Celebrity Summit 27 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 27 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 27

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Celebrity Summit 27, Sunday July 11th 2010 14.35




Good Afternoon,



Dit weekend is het dus North Sea Jazz in Rotterdam en hoewel ik het al vaker heb gezegd, baal ik momenteel als een stekker dat ik er niet bij ben. Zoals de meesten weten bezoek ik het festival al vanaf 1988 en heb ik vorig jaar een jaar over geslagen omdat ik de programmering enigszins vond tegen vallen.Als k niet in de VS zat nu dan was ik er absoluut weer naar toegegaan.En dan natuurlijk weer 3 dagen.Wat had ik graag Sonny Rollins nog eens willen zien en natuurlijk Earth Wind & Fire en natuurlijk Stevie Wonder.Zijn concert van 2 jaar geleden in Ahoy zal ik nooit vergeten dat was geweldig.K ga dr vanuit dat het vanavond ook weer geweldig zal worden.Voor degene die er naar toe is geweest, laat me weten hoe het was..:-)


Maar goed even een update .Na Portland , Bar Harbour kwamen we afgelopen donderdag aan in Saint John en afgelopen vrijdag in Halifax.
Nu was het de afgelopen 2 maanden steeds prachtig weer, in Saint John was het bewolkt en een stuk koeler dan de afgelopen maaanden.Zo koel , dat ik voor t eerst mn sweater maar weer es uit de kast haalde die ik in NYC had gekocht .Bovendien was het ook het behoorlijk mistig .Mn 2 vaste maatjes waarmee ik meestal aan wal ga ginen niet mee, dus ik besloot maar op eigen houtje de omgeving wat te verkennen.Wederom wer een hoop mooie gebouwen en huizen.Echt druk was het overigens ook niet.Mss vanwege het weer, hoewel het niet heel erg koud aanvoelde.
Er werd me verteld dat er vlakbij de cruiseport een grote shopping mall was.Die bleek ik snel gevonden te hebben en het was inderdaad een heel groot overdekt winkelcentrum.En als ik zeg groot, dan bedoel ik ook groot.Omdat ik het onbijt gemist had eerst maar es opzoek gegaan naar een ontbijt en daarna maar es het winkelcentrum en de omgeving bekijken.
Mac Donalds en Pizzahut en Dunkin Donut ook, maar ik vond een broodjeszaak en besloot daar maar even te gaan zitten.Het werd een sandwich me warme gerookte kip, bacon, tomaat, sla, komkommer en een lekker sausje...kortom erg smakelijk.Wat alleen ff vervelend was dat ik mn wisselgeld in Canadian dollars terug kreeg en ik had geen 2e portemonee bij me.Dan maar los in de rugzak die k van nicht Trudy heb gekregen en waar ik overigens erg veel plezier van heb.
Na een paar uur te hebben rond gewandeld in de omgeving, besloot ik weeer naar het winkelcentrum terug te keren om te kijken of er ook een internet verbinding was en ook die bleek er te zijn.Er bleken zelfs 2 goed werkende verbindingen te zijn.
Terwijl ik zo mn mails zit te beantwoorden hoor ik een dame zeggen: 'are you on a Ship'??
Ik keek op en ik zie een een oud vrouwtje naast me staan met een volle tas met boodschappen .Ze vroeg belangstellend waar ik vandaan kwam, wat ik precies voor werk deed.Ze vertelde me dat ze graag naar Nederland wilde komen en ik kreeg zo'n beetje haar hele levens verhaal te horen.K geloof dat we wel een half uur hebben zitten kletsen.Kennelijk zitten op dat bankje waar ik zat, wel vaker crewmembers met een laptop.
Toen ik het winkelcentrum uitliep zag ik een verdieping lager 2 andere fellowcrewmembers met een laptop .
Buiten dit grote winkelcentrum zijn er verder niet heel veel winkels meer. Wel weer erg leuke huizen gezien en gefotografeerd.het oude vrouwtje vertelde me dat het verder een rustige plaats was maar dat er toch ook wel een hoop criminaliteit is.
Maar ja dat heb je zo'n beetje overal wel denk ik.Helaas.

