleutel.Dooor een computerstoring kan niet alles op de card worden vermeld maar ik konen wel boodschappen mee doen aanboord.Eenmaal bij mn cabine,weigerde mn slot.Ik weer terug.Card werd gereset en ik weer naar mn hut.Weigert ie weer.Ik weer terug.Uit eindelijk maar een nieuwe card gekregen en die deed het godzijdank wel.Ja, je maakt wat mee haha
Die zelfde avond speelden we met de band in 1 van de bars met vocalisten van de cast en van de partyband .Soulnummers, popsongs, erg leuk allemaal .Goeie zangers ….
Gisteren deden we 2 sets, 1 bij het zwembad en s avonds weer binnen op een andere plek.Bij het zwembad spelen blijft toch raar.Mensen liggen in het zwembad, of op een strandstoel te eten en te drinken en wij maar spelen.Of ze ook echt luisteren, waarschijnlijk een enkeling.We speelden een merkwaardig repertoire, Tequilla,, nummers van The Crusaders, zelfs een duits hoempa nummer ( vreselijk)…s avonds speelde we met een mexicaans trio en ik moet zeggen dat ik dat erg leuk vond.
Vanavond speel ik voor t eerst in het theater met de cast dus k ben heel benieuwd.Morgen is het embarkation day en dan zijn we in New York , vlakbij Manhattan :-) enige minpunt is dat ik s ochtends om 7 uur immigration heb voor mn I-95 , waarmee ik van boord mag.Gelukkig hebben we wel een flink aantal uren dat we vanboord kunnen omdat wij niet hoeven te participeren in the paxdrill,.Hopen dat het weer een beetje goed is.

Zo jullie zijn weer volledig op de hoogte, het internet aanboord is vrij traag dus ik wacht tot morgen dan heb ik hopelijk een betere en snellere verbinding en dan zal ik het verslag op mn blog plaatsen en op Facebook.

Het gaat u allen goed . :-)


M


ps voor diegene die post willen sturen, alleen briefpost:

Martijn Bosma
Hoteldepartment / Entertainment
M.S. Norwegian Jewel
P.O. Box 02-6069
Miami,FL 33102
USA






  • 08 April 2012 - 13:16

    Ma En Pa:

    Lieve zoon,Fijne mail met plezier gelezen. Heerlijk weer, hier is het 10 gr. 1 e Paasdag 15 uur.
    Pa bakt een tartin, ben benieuwd, we zien wel hoe het gaat, de Paaseitjes van Lindeboom smaken naar meer.

    Geniet van alles en vooral van het mooie weer,hier is alles nog goed.

    Je pa en moe,

  • 11 April 2012 - 18:50

    Trudy:

    Leuk om weer te lezen Hoe het met je gaat .hier is ook alles oké. Met de Pasen bij Geert En Carolina in de Panne Geweest was erg gezellig en erg genoten van de kleine meid.Alleen was het rot weer .Ook nog even naar Terneuzen geweest wat ook weer ouderwets gezellig was.nu weer gewoon aan het werk .Geniet ze en tot schrijfs. Trudy xxx


  • 13 April 2012 - 08:34

    Klaas Moed:

    Hoi Martijn, als wij de foto's van New York zien, dan zouden we er morgen zo weer naar toe willen. Wij vinden het een ontzettend leuke stad en we gaan er binnenkort beslist weer eens heen. Je zult ondertussen wel lekkerder weer hebben dan wij. De maand Maart was heel lekker ( toen was je nog hier....), maar met de Paasdagen hadden we rotweer en ook nu is het koud en hebben we weer nachtvorst. In de Leeuwarder Courant stond deze week een rouwadvertentie van Rinse Meester. Er stond een mooie foto bij waarop hij echter de vleugel zat. Weer iemand weggevallen.... Ik hoop dat je het naar je zin hebt en geniet van het weer, lekker muziek maken etc. Het spijt me nog steeds dat we elkaar niet even hebben ontmoet voordat je weggging, maar ik kom naar Zwolle zodra je thuis bent!
    Hartelijke groeten, ook van Rita,
    Klaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Norwegian Cruise Line here we come.

Here we go again :-)

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

NCL 14

14 Juni 2012

NCL 13

09 Juni 2012

NCL 12

01 Juni 2012

NCL 11

24 Mei 2012

NCL 10
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 3902
Totaal aantal bezoekers 123093

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: