Back to The Summit 8 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Back to The Summit 8 - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Back to The Summit 8

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

02 April 2011 | Puerto Rico, San Juan

Back to The Summit 8

Saturday April 2 2011, San Juan , Puerto Rico

Hello ,

Weer even een berichtje vanuit Puerto Rico.

April is de laatste maand dat we in het Caraibisch gebied zijn ( helaas), de gehele maand mei gaan we weer wekelijks van New Jersey naar Bermuda en dan kan ik hopelijk weer eens naar Manhattan, New York aangezien New Jersey vlakbij New York ligt.

Afgelopen week bestond niet veel meer uit spelen en naar het strand gaan en ik kan jullie zeggen , dat ik dat zeker ga missen als k weer terug ben. Haha .Gisteren zijn we weer met een behoorlijk grote groep naar Boatyard Beach geweest in Barbados.Wederom heerlijk gezwommen. De golven waren deze keer wat heviger dan de vorige keer en het water aangenaam van temperatuur.Het was gelukkig wat minder druk dan de vorige keer, aangezien de Summit het enige schip was dat was aangemeerd en dat scheelde aanzienlijk.
2 dagen geleden waren we in Saint Maarten ook al naar het strand geweest .( ja het is verslavend )
Saint Maarten heeft trouwens een behoorlijk groot centrum.Wat me overigens wel opviel is dat er op de meeste eilanden erg veel diamantwinkels en juwelierszaken en verder natuurlijk allemaal winkels met souvenirs van het eiland.
De invloed van Nederland is nog merkbaar en dan met name aan de nederlandse straatnamen.Ik liep langs een school genaamd: Oranje School.De schoolbel van die school is nog onthuld door Beatrix .Hoewel we in het Nederlandstalige gedeelte waren heb ik hier nog niemand nederlands horen sprekenHet andere gedeelte is franstalig en het schijnt dat er daar weldegelijk frans wordt gesproken.
Wat overigens wel leuk is , ik kwam van de week voor het eerst een nederlandse passagier tegen.We hadden met het orkest gespeeld in the rendevouz lounge en er kwam een meid naar me toe en die hoorde dat ik uit nederland kwam.Zij werkte in een gast gezin en was al een tijdje weg uit Nederland.Het gekke is als je dan dag en nacht engels spreekt met je collega's dat je dan gewoon weer effe moet wennen om weer nederlands te spreken.

Afgelopen week hadden we een nieuwe guest entertainer aanboord: Jason Hewlett, impressionist/comedian.Met de blazerssectie hoefden we we maar een paar nummers mee te spelen dus het was een korte repetitie.
De show sloeg in als een bom bij het publiek en hij kreeg zowaar een staande ovatie.Ik moet zeggen dat het erg leuk was en de man zelf was ook erg leuk om mee te werken.Zn immitatie's waren erg treffend .De man nodigde ons gisteren allemaal uit om wat te komen drinken in de Martini Bar.Was erg gezellig en hij komt inmei weer terug.
De andere entertainer was comedian Louis Johnson.Hij bleek een graag geziene gast te zijn bij Celebrity Cruises want hij heeft al op alle schepen gewerkt van Celebrity.Ook zijn show was erg leuk om naar te kijken.Hij was zo onder de indruk van het orkest dat we aan het begin van zijn show even een kort nummertje mochten spelen.Ook hij komt weer terug maar dan in augustus en dan ben ik helaas al weer weg.

En zo is er alweer een week voorbij gevlogen.Time flies when you have fun.

C U Later.

M

• 02 April 2011 - 17:11

Klaas Moed:

Hoi Martijn,
    Dat is genieten,als ik dit zo lees!Vandaag hadden wij hier de eerste echt lekkere voorjaarsdag.Ik ben twee maanden strontziek geweest van een bronchitis.Pas na 't maken van een stel foto's (waarop gelukkig niets verontrustends was te zien),zag men waar de onsteking zat en kreeg ik de goede behandeling.Ben nu gelukkig vrijwel opgeknapt en hen vandaag heerlijk buiten kunnen werken.Gaat met je ouders alles goed?
    Enjoy your trip friend en see you!
    Klaas.

• 03 April 2011 - 07:45

Greta De Vries:

Hoi Martijn,
    Wat is het leven toch slecht. Geniet er maar van zolang het duurt.
    Ik neem vanmiddag mijn laptop mee naar het werk. Kan Nico ook je belevenissen lezen.
    Het blijft ontzettend leuk om zo met je meete reizen.
    Liefs Greta

• 03 April 2011 - 09:51

Ineke De Lange:

Bofferd met je warme temperaturen gisteren was het heerlijk weer, maar vandaag is alles weer grijs typisch nederlands des te meer is hier het genieten van je zonnige en warme avonturen. have fun

• 03 April 2011 - 11:32

Menno En Dicky Bosma:

Hallo Martijn,

We genieten iedere keer van je levendige reisverslagen en de prachtige foto's. Het geeft een mooie indruk van jouw werk aan boord van de Summit.
    Geniet maar fijn van de reis, de mensen, het eten en vooral het heerlijke klimaat!
    Groetjes uit Fryslân van
    Menno en Dicky Bosma

• 05 April 2011 - 15:21

Piet Verhaag:

Fantastisch verslag weer,strand spelen eten het blijft zo een lange vakantie. Wie is die man rechts naast je op die foto?