Back to the Summit 13 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Back to the Summit 13 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Back to the Summit 13

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

02 Mei 2011 | Puerto Rico, San Juan

Back to The Sumit 13

Sunday, May 1 2011

Hello,

Weer even een berichtje vanuit Saint Maarten waar we vandaag voor echt de allerlaatste keer zijn .Morgen zijn we nog in Saint Thomas dan nog een ander eiland waarvan ik de naam steeds vergeet omdat we daar nog niet eerder zijn geweest, en dan gaan we naar Bermuda en dan zijn we zondag in New Jersey.
Wat ik nog vergat te vertellen is dat we 3 weken geleden een duo uit the UK op bezoek hadden genaamd 'Kimika'
Kimika bestaat uit Nick ( gitarist) en Tina zangeres en hun repertoire bestond uit rock & roll nummers, griekse muziek ( Zorba the Greek) nummers van Tina Turner.Erg vermakelijk en tussen de nummers door er maakten ze het publiek met verhalen en was er erg veel interactie met de zaal.Ook deed Tina nog een Tina Turner act. Erg leuk.

Afgelopen 2 weken hadden we pianist Craig Dahn op bezoek.Onze trombonist had al eerder met hem gewerkt op een ander schip dus hij kende de show.Craig Dahn was een klassiek geschoolde pianist die zelfs nog een paar maal heeft opgetreden met pianist Liberace ( kent u die nog?)
De man had een waanzinnige techniek, speelde nummers van Liberace en hij vertelde tijdens het concert over zn ontmoetingen met de legende.
Liberace heeft bijvoorbeeld 3 grand piano shaped diamond rings laten maken waarvan Craig Dahn er 1 heeft en die draagt hij iedere keer als hij moet optreden.Overigens bleek uit de verhalen , dat Liberace erg goed voor zn muzikanten en zn technicie zorgde.Iederen die met hem heeft gewerkt kreeg een piece of jewery als aandenken.
Er wordt op dit moment gewerkt aan een film over Liberace waarin Michael Douglas de hoofdrol gaat vertolken.De film verschijnt volgend jaar.
K vroeg Craig hoe hij Liberace heeft ontmoet en hij vertelde me dat hij als 13 jarige een piano concourse heeft gewonnen en de broer van Libarace zat in de jury en die stelde hem voor aan Libarace en zodoende hebben ze samen een aantal malen opgetreden .
Het repertoire van Craig bestond uit nummers van The Phantom , boogie woogie, rock & roll, zelfs van Lady Gaga die hij erg bewonderd.
Qua show vond ik het niet heel erg boeiend maar dat was meer een kwestie van smaak.Het publiek vond het geweldig en daar gaat het om. Hij schijnt binnenkort weer terug te komen.
Komende week hebben we een vocalist genaamd Mark Preston op bezoek en zn repertoire bestaat voornamelijk uit jazzy songs, dus dat kan leuk worden maar dat horen jullie van zelf wel.

Nou jullie zijn weer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen hier aan boord zo langzamerhand kom het einde al aardig in zicht .Nog 5 weken te gaan en dan zit het er alweer op jammer an de ene kant maar k zie dr ook wel weer naar uit omweer in mn eigen huisje te zijn straks.Ach zo heeft alles in het leven zn leuke en minder leuke kanten hahaha

C U next week.

M

• 02 Mei 2011 - 13:19

Laurens K:

Hee Martijn,
    Leuk om je verslagen te lezen! Ik was vorige week in het theater van Stadskanaal en las je bericht in het gastenboek :-) Gezellig !
    Groetjes

• 06 Mei 2011 - 20:55

Ineke De Lange:

Lees je bericht nog eens over en zie dat je nog maar 31 dagen aan boord bent en dan weer terug komt, Het gaat nu wel erg snel Je ziet het is zo voorbij. dus geniet van alles wat je mee maakt. Wij hebben nu ook wat aardig weer dus zo jaloers zijn we niet op de temperaturen, groeten van Ineke