Afgelopen vrijdag kwamen we dus aan in Halifax en hier was het weer heerlijk warm.Wederom weer lekker op eigenhoutje lekker rond gelopen.
Het centrum lag ongeveer 10 miuten lopen vanaf de cruiseport.Ook hier had je, net als in St John, weer allemaal klein winkeltjes met souvernirs bij binnenkomst in de terminal hal.Erg leuk maar niet aan mij besteed.haha
Ik had een plattegrond van de omgeving bemachtigd en de receptionist had de route naar het centrum op de kaart aangegeven.
Halifax is behoorlijk heuvelachtig, want er waren af en toe behoorlijk steile hellingen.
Het centrum had ik gauw gevonden en het blek niet veel meer dan en lange winkelstraat.Een van de eerste zaken die ik tegen kwam was Starbucks dus daar eerst maar even naar binnen gegaan om de mails te beantwoorden en om een beetje het nieuws te volgen in NL.
Aan het eind van de winkelstraat ontdekte ik een park en besloot omdaar maar eens even te gaan lopen.Het park heette Public Garden..Het lag erg mooi bij, compleet met vijvers, fonteinen,naambordjes bij de diverse planten en bomen.Er waren zelfs gedeelten waar je niet op het gras mocht komen.Het was er overigens aangenaam rustig.
Omdat ik zolangzamer hand wel trek begon te krijgen besloot ik weer terug te gaan en ik ontdekte weer een overdekt winkelcentrum en ik vond niet ver daar vandaan een supermarkt met een broodjeszaak.
Toch maar even de supermarkt van binnen bekeken.Toch erg leuk om te zien wat voor producten er in de schappen liggen.Weer hele andere dingen dan in NL.
Ook hier weer een heerlijke sandwich gegeten en toen vond k het weer tijd om naar het schip terug te keren.
Wat me hier in Halifax op viel in ook in Saint John, is dat je er in het centrum zomaar een cemetry kan tegen komen.In Halifax zag ik er zelfs 2.
De komende week is er de hele week Jazz Festival in Halifax, maar dan zijn we er niet.

Vandaag ben ik een paar uur van de boot geweest om even wat in kopen te doen ( lees , drinken)
De pax drill voor vandaag is verplaatst naar 16.30 ivm de world cup.De komende week gaan we weer richting Bermuda en die week daarop weer naar Canada en dat schema houden we dan de komende 2 maanden.

Nou jullie zijn weer helemaal bij :-)


C U Later,

M




  • 12 Juli 2010 - 18:41

    Fonneke:

    Hallo Martijn,

    Je mail naar de overkant gebracht. Ik hoop dat ze de opnamen voor je vastleggen, jammer voor je dat je het mist, maar je kunt niet alles hebben he.
    Hier vandaag lekkere buien, koelt het wat af.
    Wat het weer betreft had je niet weg gehoeven. Foei wat een hitte hier.
    Geniet van je reis en maar weer tot horens.

    Groetjes.

  • 13 Juli 2010 - 07:28

    Rob+Fam:

    Dag Martijn,

    Ja Ja ondanks jou afwezigheid ging het toch allemaal door :)
    Leuk te horen dat je zo geniet van je reis/werk.
    Het was weer fantastisch, alleen met Sophia zondag geweest voor Stevie Wonder hoort bij hun opvoeding :)
    Joss Stone was ook heel goed en wat ik op tv zag klonk ook goed.

    Het weer hier is ook aangenaam.
    Geniet er van en tot de volgende update.

    Rob+Fam

  • 13 Juli 2010 - 16:55

    A3k:

    Wauw Martijn, je ziet toch wel erg veel en mist eigenlijk niets hier. Als je terug bent is alles gewoon nog gewoon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 122937

Voorgaande reizen:

04 Mei 2019 - 04 Oktober 2019

Royal Princess

21 Januari 2019 - 15 April 2019

Majestic Princess

29 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Crown Princess

09 December 2017 - 13 Februari 2018

Sun Princess

26 Augustus 2017 - 03 December 2017

Star Princess

09 Juli 2016 - 11 November 2017

Sea Princess

14 Maart 2017 - 17 Juni 2017

Sun Princess

02 Januari 2016 - 08 Mei 2016

Princess Cruises

17 Maart 2013 - 05 Juli 2013

Back to Norwegian Cruise Line again :-)

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Norwegian Cruise Line here we come.

04 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Back to The Summit

08 Mei 2010 - 05 September 2010

My First Cruise Adventure

Landen bezocht: