Back to the Summit 14 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Back to the Summit 14 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Back to the Summit 14

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Back to The Summit 14

Bayonne Cape Liberty, New Jersey


Sunday May 8 2011



Goodmorning,


Inmiddels is er alweer een week voorbij gevlogen hebben we afscheid genomen van the caribbean ( helaas) en zijn we na Saint Maarten en Saint Thomas en Tortola 2 dagen in Bermuda geweest .
We zijn net aangekomen in New Jersey en is het wachten op het moment dat we van boord kunnen.
Afgelopen maandag zijn we met een groep van 20 man naar het eiland Saint John geweest.Ik had al vaker gehoord dat het daar erg mooi was en dit was onze laatste kans om er naar toe te gaan.
Om 9.00 verzamelden we bij the gate en met een taxibus werden we naar de ferry gebracht en dat duurde ongeveer een half uur.Dit voor mij de eerste keer dat ik wat meer van het eiland zag omdat ik meestal in Saint Thomas aan het internetten was.
Prachtige natuur wederom en ook Saint Thomas is behoorlijk bergachtig zoals bijna alle eilanden waar we we afgelopen 2 maanden zijn geweest.
De dag begon overigens behoorlijk bewolkt en je kon zien dat het had geregend maar qua temperatuur was het nog steeds zeer aangenaam.
Met de taxichauffeur hadden we afgesproken dat hij ons om 3 uur weer op zou pikken bij de ferry.
De overtocht van Saint Thomas naar Saint John duurde ongeveer een kwartier en we begonnen zelfs wat blauwe lucht te zien en de zon begon zelfs al wat door te breken.Gelukkig maar want ik hoopte niet dat onze laatste dag letterlijk en figuurlijk in het water zou vallen.
Eenmaal aangekomen in Saint John moesten we wederom op zoek naar een taxi die ons naar Trunk Bay zou brengen.
We waren nog maar net onderweg en het begon opeens keihard te regenen en als ik ergens een hekel aan heb is het wel regen want zo heel veel regen hebben we nog niet gehad de afgelopen maanden.
Gelukkig was het van korte duur en uit eindelijk zou het de rest van de dag prachtig weer worden.
We reden langs de mooiste plekken van het eiland met de mooiste stranden.Werkelijk een paradijsje.
Ik heb me laten vertellen dat de stranden op dit eiland in de top 10 van de mooiste stranden behoort of dat ook zo is weet ik niet maar mooi is het hier absoluut.
Uiteindelijk kwamen we dan aan bij Trunk Bay en dit strand was idd een paradijsje.Prachtig strand, kristal helder water en er bleek zelfs koraal te zijn.Ik had gelukkig mn snorkelset mee genomen, dus het was een kwestie van uitkleden snorkelset opdoen en het water in.
En inderdaad er was koraal en ook prachtige vissen in de meest mooie kleuren.Op een gegeven moment keek ik naar beneden en zag zowaar een rog zwemmen.Ik kon hier uren blijven rond zwemmen.Ik moest weer even denken aan mn duiken die ik ooit op Curaçao heb gemaakt.Misschien toch ooit maar es een duikbrevet gaan halen.Ikhad het ooit op Curaçao kunnen doen , dom dat k dat niet had gedaan.
Na enige uren gezwommen te hebben , was het time for food.Een heerlijke cheese burger en een smoothie.Ik ben verslaafd geraakt aan de smoothie's hier met name de strawberry smoothies.Ik kan me herinneren dat ik die op Curaçao ook veel heb gedronken.Toen k eenmaal aan een tafeltje zat kwamen er gelijk allerlei vogels op me af.Het was zelfs verboden om wild life te voeren.Je kan er zelfs een bekeuring voor krijgen.Er bleken zelfs ezels rond te lopen op het eiland maar die zagen we op dat moment niet.
Na de 'lunch'maar weer het water in gedoken en nog maar even genoten van het koraal en de vissen en ja dan vliegt de tijd voorbij.Rond 2 uur moesten we toch wel weer richting taxi en ferry omdat we rond 4 uur weer terug moesten zijn.
Gelukkig hadden ze douches op het strand, zodat we al het zand van ons af konden spoelen.Op het moment dat ik de douche uitliep zagen we opeens een stuk of 5 ezels uit de bossen voorbij lopen.Toch nog :-)
En zo was er weer een gedenkwaardige dag voorbij gevlogen.
Na Saint Thomas gingen we naar het eiland Tortola maar helaas had ik die dag geen tijd om van boord te gaan omdat we die dag vrij druk waren.Jammer maar helaas.
Afgelopen week hadden we als guest entertainer zanger Mark Preston te gast en hij bleek uit temaken van de vocalgroep The Letterman, en die schijnen ooit een paar hits te hebben gehad.Ik had er nog nooit van gehoord maar gedurende zijn show zong hij wat Letterman hits en die kwamen me wel enigszins bekend voor.Zijn show bestond voornamelijk uit song of the great american songbook.

Inmiddels zijn we in New Jersey en je merkt meteen dat we niet meer in the caribbean zijn, het is gelijk een stuk frisser buiten al is het momenteel 20 graden en er waait een beetje wind.Tis toch ff wennen hahah


Nou jullie zijn weer volledig op de hoogte ik zou zeggen see you next week.

M



  • 08 Mei 2011 - 19:22

    Els De Jong:

    20 graden wennen? pffft
    het was hier vandaag 27 graden :-)
    maar ik als kou-kleum, snap het wel hoor...it toch wel 10 graden verschil tussen en das veel. fijn om te lezen dat je je zo vermaakt.
    dikke kus Elsie

  • 09 Mei 2011 - 17:52

    Piet Verhaag:

    heerlijk je verslagen te lezen, ga ook een smoothie proberen.

  • 10 Mei 2011 - 18:06

    Loek En Trudy:

    Ik ben weer bij met de summits.
    Hebben genoeg contact met je ouders.
    Lidy is er zaterdag persoonlijk geweest.
    Zul je wel gehoord hebben.
    Bij ons is het ook even tropisch geweest.
    Afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd. Tot in de nacht buiten gezeten.
    Heerlijk.
    Wachten de volgende Summit af.

    Tot zoens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Back to The Summit

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2011

Back to The Summit

01 Juni 2011

Back to The Summit 16

25 Mei 2011

Back tot the Summit 16

15 Mei 2011

Back tot the Summit 15

08 Mei 2011

Back to the Summit 14
Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 123236

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: