Celebrity Summit 32 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 32 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 32

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Celebrity Summit 32 Saturday August 21th 2010 6.41 hr



Goodmorning,



De klok is weer een uurtje terug gedraaid vannacht dus vandaar dat ik zo krankzinnig vroeg wakker ben geworden en aangezien slapen er niet echt meer in zit kan ik mooi even mn blog bijwerken.Zoals ik de laatste keer al schreef was er afgelopen dinsdag een Kayak Tour in Bar Harbour.Ik ging afgelopen maandag naar Crew Wellfare om me optegeven maar helaas was het al volgeboekt.Er bleek maar plaats te wezen voor 12 personen.Ik zou samen met Nick gaan dat is de drummer van het Elk Island Quartet.
Ik zou alleen nog mee kunnen , als er iemand af zou haken .maar goed, de volgende ochtend , toch maar de gok gewaagd en om 11.15 moesten we verzamelen op de Cruise Terminal aan land.Het duurde even voordat we aan wal konden gaan , aangezien er weer een tender was en passengers hebben dan altijd voorrang.Ook bleken we bij de verkeerde gangway te staan.We moesten naar midship.Toen ik eenmaal in de boot zat, zat achtermij de mevrouw van Crew Wellfare en k d8 , k ga toch es informeren of er misschien toch iemand niet mee ging en tot mn grote vreugde was er 1 iemand uitgevallen dus ik kon al nog mee.
We verzamelden bij de pier en werden daar opgehaald met een busje en die bracht ons naar het hoofdgebouw, waar we speciale kledij krgen, in de vorm van speciale schoenen, en en soort van hoes en een speciaal vest.M'n Kayak partner was Regina, afkomstig uit de Fillipijnen maar geboren in Canada momenteel woonachtig in New Jersey.
Nadat iedereen zn kleding aan ad, werden we wederom met de bus, naar het strand gebracht, waar we verdere instructie's kregen.Het waren 2 persoons kayakken en Regina vond dat ik maar in het voorste gedeelte moest plaats nemen en zij achter.Degene die achter zit is de gene die 'stuurt 'zeg maar.Aan de achterkant van de kayak zit een roer dat je met je voeten moet bedienen.en verder gebruik je , net als bij kano varen een peddel.Nu heb ik wel es in een kano gezten en volgens mij was de laatste keer in de tij dat ik nog op de BHS zat, kun je na gaan hoelang dat wel niet geleden is.Rondom de plek waar de Summit lag, liggen diverse kleine 'eilandjes'en die kondne we nu eens van dichtbij bekijken.Ik heb er wat foto's van gemaakt en op de site gezet , ze staan inmiddels ook al op Hyves en Facebook.
Af en toe hielden we een soort van wedstrijd met elkaar en das toch wel leuk en expres tegen elkaars kano aan botsen …..kortom we hebben erg veel lol gehad met elkaar..Het zee water was overigens behoorlijk koud en zoals je op 1 van de foto's kunr zien, zaten armen onder de zoutuitslag.We voerden nog lang het Holiday Inn Hotel waar Obama zn vakntie hield een paar weken geleden.Ook lagen er vlak voor de kust een paar prachtige plezier jachten, van die boten die je normaal gesproken in St. Tropez tegen zou komen.
Al met al hebben we een dik uur gevaren we , sommigen moesten ook weer optijd terug gaan want er moest ook weer gewerkt worden natuurlijk.Nadat we weer met het busje werden opgehaald konde we onze prive spullen weer ophalen en liepen we weer terug naar de pier.Aaan gezien Regina en ik behoorlijk dorst hadden gekregen besloten we eerst maar een ijsje te kopen.De dichtstbijzijnde ijssalon bleek populair te wezen, wat er stond werkelijk een mega rij te wachten.Gelukkig was de bedienng behoorlijk snel dus lang wachten viel erg mee.Ze verkochten hier behalve ijs ook diverse soorten fudge, pralines en hot pretzels.Die kwam ik in New York ook al regelmatig tegen en die ga k dan de volgende keer maar es proberen.Eenmaal terug op de Summit eerst maar es een lekkere douche genomen, mn was naar de crew laundry gebracht en de foto's op mn laptop gezet.'s avonds hadden we weer Officers Party en na een uurtje spelen zat de dag er weer op.
Deze week hadden we 2 nieuwe guest entertainers, Steven Scott en Michael Minor.
Steven Scott was behalve komiek ook immitator, met zn stem kon hij muziekinstrumenten immiteren( trompet, bluesharp,saxofoon ( leek er niet op , maar dat even terzijde) en electic guitar with distortion.Aan het eind van zn show speelden we een funky blues en daarin liet hij wat immitatie's horen.Ook ik mocht een solo doen, yeah !!!!Hij ded tijden het nummer een soort van battle met Dave, de nieuwe trompettist en met James de gitaris van het Elk Island Quartet die speciaal voor deze show met ons mee kwam spelen.
Afgelopen donderdag was Michael Minor aan de beurt , zanger en buikspreker.Hij zong nummers van Michael Bubblé en van mn favoriet Harry Connick Jr. .tevens had hij 3 poppen mee genomen voor zn buikspreek act.
Echt geweldig vond in zn optreden niet maar ik sprak Michael gisterenmiddag en hij was erg tevreden en hij complimenteerde mij/ons Hij blij, ik blij.Hij had wel leuke arrangementen mee genomen, dat moet ik wel toegeven maar zn zang vond ik niet echt bijzonder.

