Back to The Summit 16 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Back to The Summit 16 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 Juni 2011 | Bermuda, Hamilton

Wednesday, June 1 2011

Goodmorning,

Het aftellen is inmiddels (al) begonnen, de vluchtgegevens zijn inmiddels binnen en met nog 4 werkdagen te gaan kijk ik er steeds meer naar uit om naar huis te gaan.Niet dat ik het hie rniet meer leuk vind maar k zie dr weer naar uit om vanaf volgende week weer in mn huisje te zijn en mn familie en vrienden weer te zien.

Afgelopen zondag ben ik wederom weer naar New York geweest en was het dit keer prachtig weer.Gelukkig konden we al om 8.45 uur van boord en was ik rond 10.15 uur weer in Manhattan.Voor de verandering was ik deze keer alleen en dat is ook wel es prettig, kon k tenminste doen en laten wat ik wilde. Al heel lang wild eik eens een bezoek brengen aan 'Macy's '.Omdat er buiten op de gevel een groot bord hangt met de tekst : The World Largest Store, wilde ik dat wel eens met eigen ogen bekijken.Ik moest enige tijd wachten omdat de winkel pas om 11.uur open ging.Om de tijd te doden maar even wat rond gelopen en weer wat foto's gemaakt.Tegen 11 uur ben ik maar in de rij gaan staan want er stonden al aardig wat mensen te wachten om naar binnen te kunnen.
Om maar gelijk met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen, Macy's is idd de world largest store.Het bestaat maar liefst uit 9 verdiepingen en het is in mens groot, ontzettend veel kleding, een riante parfurmerie afdeling op de begane grond, een schitterende schoenen afdeling, met andere woorden het is schitterend.In de kelder is tevens een enorme afdeling met keuken accesoires en apparatuur.Ik heb mn ogen uit gekeken.Geweldig dus mochten jullie ooit in New York komen ga voor de gein eens naar binnen.Vergeleken met Macy's valt menig Bijenkorf in Nederland in het niet.
Na enige tijd rond te hebben gelopen wilde ik proberen om naar the Empire State building te gaan maar er stond een enorme wacht rij en het duurde al met al ruim 3 kwartier tot een uur om van boven naar beneden te gaan en dan ben je ongeveer 5 a 10 minuten op de bovenste etage.Ik wilde niet het risico lopen om mn trein naar New Jersey te missen dus ik ben niet naar binnen gegaan.In plaats daarvan ben k maar naar Starbucks gelopen en daar maar even wat gaan drinken.Ik had tenslotte nog niet ontbeten.Gelukkig was ik op tijd weer terug voor de laatste shuttlebus naar het schip.Goodbye New York, I will miss you.

Komende donderdag is jazzviolist Doug Cameron te gast en daar kijk ik enorm naar uit om mee te spelen.Pablo , mn roommate/drummer heeft al eerder met em gewerkt op The Solstice en vertelde me al dat dat erg leuk gaat worden.Ik heb zn dvd gezien en inderdaad het gaat leuk worden.Ook doet het russisch strijktrio mee.Doug heeft met enkele grote jazz musici gewerkt oa : George Benson, Vinnie Collaiutta.

Vanavond gaan we voor de 2e keer eten in The Normandie en ook daar kijk ik erg naar uit want dat is ons heel erg goed bevallen en ik probeer ook nog om een high tea te scoren voordat ik vertrek met andere worden mn laatste week beloofd een leuke week te worden..haha

Zondag vertrek in vanaf Newark, New Jersey om 18.10 uur en land ik maandag 6 juni om 7.50 uur op Schiphol .Mn vlucht nummer is DL 0056. Jammer genoeg geen KlM maar Delta Airlines

In vele opzichten was dit avontuur leuker dan vorig jaar endat lag ook voornamelijk aan de plekken die we hebben bezocht.Ik heb nog steeds heimwee naar The Caribbean , niets ten nadele van Bermuda .maar het klimaat in The Caribbean is gewoon gewoon heerlijk.
Daarnaast is de groep ontzettend leuk om mee te werken, niet alleen de band, maar ook de cast , de boys van de techniek, de activity staff en de overige musici.Ik heb moet leuke guest entertainers gewerkt met andere woorden een geslaagd avontuur om op terug te kijken.

Het is inmiddels 10.29 en ik ga zo richting Hamilton ik zou zeggen tot de volgende/laatse mail.

M

• 01 Juni 2011 - 14:51

Imre:

haha, Macy's weet ik nog. Op de bovenste verdieping verkopen ze banken en fauteuils. hoe verzinnen ze het. Wat een gesjouw.

6 juni is al gauw! geniet van de laatste dagen en tot snel!

• 02 Juni 2011 - 07:21

Greta:

Hallo Martijn, eerst wil ik je bedanken voor het mee beleven van je reis. En dan natuurlijk een goede terug reis.
    Heb je nog even vrij voor dat je weer met jeans aan de slag gaat? Jullie zijn 21 oktober hier dus dan zien we elkaar weer.
    Liefs en een fijne zomer thuis,
    Greta

• 03 Juni 2011 - 20:11

Ineke:

Martijn bedankt voor de leuke verhalen. ook van deze reis zeer genoten Naar New York ben ik nu toch wel nieuwsgierig geworden. Wens je een goede terugreis en neem aan dat je kaarten voor het jazz festival gereserveerd zijn. veel plezier. groeten van Ineke