Gistermiddag was er dan de Boat Tour in Halifax.ond 13.15 verzamelden we in de Cruise Terminal en liepen we naar de boot.5 minuutjes lopen ongeveer.Het was wederom erg warm in Halifax .Ik was gisterochtend ook al even van boord gegaan om ff te internetten ( gratis) en het zweet brak me al gelijk uit, zeg maar. .
Gelukkig waren er een hoop bekenden mee, de complete Partyband Magnitude was er ook , en mensen die ik vaak in de wandel gangen tegen kom.Van het orkest ging er verder niemand mee.
De tour duurde ongeveer anderhalf uur.Ik had gehoop om wat meer natuur te zien,maar dat viel wat tegen.We voren eigenlijk een paar kilometer voor uit tot dat we onder de grote brug waren en daarna keerden we om en voren we de zelfde route weer terug.Maar ach, het weer was goed, het waaide lekker, er was gratis pizza aanboord dus ja....niet zeuren dacht ik bij me zelf.iemand van de partyband had volgens mij zn ipod mee genomen en aangesloten op de installatie van de boot,want opeens klonk er reggaeton mziek uit de speakers en begonnen er een paar mensen van de band spontaan te dansen en dat kwam de sfeer erg ten goede.Al met al weer een gezellige middag gehad.

Na deze tour snel weer terug naar het schip omdat er een repetitie was voor Encore.We hebben een nieuwe geluidstafel aanboord gekregen en daar moest het nodige aan worden ingesteld dus het was een lange repetitie.
Dat niet alles goed was ingesteld bleek wel aan het begin van de 1e show, de band wilde niet starten of hield er halverwege mee op.en dat gebeurde wel 2 tot 3 x. en ook aan het begin van de 2e show ging het een paar keer mis.Uit eindelijk kwam het allemaal weer goed.

Inmiddels is het hier bijna 8.00 dus k ga zo meer eens een ontbijtje scoren, straks is er weer een cabine inspection, daarna Captains Club en vanavond de Farewell Show en dan zit deze cruise er ook weer bijna op.Nog 2 cruises te gaan, komende week mn laatste Bermuda Cruise en die week daarop mn laatste New England/Canada Cruise en dan zit mn Cruise avontuur.


C U next time.



M

  • 21 Augustus 2010 - 18:39

    Ineke:

    het gaat wel echt snel nu.voor je het weet sta je op nederlandse bodem en dan natuurlijk aan de sharma ,je zal het eten wel missen denk ik zo .had trouwens de indruk van de foto's dat je niet meer zo super slank bent,doet me denken aan die corresponten van de nos die in amerika gaan werken en dan snel een dikke kop krijgen ja al dat llieve Martijn geniet en tot de volgende ekkere en vele eten. ik weet wat het is van de laatste reis met Paul elke middag een warm hapje en ik at wel.na een maand paste er niet veel meer en ik droeg een maat groter het is er gelukkijg van afmaar dat heeft wel een hele poos geduurd. Martijn veel plezier eet smakelijk en tot de volgende brief dag groet van Ineke

  • 22 Augustus 2010 - 08:15

    Wikke:

    Hai Martijn,

    het zit er bijna op! Volgens mij heb je het wel erg naar je zin gehad en eigenlijk geen moment verveeld. Mooie ervaring rijker!! Leuk om je binnenkort weer te zien! Tot snel.

    Gr. Wikke.

  • 22 Augustus 2010 - 09:13

    Frouck:

    Hoi Martijn,

    Veel plezier nog even je laatste week. 5 september kom ik redelijk vroeg aan in NL. Ehhh.... Duitsland moet ik zeggen want we vliegen vanaf Keulen dus geen Schiphol ;)
    Dan wordt het toch een andere keer meeten.
    Have fun en goeie reis.
    X

  • 27 Augustus 2010 - 09:15

    Willy:

    Hey Martijn,
    Nog een weekje, geniet nog maar even van je avontuur. De regen valt hier met bakken uit de lucht. Maar ondanks alle regen is het ook weer fijn om thuis te komen en familie en vrienden weer te zien. Onze meiden hebben we net naar schiphol gebracht en zitten boven de oceaan naar Curacao. Vakantie!!!
    Ha,ha. Die gaan lekker naar de zon.
    Liefs Willy,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 122976

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: